Gå til innhold

Noennsom har erfaring med Barnehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer er beskyldt for vold mot barna. BV er innblandet pga dette. 

Litt usikker om jeg er fornøyd med saksbehandler og om denne løgnen forsetter så ønsker jeg at barna skal få komme til Barnehuset. 

Kan mor nekte dette hvis jeg leverer en anmeldelse på påstandene? 

Anonymkode: 2c168...489

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke sammen med barnas mor. 

Skrevet

Saken vil nok komme til barnehuset om saken blir anmeldt.

Anonymkode: 6d413...b1e

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt situasjonen. Du og mor er ikke sammen, men du har en kjæreste som er beskyldt for vold? Og du mener dette ikke stemmer? Er det mor som har beskyldt din samboer for dette? 

Så vidt jeg vet så er vanlig prosedyre i slike saker at der det er bekymring for barns liv og helse (altså ved vold) vil politi kontaktes og man dermed hentes inn til avhør på Polititets barnehus. Da vil ikke foreldre varsles i forkant, men barna vil hentes ut fra skole eller barnehage, og så vil foreldre informeres i etterkant. Man kan ikke motsette seg dette. 

Dersom det ikke er snakk om denne type vold, men mer bekymringer for din samboers omsorgsevner vil barnevernet undersøke saken og evt. foreslå tiltak som foreldreveiledning eller andre typer tiltak i hjemmet for samboeren din/din familie. 

Barnehuset er altså ikke en hjelpeinstans, men et sted hvor politiet avhører barn.

Anonymkode: 80f4f...036

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt situasjonen. Du og mor er ikke sammen, men du har en kjæreste som er beskyldt for vold? Og du mener dette ikke stemmer? Er det mor som har beskyldt din samboer for dette? 

Så vidt jeg vet så er vanlig prosedyre i slike saker at der det er bekymring for barns liv og helse (altså ved vold) vil politi kontaktes og man dermed hentes inn til avhør på Polititets barnehus. Da vil ikke foreldre varsles i forkant, men barna vil hentes ut fra skole eller barnehage, og så vil foreldre informeres i etterkant. Man kan ikke motsette seg dette. 

Dersom det ikke er snakk om denne type vold, men mer bekymringer for din samboers omsorgsevner vil barnevernet undersøke saken og evt. foreslå tiltak som foreldreveiledning eller andre typer tiltak i hjemmet for samboeren din/din familie. 

Barnehuset er altså ikke en hjelpeinstans, men et sted hvor politiet avhører barn.

Anonymkode: 80f4f...036

Min eks har beskyldt min samboer for dette. Min samboer varslet bv om beskyldningene for å få en slutt på løgnene, men har blandende følelser for hvordan BV har håndtert saken. Som f. Eks at mor kjører barna til kontoret for at bv skal snakke med dem. I stede for å ta dette på skolen. 

Jeg har mistet flere samværshelger med barna så mor har hatt ukesvis til å preppe barna. 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saken vil nok komme til barnehuset om saken blir anmeldt.

Anonymkode: 6d413...b1e

Da må dette bli siste utvei. Og beskylde en part for å slå barna uten å ville melde til politi eller bv synes jeg er meget spesielt. I hvertfall nå jeg har blitt beskyldt for omsorgssvikt ect. Når eksen er sur på meg hvor hun aldri nevner dette i barnefordelingen ei heller til bv. Til bv står det at hun ikke har noen tvil om min omsorgsevne. 

Eksen har ingenting å tape på å melde hvis dette er sant, så gir lite mening. Kun en måte å kunne stanse samvær for en periode. 

Skrevet

Samboeren min ringte akkurat politiet og fikk beskjed at hun kunne melde eksen for falske anklagelser, så da skulle hun gjøre dette hvis BV valgte å forlenge saken. 

Gjest Alterego666
Skrevet

Barnehuset har gode rutiner for tilrettelagte avhør av barn. 
De har selvsagt liten påvirkning på hvordan man snakker med barna før avhørene. Sannsynligvis er det mest vanlig at den forelderen som er mistenkt har minst mulighet til å påvirke.

Barnehuset bruker spesialutdannet personale til å avhøre barn. De har trent på å avdekke om barn forteller historier som er fabrikerte. 

Bra at du støtter samboer her, ikke glem at dette er traumatisk for barna også.

Skrevet
4 timer siden, Alterego666 skrev:

Barnehuset har gode rutiner for tilrettelagte avhør av barn. 
De har selvsagt liten påvirkning på hvordan man snakker med barna før avhørene. Sannsynligvis er det mest vanlig at den forelderen som er mistenkt har minst mulighet til å påvirke.

Barnehuset bruker spesialutdannet personale til å avhøre barn. De har trent på å avdekke om barn forteller historier som er fabrikerte. 

Bra at du støtter samboer her, ikke glem at dette er traumatisk for barna også.

Er barna som lider mest. Uten tvil, men min samboer ønsker ikke å ha dette på seg uavhengig om vårt forhold forsetter så støtter henne i dette. Jeg kan heller ikke ha dette uklart for det er meg eksen kommer til å tyne videre i sin maktkamp. Og det er lenge til barna er 18 så det alle trenger er fred og ro, og ikke løgner. Og at barna skal vokse opp med å tro at de skal ha blitt slått ect. som yngre er ikke bra for dem. Jeg kjenner eksen såpass, og hva hun har fått barna til å tro på tidligere. Så det å risikere at dem tro på hennes voldshistorie er noe jeg frykter for barnas psyke. 

Skrevet

Var på møte i dag. Saksbehandleren har gjort jobben sin. De har gjennomskuet eksen. 

• Liker 2
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer er beskyldt for vold mot barna. BV er innblandet pga dette. 

Litt usikker om jeg er fornøyd med saksbehandler og om denne løgnen forsetter så ønsker jeg at barna skal få komme til Barnehuset. 

Kan mor nekte dette hvis jeg leverer en anmeldelse på påstandene? 

Så du TS er en mann? Eller er dere et lesbisk par? 

Anonymkode: 98cd9...37a

Skrevet

Jeg er mann, min samboer er kvinne og min eks er kvinne. 

Skrevet

Jeg har vært på barnas hus med mine to. D var avhør under kamera overvåkning  av hvert barn og så satt bistandsadvokat og noen politifolk i ett annet rom og overvåket det hele. I tillegg satt saksbehandler fra bv på sitt kontor og kunne følge avhør via nett. Jeg fikk aldri høre hva sim ble sagt. Det var far som ble anmeldt av bv den gangen men saken ble henlagt en måned etterpå. Kjenner jeg får vondt i magen fremdeles når jeg tenker på det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...