Vestalinn Skrevet 23. januar 2020 #1 Skrevet 23. januar 2020 Hei alle fellow KG'ers Lurer på om dere har opplevd at det er først når dere "gir opp" prøvingen at spiren sitter? Eller satt den selv om du stresset, tempet, var helt opphengt i å bli gravid, bekymret, etc?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #2 Skrevet 23. januar 2020 For oss stemte det veldig, hadde prøvd i nesten to år og den måneden vi skulle i gang med ivf, ble vi plutselig spontant gravid. Anonymkode: 62fc9...9e2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #3 Skrevet 23. januar 2020 Vi hadde bestilt adopsjonspapirer da jeg plustelig var gravid, uten å prøve. Anonymkode: 59e92...892 1
Prøver18 Skrevet 23. januar 2020 #4 Skrevet 23. januar 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde bestilt adopsjonspapirer da jeg plustelig var gravid, uten å prøve. Anonymkode: 59e92...892 Hvor lenge hadde dere prøvd?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #5 Skrevet 23. januar 2020 Stemmer ikke her😅 Anonymkode: 99ad2...07a
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #6 Skrevet 23. januar 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde bestilt adopsjonspapirer da jeg plustelig var gravid, uten å prøve. Anonymkode: 59e92...892 Så fantastisk!😍 Anonymkode: 99ad2...07a
Prøver18 Skrevet 23. januar 2020 #7 Skrevet 23. januar 2020 Stemmer ikke her. Sluttet å prøve aktivt i august.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #8 Skrevet 23. januar 2020 Tanten min ble gravid naturlig da hun hadde fått 3 barn via ivf. Anonymkode: df422...5a8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #9 Skrevet 23. januar 2020 16 minutter siden, Prøver18 skrev: Hvor lenge hadde dere prøvd? 4-5 år Anonymkode: 59e92...892
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #10 Skrevet 23. januar 2020 Jeg kjenner 3 par som har adoptert én eller to pga årelang barnløshet, og som brått har blitt gravide. Anonymkode: 03493...8ba
Yucca1 Skrevet 23. januar 2020 #11 Skrevet 23. januar 2020 Jeg ble med første. Hadde prøvd i over 1,5 år og gått på pergo i 6 sykluser. Den 6. syklusen (trippel pergo) fikk jeg aldri positiv el-test og heller ikke utslag på temp, kom vell til cd noe og 20 da jeg ga opp og bare ventet på mens. Var klar for å gå videre i prosessen og planen var å kontakte gyn på nytt etter jul (dette var i november). Ukene gikk og mens dukket ikke opp. Plutselig var jeg unormalt trett og tok en test som var tydelig positiv 🥰 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #12 Skrevet 23. januar 2020 Stemmer ikke her. Jeg mener det bare er tilfeldigheter om man blir gravid når man «slutter å prøve». Anonymkode: 062bb...9cb 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #13 Skrevet 23. januar 2020 Jeg tror også det er mest tilfeldigheter. En kombinasjon av at om det ikke er noe galt som hindrer graviditet så vil de fleste lykkes etter lang nok tid, og at vi bare hører historiene om de som lykkes. Om det var så enkelt hadde vi jo ikke hatt behov for assistert befruktning o.l. Vil tro at for hvert par som plutselig lykkes fins det veldig mange som ikke gjør det, men det er liksom ikke noen god historie å fortelle. 🤷♀️ Anonymkode: a2152...ea9 9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #14 Skrevet 23. januar 2020 Prøvde i 3 år. Vi sluttet å prøve og hadde sex 1-2 ganger i mnd. Jeg var bare så utrolig lei 😩 plutselig så ble jeg Gravid! 😊 Spiren sitter nå 👍 Anonymkode: 8d65d...709
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #15 Skrevet 23. januar 2020 Prøvde 11 år og 7 ivf forsøk. Adopterte 1, forsøkte 4 nye ivf og 3 år til. Ingenting. men vi har jo han vi adopterte 🥰 Anonymkode: 53b02...143 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #16 Skrevet 23. januar 2020 La prøvingen på hylla. Strevde en stund med førstemann, og bestevenninne ble gravid. Det var fullstendig krise for meg. Jeg var hélt ødelagt. Bestilte oss Thailandtur lang tid i forveien, gledet oss veldig det og tiden fløy🙂. Det var ikke hélt ideelt, men heller ikke krise. Var 3mnd på vei da vi reiste ❤️ Dette er lenge siden.....julen 2004. Lillesøster var et annet kapittel, med henne "rakk vi ikke" forsøke 🙂 Anonymkode: 987cf...243
Krok1 Skrevet 23. januar 2020 #17 Skrevet 23. januar 2020 Jeg tror egentlig ikke det har noe med at kroppen er mindre stressa og sånn, men tror faktisk helhjerta at det har noe å si, for vi tror vi forstår menneskekroppen så godt og teller dager og tar temp og tisser på papir og pinner og styrer for å time sexen ned til sekundet. Og så vet vi ikke alt. Hvor fort svømmer sædcellene? Hvor er egget? Hvordan har livmoren det? Sikkert mange ting man kan få estimat på, men ikke alt. Nå baserer jeg jo dette på egen erfaringer, og at jeg er på børtir, kan hende mange har sex hver dag og likevel ikke får det til før de "slapper av" (eller i det hele tatt). Men vi prøvde i to år, og da vi startet i si-prosessen gikk det bare uker før vi var gravide, dagen før jeg skulle begynne på medisin... Men så er folk også helt forskjellige, og det som funka for oss funker kanskje ikke for alle, og det er masse ukjente og tilfeldigheter i bildet når man skal lage barn. Noen har så enkelt for det (og når man prøver virker det jo alltid som om det bare er de som egentlig ikke er så gira på barn), mens andre strever (og det er jo selvfølgelig de som virkelig virkelig vil). Nei, ekke lett å vite. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #18 Skrevet 24. januar 2020 Første barnet ble til på p-pillen. Og jeg var svært nøye, da jeg ikke ønsket meg barn. Men da jeg først hadde fått barn, så ønsket vi søsken, så vi startet å prøve, og på nesten 3 år, mistet jeg 6 ganger. Da bestemte jeg meg for, at dette klarer jeg ikke mer, så vi skulle adoptere, og vi søkte, hadde besøk av barnevernet, de skrev rapport, og vi ventet bare på godkjenning. Da ble jeg gravid. Vi hadde sex første dag etter mensen, trodde det skulle være trygt. Og jeg mistet ikke. Så da valgte vi å trekke adopsjonssøknaden. Og etter dette steriliserte mannen seg. For da ønsket vi ikke flere. Anonymkode: b6878...3c1
Havfrue8 Skrevet 24. januar 2020 #19 Skrevet 24. januar 2020 Vi hadde prøvd i 10 måneder og jeg hadde endelig fått time til utredning. De fant ingenting galt. Hun ba meg om å slutte å tempe, siden jeg allerede hadde funnet at jeg fikk EL hver måned. Denne gangen ble jeg gravid, selv om det endte i en MA. Selv om jeg sluttet å tempe, så tok jeg fortsatt EL tester, og hadde sex rundt da. Vet ikke om dette var tilfeldig eller ikke Ikke blitt gravid igjen etter det.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #20 Skrevet 24. januar 2020 Den første gangen jeg ble gravid hadde jeg faktisk gitt opp siden vi hadde prøvd i ett år, men så ble jeg jammen gravid den måneden. Andre gang jeg ble gravid var jeg veldig stresset - stress på jobb, andre bekymringer, stress med graviditet - men ble gravid. Anonymkode: dba26...e14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå