AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #1 Skrevet 23. januar 2020 Jeg har selv 9 forsøk bak meg. Har ikke blitt gravid en eneste gang. Ingenting feil funnet med meg. Er det noe jeg /legene overser? Hvilke indersøkelser kan man gjøre som ikke er rutine? Hva gjorde du annerledes da du først ble gravid etter mange forsøk? Anonymkode: fc111...f72
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #2 Skrevet 23. januar 2020 Ikke IVF, men hadde 3 SA på 1,5 år og vi var i prosessen med å søke om IVF da jeg ble spontant gravid. Vi sluttet bare å prøve. Bestemte oss for å ta «sommerferie» og droppe kalendere, temping, piller og system på liggingen. Plutselig stod jeg med positiv test da mens var en uke forsinket og er nå 30 uker på vei! Det jeg prøvde var hostesaft, helsekost-urter (wildjam), prednisolon, albyl-e/aspirin, progesteron, clomifen (tror ikke de bruker dette i Norge lengre, men slapp 2 egg den måneden jeg gikk på det, men ble dessverre ingen befruktning). Fikk dette hos gynekolog i et annet land. Ja, sikkert mer også. Har du regelmessig syklus? Ønsker deg lykke til, og prøv å ikke prøv en periode, det gjorde virkelig susen! Og jeg tror virkelig at det å senke skuldrene og leve livet som vanlig kan hjelpe deg:) Det er mye med kroppen vi ikke forstår. Anonymkode: c94e5...980
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #3 Skrevet 23. januar 2020 Jeg prøve i åtte år. Da gikk brukte eggdonor så gikk det med en gang. Har blitt gravid tre av tre ganger med eggdonor 💜 Anonymkode: e46e8...66c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #4 Skrevet 23. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøve i åtte år. Da gikk brukte eggdonor så gikk det med en gang. Har blitt gravid tre av tre ganger med eggdonor 💜 Anonymkode: e46e8...66c Åjj så flott at det gikk med eggdonor til slutt hvor gjorde du denne prosessen? Anonymkode: fc111...f72
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #5 Skrevet 23. januar 2020 Jeg hadde 8 forsøk med ICSI før jeg er gravid, fikk da satt inn to egg som resulterte i tvillinger. Jeg tror det er viktig å ikke gi opp, med mindre psyken blir ødelagt. Var heller ingen ting i veien med meg, men hos mannen. Jeg tror bare du er et tilfelle av statistikke og at det snart går din vei. På «normal» befruktning er det jo også helt vanlig at man må bruke 12 sykluser før det klaffer. Noen mindre og noen mer. Det er en enorm påkjenning... ei i gruppa jeg var med i hadde 6 forsøk IG ingen graviditeter før det satt på det 6. Så med barn to ble de gravide av seg selv. Var ingen ting i veien med henne heller. Jeg håper du lykkes❤️ Anonymkode: 8c6f7...a61
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #6 Skrevet 23. januar 2020 Vi satt strek etter 6 innsett. Ingenting i veien med oss. De siste 3 i utlandet som gjorde utvidede undersøkelser. På alle forsøkene var det dårlig deling, fragmenter, og eggene døde i tur og orden før innsett som blastocyst. Så legene vi var hos sist er nesten sikre på at det er genfeil hos en eller begge. På alle disse forsøkene og ti år uten prevansjon har jeg ikke hatt en positiv graviditetstest. Anonymkode: ae666...3d6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #7 Skrevet 23. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Åjj så flott at det gikk med eggdonor til slutt hvor gjorde du denne prosessen? Anonymkode: fc111...f72 På Ava Riga. Veldig fornøyd, hadde aldri blitt gravid uten deres hjelp 💜 Anonymkode: e46e8...66c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #8 Skrevet 23. januar 2020 Hatt 7 innsett ø. Gode egg hver eneste gang. Ble gravid på den åttende og er bare 5 uker på vei nå. Krysser fingrene for at det går bra. har endo som er fjernet. den siste runden tok vi på Maigaard. Ga opp riksen. Maigaard kjørte et annet opplegg. Kortprotokoll, blodfortynnende og prednisolon. Brukte menopur istedenfor gonal. blitt gravid naturlig i 2017 men da endte det i MA Anonymkode: d121b...33b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå