AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #1 Skrevet 22. januar 2020 De andre i bhg har begynt å danne vennskap, men barnet mitt vil helst være med de voksne. De er veldige gode i bhg og forsøker å hjelpe inn i lek, men når de voksne trekker seg ut vil ikke barnet være i lek med andre barn mer. Barnet har veldig godt språk for alderen. Kan og husker mye, liker å ha samtaler. Kreativ og fantasifull og glad i å leke-men da altså helst/bare med voksne. Veldig trygg på de voksne, men virker nesten utrygg på barn? (Når barnet og jeg er med venninner med barn blir barnet fort trygg på mødrene, prater/vil leke mye med de, men ikke barna deres🤔😅) Er det noen som har hatt lignende erfaring med (sine) barn? Hva kan jeg gjøre? Vil det løsne? Og hvordan kan barnet bli trygg på andre barn og ha lyst å være i lengre samspill? De fleste barn søker jo andre barn, er min erfaring. Forstår ikke helt hvorfor barnet mitt ikke gjør det/virker utrygg på andre barn. Anonymkode: 0e1d2...ad3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #2 Skrevet 22. januar 2020 Dersom de ansatte i barnehagen ikke reagerer, er hun nok godt innenfor normalen. Datteren min var motsatt, knyttet seg ikke til de voksne i det hele tatt! Mens sønnen min har vært mer som din. Men løsnet rundt 3år Anonymkode: 1c338...a7f 1
Lacy Skrevet 22. januar 2020 #3 Skrevet 22. januar 2020 Vil tro at dersom barnet er langt fremme kognitivt vil de andre barna fremstå som uforutsigbare og dermed ikke ønskede lekekamerater 😊 du kan jo høre med bhg om å de vil teste ut en avdeling med større barn evt?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #4 Skrevet 22. januar 2020 Sønnen min var litt lik. Han lå langt forut de andre barna både mentalt og fysisk og knyttet seg til de voksne og ikke barna, og var mest trygg på voksne. Han var også kjempe sosial og gikk å pratet med alle og enhver, og der kom nok en del av barna til kort. Ikke likte han å leke heller, men sitte å lese, klatre, løpe, undersøke alt av steiner, kvister, blomster etc 😂. Ingen tegn til mistrivsel eller noe negativt, så vi lot han være slik han var. Først på skolen jevnet det seg mer ut, og har fått venner i alle aldre og veldig godt likt. Anonymkode: 9667a...b53 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #5 Skrevet 22. januar 2020 Jenta mi var lik. Hun var veldig tidlig med språk og rollelek, og de andre var rett og slett ikke kommet til det stadiet enda. Bhg ville flytte henne over på avdeling med store barn et år tidligere, men jeg holdt igjen. Jeg tenkte at dette ville jevnes ut med tiden, og det gjorde det🙂 Hun liker fremdeles fred og ro, så trekker seg ofte bort fra de andre barna. Anonymkode: d66e1...2ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå