Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hey;)

noen som har vært i tyrkia/alanya?

har aldri vært i tyrkia og skulle gjerne hørt litt hva dere syntes?

har fått en billig restplass dit.

takk på forhånd!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du søker litt på forumet her, så finner du nok en god del. Mener jeg har sett Alanya-tråder før :)

Just for the record, har vært der selv. Var helt ok, men kommer NEPPE til å reise tilbake. Det var veldig turist-preget, for å si det sånn. Selgere som alle vil selge deg de samme t-skjortene, og restaurant-innkastere som vil ha deg inn. Ble en del mas, og en ble lei av å svare høflig på slutten.

Men sånn for å få litt varme og strand, helt greit!

• 1 år senere...
Skrevet

Hei.

Hvor langt er fra flyplass til Alanya?

Skrevet

Fra flyplassen til Alanya tror jeg det 2-3 timer å kjøre. Ellers vil jeg selv anbefale Tyrkia som reisemål. Var i Side (noen mil fra Alanya) for noen måneder tilbake, og jeg hadde det helt topp! God mat, vennlige mennesker, fin natur og fine strender. Alanya og Side er typisk turist-steder, men om man låner en bil eller scooter går det fint å komme ut av "gryta". Eneste negative må være at man som jente, uten mannlig følge, må regne med en del tilnærmelser fra tyrkiske menn..Men noen vil kanskje se på dette som positivt.. :ler:

Skrevet

Fra flyplassen og inn til Alanya er det ca 2 timer. Litt avhenig av hvor hotellet ditt ligger og hvor i rekken det er når det gjelder hvor bussen stopper.

Med ving så stopper man på en "kiosk" halvveis, så folk kan gå på do og evt kjøpe litt mat og drikke.

Jeg personlig elsker stedet. Hygglige folk, kjempegod mat, billig, sol og varmt. Nå må det sies at selgerne og innkasterne på restaurantene kan være litt innpåslitene. men på den annen side. De må berge et års omsettning i løpet av 6-8 mnd og da må man jo stå litt på. Det har også kommet en lov om at restauratne kan bli stengt dersom de er for masete på tursitne og liknende. (så et par restauranter i fjor som måtte holde stengt et par dager på grunn av dette).

Har vært i tyrkia de tre siste årene og skal tilbake dit neste år igjen. ( blir ikke noe av i år da vi ikke kan ta 2 ferier og i år skal vi til usa)

Gled deg!

Skrevet

høres herlig ut :)

er bare litt nervøs om bussen ikke har wc f.eks siden er lett bilsyk hehe,

så høres ut som har ikke hmm :)

Skrevet

Noen av bussene har wc, men ikke mange av dem.

men må du ut å spy eller noe annet stopper som regel sjåføren

var med en guttegjeng sist jeg var der som måtte ut å tømme blæra og da stoppa sjåføren.

Skrevet

Har vært i Alanya en gang, og det var nok for meg. Det var så mye mas der, slitsomt å gå på gata der. Men det er mange som reiser tilbake dit år etter år, så det beste er vel å gjøre sine egne erfaringer.

Gjest Gjest
Skrevet
Har vært i Alanya en gang, og det var nok for meg. Det var så mye mas der, slitsomt å gå på gata der. Men det er mange som reiser tilbake dit år etter år, så det beste er vel å gjøre sine egne erfaringer.

Den uthevelsen jeg har gjort, bunner mye i disse personenes usikkerhet. Kanskje Tyrkia var den første syden-turen de dristet seg til, de var unødvendig engstelig, fant en slags trygghet, og klorer seg derfor fast der. Jeg vil si de mangler nysgjerrighet på andre land og kulturer som kunne beriket deres ferieopplevelser, og utvidet horisonten litt.

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Har dere leid moped der nede? hva koster det for en dag?

hva koster vannsport f.eks paragliding/vannscooter osv osv?

hvilke serverdigheter er det verdt å få med seg?

natteliv?

noe man bør passe seg for?

Endret av womanpower
Gjest Gjest
Skrevet

Vil anbefale å ta en tur opp på borgen som deler Alanya. Nydelig utsikt!!

Gjest Gjest
Skrevet

Eksplosjonen I Manavgat/Side søndag, der en norsk kvinne ble drept, var en terrorbombe, står det i VG.

Tyrkiske myndigheter begrenser ytringsfriheten for media, og driver sensur for at alle eksplosjonene skal dysses ned.

Og et slikt land drar dere til?

Skrevet
Eksplosjonen I Manavgat/Side søndag, der en norsk kvinne ble drept, var en terrorbombe, står det i VG.

Tyrkiske myndigheter begrenser ytringsfriheten for media, og driver sensur for at alle eksplosjonene skal dysses ned.

det har vært bombe overalt, så burde vi bli i norge hele livet?

Skrevet

Jeg er enig med deg. Det frister ikke meg å dra dit. Det hadde også vært en bombe der tidligere denne måneden og det ble dysset ned!

Gjest Gjest
Skrevet
det har vært bombe overalt, så burde vi bli i norge hele livet?

Selv et barn vet at bombehyppigheten i Tyrkia er i verdenstoppen, kun slått av Irak, Tetsjenia og Afghanistan.

Skrevet

Jeg har vært i Tyrkia i Alanya.

Synes det er kjempefint der, hadde en topp ferie. Dro med star tour og de stoppet også på en kiosk på bussturen.

Jeg har reist mange andre steder og, så er ikke bare dum uvitenhet som gjør at jeg liker Tyrkia.

Vi reiser på søndag til Tyrkia, da skal vi bo i Inecum, det ligger mellom side og alanya. Gleder meg masse til to uker med sol og bading, god mat og billig shopping.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvor mye lommepenger ville dere ha tatt med til Alanya for 1 uke?

F.eks vannsport, mat...evnt. par utflukter :)

Skrevet

jeg regner ca 1000 kr per dag for 2 personner. Da har man penger til det meste.

kommer jo også ann på hvor mye du ønsker å handle også

Skrevet

kan man ta båt fra alanya til rohodos?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...