Gjest fem små mus Skrevet 5. juni 2005 #1 Skrevet 5. juni 2005 Noen som har slik abonnementsordning på kontaktlinser(enten via optiker eller via nettbutikk)? Sparer man noe på dette i forhold til å f.eks. kjøpe linser for 6-12mnd av gangen?
Arkana Skrevet 5. juni 2005 #2 Skrevet 5. juni 2005 Jeg bestiller linser fra http://www.lenses4net.com (der kan du ordne det slik at linser automatisk blir sendt til deg f.eks. hvert halvår). De er helt klart billigst på mine linser. Før betalte jeg 1000 kroner for et halvt år, nå betaler jeg 390 kroner.
sixx Skrevet 5. juni 2005 #5 Skrevet 5. juni 2005 hvor og hvor ofte tar man synstest da? må man betale for det og hvor mye koster det? Du må ta synstest hos en optiker med jevne mellomrom uansett....men det er kun du som bestemmer om, hvor og når. Hva det koster vet jeg ikke.
Arkana Skrevet 5. juni 2005 #6 Skrevet 5. juni 2005 :o Hva slags linser bruker du Arkana? Precision UV mndslinser.
Arkana Skrevet 5. juni 2005 #7 Skrevet 5. juni 2005 er dette trygt? før var det visst så strenge regler for at man måtte kontrolleres flere ganger i året og sånt, så sambo stoler ikke på at det er lovlig. Jeg syns det høres forlokkende ut å spare masse penger på en så enkel ting... :-) hvor og hvor ofte tar man synstest da? må man betale for det og hvor mye koster det? Det er fullstendig lovlig. Jeg regner med ethvert oppegående menneske forstår at man må ta jevnlig kontroll (en gang i året) og man er selv ansvarlig for å bestille de linsene du trenger. Synstest tar jeg en gang i året, og det koster ca 250 kroner.
Gjest z Skrevet 5. juni 2005 #8 Skrevet 5. juni 2005 Det kreves at du har tatt linsekontroll innen 12 mnd når du kjøper linser i butikk. Kan du ikke fremvise dokumentasjon på dette, får du ikke kjøpt linser.
Grooo Skrevet 5. juni 2005 #9 Skrevet 5. juni 2005 Det kreves at du har tatt linsekontroll innen 12 mnd når du kjøper linser i butikk. Kan du ikke fremvise dokumentasjon på dette' date=' får du ikke kjøpt linser.[/quote'] Jeg fikk aldri noe spm. om det da jeg bruke linser, så jeg tror ikke det der gjelder over alt. Eller så er det ev. en helt ny bestemmelse. Mannen min valgte å bestille fra en annen nettbutikk nå enn sist, for de som var billigst på hans type/styrke sist var ganske dyre på de nå.
kristianna Skrevet 5. juni 2005 #10 Skrevet 5. juni 2005 Jeg skulle kjøpe meg nye linser for et par uker siden....men neida....det var gått 1 år og TO dager....måtte inn til ny kontroll. De sa det var nye regler som gjorde det ekstremt mye strengere.... TO dager.... :o
Gjest en liten hvit and Skrevet 5. juni 2005 #11 Skrevet 5. juni 2005 Men sparer man noe på å abonnere på linser, eller er det billigst å kjøpe store kvanta(6-12 mnd forbruk) om gangen. Ved abonnement er jo og linsekontrollen inkludert i prisen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå