Gå til innhold

Mangel på respons på melding. Usikker på hva jeg skal tolke det som...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bodde flere år i utlandet og har beholdt kontakten med mange av vennene mine på stedet der jeg bodde. Spesielt to vennepar hadde jeg et nært forhold til og jeg har vært å besøkt dem flere ganger. Nå er det imidlertid flere år siden sist, jeg har vært arbeidsledig en periode og økonomien har ikke tillatt meg å fly langt for å besøke venner. De har flere ganger gjentatt at jeg er velkommen og de håper å se meg snart. Senest for et par uker siden.

Nå har det dukket opp en litt uventet mulighet og jeg kan faktisk få til å besøke dem ganske snart, vi snakker i løpet av den nærmeste måneden. Jeg ble kjempeglad da jeg oppdaget dette og sendte dem en melding i går kveld hvor jeg fortalte om dette og spurte om det var mulig for meg å komme på så kort varsel. Gjorde det selvsagt klart at om det blir for kort varsel og det ikke passer så er det selvsagt helt forståelig og jeg blir ikke sur om det ikke går, men jeg vil spørre siden det faktisk er mulig nå.

Det er nå et drøyt døgn siden jeg sendte meldingen. Da jeg sjekket i ettermiddag var den lest av alle i gruppa(vi har en gruppechat på WhatsApp), men jeg har ikke fått respons fra noen. Jeg hadde jo i alle fall sett for meg at de hadde svart at de skulle se på det eller snakke om det og gi meg en tilbakemelding. Nå sitter jeg her og er litt lei meg over mangelen på respons. 

Det er også frustrerende, for ettersom det er snakk om å besøke dem innen relativt kort tid må jo flybilletter bookes og sånn, noe jeg vil gjøre fortest mulig for å sikre best mulig pris. Men når jeg ikke får noe tilbakemelding kan jeg jo ikke kjøpe billett.  Jeg vurderer å sendte melding til den av dem jeg har nærmest forhold til og etterlyse svar, men er redd for å virke masete. Skal jeg bare tolke mangelen på respons som avslag? At de ikke vil ha besøk av meg nå? 😞

Anonymkode: b4caf...9fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, null svar = null interesse. Ser egentlig ingen andre forklaringer. Ikke skriv til noen av dem for å purre på svar i hvert fall. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg bare skjønner det ikke, for senest for et par uker siden snakket de om at de håpet jeg kunne besøke dem igjen snart. Så er så rart at de overhodet ikke har gitt noe respons når jeg faktisk har en konkret mulighet til å reise...

ts

Skrevet

Det er ikke sånn da at alle tror at noen andre har svart deg og dermed regner de med at kommer?

Anonymkode: 74c0e...e56

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sånn da at alle tror at noen andre har svart deg og dermed regner de med at kommer?

Anonymkode: 74c0e...e56

Det er mulig, men jeg hadde sett for meg at svaret kom i gruppa og der ser jo alle medlemmene meldingene til hverandre og der har det ikke kommet noe. Alle medlemmene har lest meldingen min.

Men jeg har tenkt tanken og er bl.a. derfor jeg vurderer å sende en melding til hun jeg er nærmest med og høre i morgen. 

ts

Skrevet

Et døgn er ikke så lenge. Ta tiden til tålmodighet også sender du melding til den nærmeste venninna i morgen! :)

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, gladjenta96 skrev:

Et døgn er ikke så lenge. Ta tiden til tålmodighet også sender du melding til den nærmeste venninna i morgen! :)

Er kanskje litt vel utålmodig. Hadde bare sett for meg ganske rask respons siden de for et par uker siden "maste" på at jeg måtte komme på besøk snart og det er kort tid til eventuell avreisedato så flybilletter må kjøpes, noe de vet. 

ts

Skrevet

Hadde det vært meg hadde jeg gitt de 24t til, å dq heller lagt andre planer den helgen. Men nå har jeg lett for å føle meg avvist, så da sikrer jeg meg heller ved å legge andre planer som er minst like gøy som alternativet😊

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Lita_go skrev:

Hadde det vært meg hadde jeg gitt de 24t til, å dq heller lagt andre planer den helgen. Men nå har jeg lett for å føle meg avvist, så da sikrer jeg meg heller ved å legge andre planer som er minst like gøy som alternativet😊

Takk :) Jeg har nok også lett for å føle meg avvist og har også en tendens til å overtenke ting. Hadde liksom sett for meg meldinger a la "åååå, såå koselig, vi snakker sammen og gir deg beskjed i morgen" ganske raskt. Og så ble jeg møtt med... vel.. ingenting. Da begynnte kverna å gå for å si det sånn.😳

ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk :) Jeg har nok også lett for å føle meg avvist og har også en tendens til å overtenke ting. Hadde liksom sett for meg meldinger a la "åååå, såå koselig, vi snakker sammen og gir deg beskjed i morgen" ganske raskt. Og så ble jeg møtt med... vel.. ingenting. Da begynnte kverna å gå for å si det sånn.😳

ts

Er også en overtenker, å vil heller føle at jeg velger noen bort foran å bli valgt bort🙈 Bruk pengene på en helgetur eller skjem deg selv bort😊

• Liker 1
Skrevet

Kanskje de ligger rett ut med influensa eller omgangssyke. 

Kanskje de har vært på konsert eller skolefremvisning med ungene

Kanskje de er ute å spiser middag på restaurant

Kanskje de planlegger barn og har eggløsning akkurat i dag... 

Kanskje de se på tv og tenkte de skulle svare etterpå

Kanskje.......

Ja du tar sikkert poenget. 

Verden dreier seg som regel mest om oss selv. Som du selv har bekreftet. Dette er viktig for DEG, derfor blir du skuffet når responsen ikke kommer.

Jeg er helt sikker på at de blir kjempeglade for at du kan komme, siden de for bare 14 dager siden var veldig gira på det! Og hvis det passer for de også, så er ingenting bedre. Bare ha litt tålmodighet og vent en dag før du tar kontakt direkte med de det gjelder. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner hvorfor du tenker som du gjør, for jeg er akkurat på samme måten. Om jeg sender ut en invitasjon eller forespørsel i en gruppechat, og ingen gir respons selv om alle har sett meldingen, så blir jeg lei meg. Jeg selv hadde svart med en gang jeg så en sånn melding, og hadde jeg ikke hatt et klart svar enda, så hadde jeg likevel skrevet og sagt at det høres kjempehyggelig ut, og at jeg bare må sjekke opp et eller annet først. Men etter mange sånne tilfeller som dette, har jeg innsett at folk er så ulike, også når det kommer til dette. En av mine beste venninner kan ofte finne på å ikke svare når jeg spør. Før ble jeg lei meg. Så ble jeg irritert. Nå blir jeg bare oppgitt, og gidder ikke bruke så mye energi på det.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ventet litt til, til fredag kveld, kanskje, før jeg kanskje hadde kontakta den nærmeste av disse. Eller, jeg hadde kanskje ikke kontakta noen av dem. Og blir det ikke noe av, så blir det ikke noe av. Så får de heller lære seg å svare til neste gang. 

Men ikke vær lei deg, det har mest sannsynlig en logisk forklaring; travle dager, eller et eller annet som må sjekkes opp. Bare glem det hele en stund, og se hva som skjer😊

Anonymkode: 3a296...54c

• Liker 3
Skrevet

Enda et problem i dag, vi skal ha svar heletiden via en app.

Så går vi å lurer på svar....bruker tid og energi på dette.

Anonymkode: 2e032...814

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda et problem i dag, vi skal ha svar heletiden via en app.

Så går vi å lurer på svar....bruker tid og energi på dette.

Ja, man skal ha svar innen rimelig tid, også på apper. Handler om å ha litt sosial kompetanse, og folkeskikk, men kan naturligvis være ubehagelig å avvise noen.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, OnFire skrev:

Ja, man skal ha svar innen rimelig tid, også på apper. Handler om å ha litt sosial kompetanse, og folkeskikk, men kan naturligvis være ubehagelig å avvise noen.

Man svarer når man vil, eller om man vil.

Det har ingenting med sosial kompetanse å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Jeg forlangte på ingen måte umiddelbar respons. Meldingen ble sendt tirsdag kveld og ingen leste den før onsdag morgen. Da hele onsdagen gikk uten så mye som et "vi snakker sammen og kommer tilbake til deg" type svar syntes jeg det var merkelig. Nå er det torsdag formiddag og jeg har fortsatt ikke fått noe svar fra dem.

Nå har det i tillegg kommet opp en liten "tvist" da jeg har fått tilbud om et jobboppdrag fra et firma jeg jobber ekstra for innimellom deler av tiden jeg skal ha fri fra hovedjobben og så for meg å være på besøk der og det må jeg svare på i løpet av arbeidsdagen i dag. Om jeg ikke skal reise kan jeg liksågodt jobbe, men om jeg får positivt svar av vennene mine prioriterer jeg heller denne reisen da det er noe jeg har hatt lyst til lenge.

Vurderer å sende melding nå, med tekst noe a la dette:

"Hei igjen,

Vet dere har en travel hverdag, så beklager at jeg maser, men jeg har fått tilbud om et oppdrag på ekstrajobben min deler av tiden jeg håpet å besøke dere. De må ha svar på om jeg tar oppdraget innen klokka 16 i dag. Skal jeg tolke mangelen på respons fra dere som at det ikke passer med besøk denne gangen og at vi heller tar det en annen gang?"

ts

• Liker 4
Skrevet

Kan du heller spørre hun du har nærmest forhold til? På den ene siden tenker jeg de burde ha svart hvis de virkelig vil ha besøk, på den andre siden kan det jo være at de regner med at noen andre svarer/du kommer uansett. Vanskelig å si.

Hvis du ikke har besøkt dem på lenge, kan det jo være at de har kommet med invitasjoner uten å mene så mye med det, som en slags høflighetsfrase. Snakker dere om konkrete ting når dere har kontakt, dvs. vet dere hva som foregår i hverandres liv, eller er det bare løst snakk? Kan det være mulig at du kanskje oppfatter dere som bedre og nærere venner enn de gjør? 

Tror jeg enten hadde "purret" på hun jeg kjente best eller bare droppet det. Kanskje helst det siste. 

Skrevet

Hvis jeg ikke hadde fått det jobbtilbudet, så hadde jeg sett an noen dager til. Men siden jobbtilbudet kom, og ingen har svart enda, så hadde jeg sagt ja til jobben, og skrevet noe sånt som at du fikk et jobbtilbud du måtte svare på idag, og siden du ikke hadde hørt noe fra vennene enda, så regna du med at det ikke passet denne gangen, og sa derfor ja til jobben.

Jeg syns det er utrolig irriterende når folk ikke svarer jeg også. Jeg forventer ikke svar samme dag, men på et konkret spørsmål som dette, så forventer jeg et eller annet svar innen rimelighetens grenser. Rett og slett fordi man blir gående å holde av tiden/dagen/helgen man har foreslått å møtes, i uvisshet på om det blir noe eller ikke. Jeg har begynt å planlegge andre ting i tiden jeg foreslår, hvis jeg ikke har fått svar innen et par dager. Folk som skal se an helt til det siste, respekterer ikke andres tid. Da får de iallefall si fra at de vil se an, så kan begge parter holde det åpent, og evt kunne si ja til andre ting som oppstår.

Anonymkode: 3a296...54c

• Liker 3
Skrevet

Fikk svar nå. Som noen antok hadde den ene trodd at den andre svarte og så hadde de plutselig innsett at ingen hadde svart meg da de snakket sammen. Det passer ikke med besøk nå, noe som er helt greit og forståelig. Vi har alle travle hverdager og jeg var forberedt på at det sannsynligvis ikke passet på så kort varsel. Skuffelsen min var pga null respons. Takket ja til jobben tidligere i ettermiddag, men sendte ingen melding om det. 

Takk for alle svar.

ts

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...