AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #1 Skrevet 23. januar 2020 Jeg står for tiden i store endringsprosesser på jobb. Jeg er leder av bedriften, og opplever at jeg har så mange ansatte og så mange oppgaver jeg har ansvar for, at jeg rett og slett ikke strekker til akkurat nå. Jeg er i utgangspunktet glad i jobben min, men kjenner at jeg ikke lenger har samme motivasjon og glød, jeg greier ikke å innfri ansattes forventninger, og jeg rekker ikke å gjøre alt jeg skal. Jeg blir frustrert, ansatte blir frustrert. Jeg vet ikke om jeg har lyst til å stå i dette akkurat nå, men lurer litt på hva slags erfaringer og tips dere har? Anonymkode: c4d81...ba1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #2 Skrevet 23. januar 2020 Du bør uansett få deg ny jobb før du slutter, så du kan begynne å søke og heller takke nei om du finner ut at du vil beholde nåværende jobb. Husk at situasjonen er bare midlertidig, men noen av endringene trenger ikke være det. Anonymkode: 8f451...45c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #3 Skrevet 23. januar 2020 Dersom dette er midlertidig, og det ikke er ørten andre endringer down the road (ja, noen bedrifter har endringer på gang nesten hele tiden, nesten på et nivå at det er useriøst) og du ellers liker jobben og det du jobber med så ville jeg holdt ut. Hvis det derimot kommer på toppen av en del annet som ikke fungerer utover selve endringsprosessen, så er det på tide å søke ny jobb. Uansett, som mellomleder/nøkkelperson må du på godt og vondt forvente at det er slik de fleste steder. Men du bør ha makt til å gjøre litt med det. Bruk styringsretten du har, kutt ut unødvendige møter, fastsett rutiner for kommunikasjon osv. Lag intern dokumentasjon osv. slik at folk ikke må spørre om det samme mange ganger. Det er faktisk mye som kan gjøres på mange arbeidsplasser. Anonymkode: fabe9...52d 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #4 Skrevet 23. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dersom dette er midlertidig, og det ikke er ørten andre endringer down the road (ja, noen bedrifter har endringer på gang nesten hele tiden, nesten på et nivå at det er useriøst) og du ellers liker jobben og det du jobber med så ville jeg holdt ut. Hvis det derimot kommer på toppen av en del annet som ikke fungerer utover selve endringsprosessen, så er det på tide å søke ny jobb. Uansett, som mellomleder/nøkkelperson må du på godt og vondt forvente at det er slik de fleste steder. Men du bør ha makt til å gjøre litt med det. Bruk styringsretten du har, kutt ut unødvendige møter, fastsett rutiner for kommunikasjon osv. Lag intern dokumentasjon osv. slik at folk ikke må spørre om det samme mange ganger. Det er faktisk mye som kan gjøres på mange arbeidsplasser. Anonymkode: fabe9...52d Takk for gode innspill! Kommer godt med ts Anonymkode: c4d81...ba1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #5 Skrevet 23. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for gode innspill! Kommer godt med ts Anonymkode: c4d81...ba1 Bare hyggelig. Ja, man kan bli litt skvist som mellomleder eller annen nøkkelperson, man skal liksom levere både til ledelsen opp og medarbeidere/ansatte under. Men som nøkkelperson/leder har man ofte makt til å gjøre noe selv, og det er overraskende mye som kan rasjonaliseres mange steder. Møter, der innholdet ofte kan tas på mail eller andre plattformer er tidstyv nr. 1. Deretter kommer lite presis kommunikasjon. Anonymkode: fabe9...52d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå