AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #1 Skrevet 22. januar 2020 Lurer på om mora mi kan ha det... Anonymkode: 646d1...03e
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #2 Skrevet 22. januar 2020 Eks. Oppkast. Lurer du; så ring legevakt! Anonymkode: 2d0bf...baf 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #3 Skrevet 22. januar 2020 Tarmslyng eller volvolus som det heter er svært kritisk og du er ikke i tvil. Sterke uutholdelige smerter fordi tykktarmen har vridd seg og sperrer for blodtilførsel. Oppblåst og du kan nesten ikke ta i de pga all luften som danner seg. Kritisk sykdom som må ha øyeblikkelig hjelp Anonymkode: f5bca...f3f
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #4 Skrevet 22. januar 2020 Jeg har hatt tarmslyng, og det er det desidert jævligste jeg har opplevd. Startet veldig forsiktig med kaldsvetting pluss at jeg følte meg litt pjusk, deretter gikk jeg på do, fikk faktisk noe ut. Deretter gikk det rett ned, var hjemme og det ble ringt etter ambulanse, det tar en 30 min hjemmefra til sykehuset, jeg husket ikke at jeg ble trillet inn på akutten engang, prøve og stå var bare og glemme, smertene var ut av en annen verden. Anonymkode: d4fa0...e37
Lita_go Skrevet 22. januar 2020 #5 Skrevet 22. januar 2020 Ring legevakt, det bør vurderes av helsepersonell om du mistenker det
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #6 Skrevet 22. januar 2020 Tarmslyng er som oftest veldig smertefult. Kan være delvis eller total blokkering av tarmen. For min del kom krampesmertene (Sammentrekningssmerter) i "bølger". Men et klassisk tegn er akutte smerter ved at man svelger bare en skje med mat. I det man får mat i magen begynner tarmen å trekke seg sammen og jobbe, og da kommer også smertene. Ingen/lite avføring, og oppkast er andre symptomer. Tarmslyng kan føre til blodforgiftning og krever akutt behandling. Anonymkode: 19fc4...0fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå