Frk Doodad Skrevet 5. juni 2005 #1 Skrevet 5. juni 2005 Skal i bryllup sammen med samboeren min til en kompis av ham. Er utrolig usikker på hva jeg skal ha på....kjenner ikke familien til brudeparet og er usikker på hvor 'stivt' bryllupet blir. Noen som har en formening på hvor lang kjolen bør være (skjønner jo at det ikke ser særlig smart ut med miniskjørt, men er det f.eks ok at den går rett over knærne?) Kan man bli for pyntet? Kan man gå i lang skikkelig elegant kjole i alle bryllup? Er litt redd for å overdrive også. spesielt ettersom jeg ikke er nærmeste familie....
Gjest MrsL Skrevet 5. juni 2005 #2 Skrevet 5. juni 2005 Står det ingenting om dresskode i innbydelsen?
Gjest Frk Doodad, ikke pålogget Skrevet 5. juni 2005 #3 Skrevet 5. juni 2005 Står det ingenting om dresskode i innbydelsen? Mørk dress/smoking
glaciera Skrevet 5. juni 2005 #4 Skrevet 5. juni 2005 HVis det er mørk dress/smoking, så er det lang kjole som tradisjonelt hører til. Hvis jeg var usikker ville jeg tatt noe som gikk godt nedover kneet, men ikke fotsid kjole. Jeg ville tatt noe i en dus farge som ingen kan bli opprørt av, feks lavendel, rosa, lys grønn, champagne el.l. Mørk blå går alltid, men er jo litt treigt. Litt paljetter, glassperler og glitter på kjolen er OK til bryllup, men styr unna blanke stoffer, trange snitt, høye splitter, dype utringninger, og - som du sier- veldig korte skjørt. Dette mener jeg gir et sikkert valg, men likevel nok "frihet" til at du kan finne noe som passer anledningen uansett hvordan familiene er, som "er deg", og til en pris du mener er fornuftig!
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2005 #5 Skrevet 6. juni 2005 Jeg ville definitivt tatt lang kjole... Trenger ikke være så veldig "over the top", men tror du bør ha det... Eller bunad?
Gjest gjest1 Skrevet 6. juni 2005 #6 Skrevet 6. juni 2005 Eg forstår rett og slett ikkje at dette med klede kan vere så viktig eg.... Gå med noko du kjenner deg fin i, det er vel ikkje verre enn det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå