herzeleid Skrevet 22. januar 2020 #21 Skrevet 22. januar 2020 Det finnes helt sikker overvektige som er lykkelige og har en god og sunn selvtillit, men jeg misstenker at de som skal gjøre et størst mulig nummer ut av hvor selvsikre og vakre de er med sykelig overvekt gjerne ikke er fullt så selvsikre som de gjerne vil ha det til. Spørsmålet blir jo også om en risikerer at mennesker som har et alvorlig problem går sammen for å fornekte problemet, og sånn sett "heier" hverandre inn i sykdom. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #22 Skrevet 22. januar 2020 Det er noe som er fundamentalt galt når sykelig overvekt eller undervekt skal hylles som noe positivt, dette er ikke noe som bør normaliseres og applauderes for. Verden har gått av skaftet på grunn av politisk korrekthet og den ideen om at alle er like uansett hva man gjør, det neste er vel at diabetes blir en populær diagnose og det må man bare godta siden det er inn å være smellfeit. Det samme gjelder for den motsatte siden av spekteret, la oss hylle de som er underernærte og dødssyke fordi de har tatt et valg om å ikke spise normalt. Anonymkode: b5961...aa9 1
Gjest Familytree Skrevet 22. januar 2020 #23 Skrevet 22. januar 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil vel si at ingen av disse kroppene kan kalles sunne. Den tredje er den mest ekstrme, men vedkommende "lever" av kroppen sin og fremstår både lykkelig, selvsikker og påståes være et forbilde. Jeg vet ikke hvor gammel hun kan være, men det er ikke snakk om sunnhet eller trolig kroppen tåler så mye vekt over mange år. Anonymkode: eaf78...4e6 Jeg forstår deg, jeg gir bare en personlig mening om body positivity-bevegelsen (Jeg vet ikke hvis disse bildene ble tatt i anledning selve bevegelsen) De kan være selvsikre, lykkelig og være overvektige. De fortjener respekt for den de er, helt enig med dette. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Uansett fortjener de respekt på lik linje med slankere mennesker. Å kreve å bli møtt med respekt for den de er og den kroppen de har er ikke å hylle kraftig overvekt eller oppfordre andre til å bli like store. Den dagen de begynner å skrive blogg og bøker om hvordan spise seg stor og deilig, da kan man begynne å klage på normalisering og glorifisering av overvekt/fedme. Enig med dette👍 Endret 22. januar 2020 av Familytree
Miramira95 Skrevet 23. januar 2020 #24 Skrevet 23. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler ikke det er min plass å bekymre meg for størrelsen hennes for å være ærlig. Anonymkode: 75e40...35e Det er den riktige holdningen, tenker jeg også. 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan være lykkelig med fedme, men man vil ikke leve et fysisk godt liv med fedme. To tanker på en gang her. Jeg tenker man kan gjøre det beste ut av situasjonen. Jeg gjør ting i mitt tempo, og har ingen problemer med det fysiske da. Først og fremst fokuserer jeg på å ha det bra, og selv med veldig mange kilo ekstra, så har jeg det utrolig bra. Du var neppe lykkelig der og da, men er det kanskje nå. Men det som fungerte for deg, fungerer ikke for alle andre.
Gjest OsloGi99 Skrevet 24. januar 2020 #25 Skrevet 24. januar 2020 (endret) Man kan være selvsikker og lykkelig, selv om man er veldig stor. Det betyr ikke at man "glorifiserer fedme", som kritikerne sier. Jeg kjenner ikke til alle damene som er avbildet, men jeg vil ikke kalle Tess Holliday et godt eller sunt forbilde. Hun bruker "body positivity" for oppmerksomhet, og har gått drastisk opp i vekt siden hun først slo igjennom. Hun på nederste bilde er flott, men vekten vil bli et problem, om det ikke allerede er det. Så stor skal ikke mennesker være, tenker jeg, (er veldig stor selv). Selv om jeg er stor, tung og selvsikker, ønsker jeg ikke bli tyngre i alle fall. Det er farlig på sikt, og jeg ønsker ikke å dø før jeg er 30. Innen da skal jeg ha gått ned en del, men det er ingen vits å hate eller mislike kroppen sin når den fungerer som den skal. (Og ja, noen menn liker faktisk store damer). Endret 24. januar 2020 av OsloGi99
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #26 Skrevet 1. februar 2020 På 22.1.2020 den 23.13, Miramira95 skrev: Er man lykkelig vil man leve bedre, nesten uavhengig av hva man veier. Alle disse på bildet er kjent for å være positive og glade. Det vil gi de både selvsikkerhet og positiv helse. Er man ulykkelig som overvektig må man gjøre noe med det. Er man lykkelig, trenger man ikke det. Jeg har ei venninne som var ulykkelig og hadde dårlig selvtillit, mye pga vekten. Nå har hun gått ned 50kg og er endelig komfortabel med seg selv, og hun er lykkelig. Jeg synes det er bra. Jeg er større enn det hun var på sitt største, men jeg er lykkelig som jeg er. Sånn er det bare. Det respekterer vi hverandre for. Syns dette er skummelt å lese. Glorifisering av fedme i aller største grad. Ønsker også å påpeke at om man er lykkelig så har man ikke automatisk bra helse. Sykelig overvekt er på ingen måter sunt og "health at every size" bevegelsen er helt forferdelig. Heldigvis slipper jeg å få problemer pga vekten min når jeg blir eldre ettersom jeg har tatt grep, men kjenner hjertet mitt gråter litt for dere som forsvarer overvekten med "menn liker store damer" og "jeg er lykkelig så jeg gir faen". Og bare fordi det har gått bra noen år betyr ikke at det fortsetter å gå bra. Men men, helse er ikke en prioritet for alle. Må vell bare respektere det, at å være tykk og sta er viktigere enn å være sunn og frisk.... Anonymkode: bb55e...93f 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #27 Skrevet 1. februar 2020 On 1/22/2020 at 9:35 PM, AnonymBruker said: Finnes denne kombinasjonen? I realiteten? https://imgur.com/a/ru1w4SD Jeg følger veldig med body positivity-bevegelsen, og ser at flere og flere veldig overvektige unge kvinner stikker hodet frem. For all del vel og bra, men jeg føler kanskje dette er noe som hører til sjeldenheten? Finnes det så store og tykke damer som er selvsikre og ikke minst lykkelige? Eller er det spill for galleriet? Dessuten: har trukket frem tre her. Vil ikke dere være enige i at alle disse tre er i kategorien farlig fedme, og fremfor å snakke frem fedme, så burde heller fokuset være helse? Og hvordan reagere f.eks. store kvinner her inne på dette budskapet? Ta f.eks. Tess Holliday, som i løpet av få år ser ut til å ha spist seg så stor at det virkelig bare er trist å se på i mine øyne. Anonymkode: eaf78...4e6 Tviler på at selvtilliten er på topp når de kveles hver gang de skal ta på seg sokker eller knyte skolissene fordi magen er enorm. Anonymkode: 0965f...12f 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #28 Skrevet 1. februar 2020 Det finns andre faktorer i livet enn vekt og utseende. Har man en stabil psyke så er det det viktigste. Jeg blir irritert og sur når folk ikke tror at man kan være lykkelig hvis man ikke har " normal " bmi og ellers er vellykket. Det finns som sagt så mange andre faktorer man kan være lykkelig for. Man blir ikke lykkelig av å konstant gå å tenke på vekta heller!! Anonymkode: c539e...348
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #29 Skrevet 2. februar 2020 Kjenner ikke så mange alkoholikere, narkomane, røykere eller overspisende, som er selvsikre og lykkelige, faktisk ingen! I alle fall ikke når illusjonen om den "lykken" brister, og de innser at de egentlig holder på å ta livet av seg selv, sakte men sikkert.. Anonymkode: a15ff...002
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå