Gå til innhold

Høy feber og ikke svar hos lege

Anbefalte innlegg

Skrevet

3-åringen min har hatt feber siden mandag. Varierende temperatur og på dagtid har formen vært god. Igår og idag har feberen vært høy og hen er slapp i formen, og tenkte å ringe legen idag. Men etter en natt hvor barnet var mye våkent, sov vi til halv 11(!) så da jeg ringte legen fikk jeg selvfølgelig ikke svar. Nå har dem lunsj og telefonen åpner først kl 13 igjen. Da vil jeg sikkert ikke få time.. 

hva gjør jeg? Er det innafor å vente til i morgen tidlig med å ringe? 

Anonymkode: 09868...7e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt kl 13 og hørt hva de mener 

Anonymkode: 210f2...420

• Liker 3
Skrevet

Ringer når de åpner telefonen etter lunsj. Det kan være at lege vil se til barnet, og presser det inn, tar det på slutten av dagen. Eller så kan du få beskjed om å oppsøke legevakt, eller at du skal ringe igjen i morgen. Hvis du ikke får time i dag, og beskjed om å ringe i morgen, og du blir veldig urolig og usikker i kveld, så er det bare å ringe legevakt. 

Anonymkode: c73dc...72d

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville ringt legen for å høre, er du heldig får du time helt på slutten.

Anonymkode: b1dfd...f15

Skrevet

Hvor høy feber da? Fungerer paracet? Og får barnet i seg drikke? I så fall er det bare å avvente. Min femåring har vært hjemme med det samme siden fredag, feber litt av og på. Bedre nå. Minste på 1,5 har vært hjemme siden mandag med det samme. 

Anonymkode: cdb85...ee8

• Liker 1
Skrevet

Hvis barnet får i seg drikke (saftis på pinne er et tips) og at feber går litt ned etter febernedsettende, så går det fint å vente til i morgen med å ringe. 

Anonymkode: 6cd5e...1ae

• Liker 1
Skrevet

Hu sov litt og spiste eple, kjeks og drakk litt cola og nå er hu ganske så kvikk igjen 👏🏼 Fått Paracet også. Merkelig hvor fort det endrer seg hos barn. Valgte da å ikke ringe men se ann til i morgen. Takk for svar alle sammen!

- TS

Anonymkode: 09868...7e9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...