AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #1 Skrevet 23. januar 2020 Hadde du/skal du ha babyshower? Noen som har hatt det og kan si litt om hvordan det var, hva du synes og hva dere gjorde? Jeg har aldri vært i en, og for meg virker det som en veldig fremmed ting. Men det ser også koselig ut, så why not? Bare vet ikke helt hva man skal planlegge og forvente. Anonymkode: f6db3...57f
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #2 Skrevet 23. januar 2020 Hei! Bare i tilfelle du har misforstått: babyshower er noe noen andre arranger for deg ☺️ man inviterer ikke til sin egen babyshower. Det blir litt som å be om gaver, hvis du skjønner hva jeg mener. Har vært i en del og selv om det er veldig koselig å gjøre stas på den kommende mammaen er jeg mindre begeistret for å feire babyen før den faktisk er her i tilfelle noe skulle skje, selv om sjansen for det er liten. Synes det er mye mer stas å samle venninnegjengen etter babyen er født og vi kan feire at alt gikk bra ☺️ Anonymkode: 845f5...46f 9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #3 Skrevet 23. januar 2020 Man arrangerer ikke sin egen babyshower. Anonymkode: 1540a...d91 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #4 Skrevet 23. januar 2020 Har vært i noen babyshowers, og det er bare så ufattelig, ufattelig kleint. Anonymkode: 088f9...b42 14
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #5 Skrevet 23. januar 2020 Jeg hadde ikke med første, jeg var først ut i gjengen og tror ingen tenkte på det. Da de andre begynte å bli gravide begynte vi tradisjonen i vår gjeng, men ikke som typisk baby shower. Vi kalte det bare før fødsel fest, og har enten hatt det hjemme hos noen med mat og kake, samt felles gave til den blivende mor. Feks gavekort på frisør eller fiksing av negler vi har også vært ute og spist. Det var vi da jeg var gravid med nr 2, ble da kjørt dit av mannen uten å vite hva jeg skulle, så møtte jeg venninnene mine der og fikk påstandert middagen og fikk gave. Kjempekoselig! Gaver til babyen har kommet etter fødsel. Vi har ikke hatt leker, masse pynt eller stort baby fokus, heller fokus på å å få hengt skikkelig en gang alle sammen før fødsel 😍 Anonymkode: 1c2c3...42b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #6 Skrevet 23. januar 2020 Jeg synes babyshowers er en uting, jeg da. Men nå jobber jeg med bla kvinner som mister barna sine, så som en over her skriver - synes jeg det kanskje er noe som burde vente. For ikke snakke om hvor mange kleine banyshowers jeg har vært i, med sjokolade i bleier og gjette mors magemål... 🙄 Jeg liker bedre å samles etter babyen er født! Da kan man gjøre stas på både mor og barn. Barselgrøt var mer pop før i tiden, hvor man kom på besøk MED mat til de nybakte foreldrene og ble kort tid. Anonymkode: cff78...a50 7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #7 Skrevet 23. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg synes babyshowers er en uting, jeg da. Men nå jobber jeg med bla kvinner som mister barna sine, så som en over her skriver - synes jeg det kanskje er noe som burde vente. For ikke snakke om hvor mange kleine banyshowers jeg har vært i, med sjokolade i bleier og gjette mors magemål... 🙄 Jeg liker bedre å samles etter babyen er født! Da kan man gjøre stas på både mor og barn. Barselgrøt var mer pop før i tiden, hvor man kom på besøk MED mat til de nybakte foreldrene og ble kort tid. Anonymkode: cff78...a50 Kan legge til at jeg gav beskjed til mine egne venninner at jeg ønsket treff etter fødslene mine fremfor før... 😊 Det synes jeg har vært såååååå kjekt! ❤️ Anonymkode: cff78...a50 1
Gjest EmKay Skrevet 23. januar 2020 #8 Skrevet 23. januar 2020 Selv synes jeg babyshower er koselig, og har arrangert det noe ganger. Jeg vil gjerne at noen skal arrangere det for meg når jeg blir gravid en gang. En venninne av meg liker det ikke, hun kjente på at "tenk om barnet ikke klarer seg", og så sitter man igjen med masse bleier, ballonger, og ting til babyen. Jeg ser ikke sånn på det, men det er ikke min sak. Så for henne arrangerte jeg mer en "korgfest" hvor alle tok med seg en matrett/kake, spyttet så mye penger som de selv følte for inn i et gavekort, og holdt babyfokuset på et minimum. Det ble mer en hyllest av den kommende mamma, og ikke det kommende barnet. Hun elsket det! En annen ønsket en mer tradisjonell babyshower, og da stilte jeg med pynt, ballonger, leker, "gravidmage"-kake, og hele bøtteballetten. Felles for begge er at jeg har forsøkt å ha litt respekt for at det fort kan bli dyrt, og at ikke alle har en like tett relasjon til den som skal bli mor. Derfor har de selv fått velge om de vil bidra med mat eller pynt, og om de vil gi dyr/billig/ingen gave. Har selv vært i babyshower der alle fikk vipps-krav på 500kr for å dekke pynt og mat, og det i tillegg ble forventet at man skulle stille med gaver. Jeg var ikke SÅ close med den det handlet om at jeg ville bruker nærmere 1000kr på babyshoweren, så da takket jeg istedet nei til hele greien.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #9 Skrevet 23. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Bare i tilfelle du har misforstått: babyshower er noe noen andre arranger for deg ☺️ man inviterer ikke til sin egen babyshower. Det blir litt som å be om gaver, hvis du skjønner hva jeg mener. Har vært i en del og selv om det er veldig koselig å gjøre stas på den kommende mammaen er jeg mindre begeistret for å feire babyen før den faktisk er her i tilfelle noe skulle skje, selv om sjansen for det er liten. Synes det er mye mer stas å samle venninnegjengen etter babyen er født og vi kan feire at alt gikk bra ☺️ Anonymkode: 845f5...46f Det er heller ikke sikkert at noe aldri kommer til å skje barnet selv om det er født 🤣 mye mer stas å møtes før enn å sitte der med sprengte lekkende bryst, øm i høna og utslitt pga søvnmangel. Man kan jo seff vente til babyen er noen måneder men da er jo litt av vitsen borte. Har vært i mange babyshower og fått til alle mine tre. Like hyggelig hver gang. Anonymkode: 44828...8e8 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #10 Skrevet 23. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er heller ikke sikkert at noe aldri kommer til å skje barnet selv om det er født 🤣 mye mer stas å møtes før enn å sitte der med sprengte lekkende bryst, øm i høna og utslitt pga søvnmangel. Man kan jo seff vente til babyen er noen måneder men da er jo litt av vitsen borte. Har vært i mange babyshower og fått til alle mine tre. Like hyggelig hver gang. Anonymkode: 44828...8e8 Jeg skjønner heller ikke argumentet om at noe kan skje med baby. Isåfall burde man jo ikke kjøpe inn noe på forhånd, men vente med både vogn, klær og seng til etter fødsel 🤷♀️ Anonymkode: 18961...27c 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #11 Skrevet 23. januar 2020 Jeg fikk spørsmål om om jeg ønsket babyshower, men takket pent nei. Synes det er en merkelig tradisjon å feire noe før man faktisk har fått babyen ut (i live). Samme med russetid; feste for å feire eksamen, deretter ha eksamen man kanskje ikke består? Anonymkode: 06875...ed4 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #12 Skrevet 23. januar 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk spørsmål om om jeg ønsket babyshower, men takket pent nei. Synes det er en merkelig tradisjon å feire noe før man faktisk har fått babyen ut (i live). Samme med russetid; feste for å feire eksamen, deretter ha eksamen man kanskje ikke består? Anonymkode: 06875...ed4 Da bør du lese deg opp på statistikk 👍 Anonymkode: 44828...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #13 Skrevet 23. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da bør du lese deg opp på statistikk 👍 Anonymkode: 44828...8e8 Takk for forslaget, men statistikk kan jeg en hel del om faktisk. Poenget er ikke at jeg ikke er fullstendig klar over at de fleste fødsler faktisk går ganske bra. Jeg mener likevel at babyshower og denslags er en snodig tradisjon. Anonymkode: 06875...ed4 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #14 Skrevet 23. januar 2020 Det er ganske sårt for oss som ikke får... Anonymkode: 2bec7...07f 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #15 Skrevet 23. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske sårt for oss som ikke får... Anonymkode: 2bec7...07f Jeez. Anonymkode: 1540a...d91 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #16 Skrevet 23. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske sårt for oss som ikke får... Anonymkode: 2bec7...07f Ja, men andre kan ikke la være å feire babyrelaterte ting av den grunn. Anonymkode: 1c2c3...42b 6
Sool Skrevet 23. januar 2020 #17 Skrevet 23. januar 2020 (endret) 4 timer siden, EmKay skrev: Selv synes jeg babyshower er koselig, og har arrangert det noe ganger. Jeg vil gjerne at noen skal arrangere det for meg når jeg blir gravid en gang. En venninne av meg liker det ikke, hun kjente på at "tenk om barnet ikke klarer seg", og så sitter man igjen med masse bleier, ballonger, og ting til babyen. Jeg ser ikke sånn på det, men det er ikke min sak. Så for henne arrangerte jeg mer en "korgfest" hvor alle tok med seg en matrett/kake, spyttet så mye penger som de selv følte for inn i et gavekort, og holdt babyfokuset på et minimum. Det ble mer en hyllest av den kommende mamma, og ikke det kommende barnet. Hun elsket det! En annen ønsket en mer tradisjonell babyshower, og da stilte jeg med pynt, ballonger, leker, "gravidmage"-kake, og hele bøtteballetten. Felles for begge er at jeg har forsøkt å ha litt respekt for at det fort kan bli dyrt, og at ikke alle har en like tett relasjon til den som skal bli mor. Derfor har de selv fått velge om de vil bidra med mat eller pynt, og om de vil gi dyr/billig/ingen gave. Har selv vært i babyshower der alle fikk vipps-krav på 500kr for å dekke pynt og mat, og det i tillegg ble forventet at man skulle stille med gaver. Jeg var ikke SÅ close med den det handlet om at jeg ville bruker nærmere 1000kr på babyshoweren, så da takket jeg istedet nei til hele greien. Men hun har vel handlet inn ting til babyen? Så da forstår jeg ikke tankegangen til venninnen din at hun ikke ønsker å bli sittende igjen med ting? Oi 1000kr per person nesten. Det var unødvendig mye Endret 23. januar 2020 av Sool 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #18 Skrevet 23. januar 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for forslaget, men statistikk kan jeg en hel del om faktisk. Poenget er ikke at jeg ikke er fullstendig klar over at de fleste fødsler faktisk går ganske bra. Jeg mener likevel at babyshower og denslags er en snodig tradisjon. Anonymkode: 06875...ed4 Vær så god 👍 At du synes at det er en snodig tradisjon regner jeg med du heller ikke feirer jul, 17 mai, dåp osv Anonymkode: 44828...8e8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #19 Skrevet 23. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske sårt for oss som ikke får... Anonymkode: 2bec7...07f Er du seriøs? Skal vi slutte å spise også fordi andre mennesker sulter? 🙄 Anonymkode: cdf1e...305 8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #20 Skrevet 23. januar 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær så god 👍 At du synes at det er en snodig tradisjon regner jeg med du heller ikke feirer jul, 17 mai, dåp osv Anonymkode: 44828...8e8 Helt riktig - har hverken hatt dåp eller navnefest for barna våre. Høytidsdager foretrekker jeg å jobbe frivillig for de som ikke har noen å feire med. Uansett synes ikke jeg man kan sidestille grunnlovsdagen, julaften osv med en babyshower?? Julaften feirer vi fordi Jesus ble født den 24.desember. 17.mai fordi Grunnloven ble underskrevet den dagen. Babyshower er jo et arrangement som forekommer både uker og måneder før barnet faktisk blir født, og ja, det finner jeg lite mening i. Anonymkode: 06875...ed4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå