AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #1 Skrevet 22. januar 2020 Har måttet operere ut en eggstokk, så har en igjen. Og livmorhalstappen pga celleforandringer. Har ikke celleforandringer nå. Noen som har vært i lignende situasjon og blitt gravid? Vurderer å ta en fertilitetssjekk Just because og for å sjekke ståa til den andre eggstokken. Noen erfaringer av klinikker? Anonymkode: c5ebe...934
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #2 Skrevet 22. januar 2020 Jeg ville absolutt tatt en sjekk! Kanskje er det hjelp å få med en gang isteden for å prøve mnd etter mnd uten resultat. Spørs hvor du bor i forhold til gode klinikker da 😀 Anonymkode: 7666a...504 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #3 Skrevet 22. januar 2020 Ingen livmorhalstapp? Brenner de ikke bare vekk pittelitt ved konisering? Anonymkode: 5ff00...d87
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #4 Skrevet 23. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen livmorhalstapp? Brenner de ikke bare vekk pittelitt ved konisering? Anonymkode: 5ff00...d87 Jo det er vel kanskje det ts mener, men her er det om å være veldig dramatisk når man forteller om sin situasjon. Hvis man ikke har noen livmortapp så ville man aldri kunne vært gravid Anonymkode: c4fb6...57a 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #5 Skrevet 23. januar 2020 1 eggstokk er ikke nødvendigvis noe problem, den tar over funksjonen til den andre fraværende eggstokken. Livmortappen har lite å si for å bli gravid (med mindre alt er tett, og da hadde hver menstruasjon vært et smertehelvete), og hvis det er en vanlig konisering skal ikke det ha noe å si heller Med mindre du er over 30 ville jeg bare begynt å prøve, og heller tatt en "fertilitetstest" om 3/4 år hvis du ikke har blitt gravid. Anonymkode: 53a4b...f34
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #6 Skrevet 23. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 1 eggstokk er ikke nødvendigvis noe problem, den tar over funksjonen til den andre fraværende eggstokken. Livmortappen har lite å si for å bli gravid (med mindre alt er tett, og da hadde hver menstruasjon vært et smertehelvete), og hvis det er en vanlig konisering skal ikke det ha noe å si heller Med mindre du er over 30 ville jeg bare begynt å prøve, og heller tatt en "fertilitetstest" om 3/4 år hvis du ikke har blitt gravid. Anonymkode: 53a4b...f34 Det stemmer at den andre tar over, så normalt skal ikke det være vanskelig. Men jeg ville aldri ventet 3/4 år uansett alder og om man hadde 5 fungerende eggstokker😱 gå litt etter magefølelsen Ts, dette skal ikke være noe hinder, og du vil følges opp mtp koniseringen ila svangerskapet (det har ikke noe å si på mulighetene for å bli gravid, men det kan være en økt risiko for tidlig fødsel ettersom livmorhalsen er kortere). Men hvis du kjenner at det stresser deg og du har råd ville jeg gått til en privat gynekolog for en sjekk (det er ikke behov for å gå til en fertilitetsklinikk som driver ivf eller lignende hvis det er det du mener med klinikk). lykke til☺️ Anonymkode: 0b5c5...791
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #7 Skrevet 23. januar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: 1 eggstokk er ikke nødvendigvis noe problem, den tar over funksjonen til den andre fraværende eggstokken. Livmortappen har lite å si for å bli gravid (med mindre alt er tett, og da hadde hver menstruasjon vært et smertehelvete), og hvis det er en vanlig konisering skal ikke det ha noe å si heller Med mindre du er over 30 ville jeg bare begynt å prøve, og heller tatt en "fertilitetstest" om 3/4 år hvis du ikke har blitt gravid. Anonymkode: 53a4b...f34 Takk for betryggende ord 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer at den andre tar over, så normalt skal ikke det være vanskelig. Men jeg ville aldri ventet 3/4 år uansett alder og om man hadde 5 fungerende eggstokker😱 gå litt etter magefølelsen Ts, dette skal ikke være noe hinder, og du vil følges opp mtp koniseringen ila svangerskapet (det har ikke noe å si på mulighetene for å bli gravid, men det kan være en økt risiko for tidlig fødsel ettersom livmorhalsen er kortere). Men hvis du kjenner at det stresser deg og du har råd ville jeg gått til en privat gynekolog for en sjekk (det er ikke behov for å gå til en fertilitetsklinikk som driver ivf eller lignende hvis det er det du mener med klinikk). lykke til☺️ Anonymkode: 0b5c5...791 Stresser og stresser. Men liker å være forberedt. Orker ikke være i en situasjon at nå er jeg klar og vil ha barn og da ikke få til. Så vil heller ta tak i eventuelle problemer nå og være "klar". Jeg trodde jeg måtte til en fertilitetsklinikk. Har god erfaring med Volvat så tenker å dra dit, men ja, men fertilitetsklinikk Anonymkode: c5ebe...934
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #8 Skrevet 23. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer at den andre tar over, så normalt skal ikke det være vanskelig. Men jeg ville aldri ventet 3/4 år uansett alder og om man hadde 5 fungerende eggstokker😱 gå litt etter magefølelsen Ts, dette skal ikke være noe hinder, og du vil følges opp mtp koniseringen ila svangerskapet (det har ikke noe å si på mulighetene for å bli gravid, men det kan være en økt risiko for tidlig fødsel ettersom livmorhalsen er kortere). Men hvis du kjenner at det stresser deg og du har råd ville jeg gått til en privat gynekolog for en sjekk (det er ikke behov for å gå til en fertilitetsklinikk som driver ivf eller lignende hvis det er det du mener med klinikk). lykke til☺️ Anonymkode: 0b5c5...791 Mente altså 0,75 år eller 9mnd, ser det kunne misforstås slik jeg skrev det! Anonymkode: 53a4b...f34
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #9 Skrevet 23. januar 2020 Jeg har også operert bort en eggstokk. Men ble gravid kun 2 måneder etter jeg sluttet på p-piller, så ikke bekymre deg for mye 😊 Du kan være like fruktbar med bare én eggstokk! 😊 Anonymkode: b7846...4fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå