Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bikka 1,5 år. Finner ingen feil på oss annet enn at jeg har lavt stoffskifte og arrvev på organer, livmor osv. 

Er det noen her som plutselig ble gravid etter flere år selvom ingenting nytt har skjedd ( medisiner for eggløsning osv) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte litt over 2 år :) ble plutselig gravid..skjedde helt naturlig :)

Anonymkode: ed58c...e18

• Liker 1
Skrevet

Det tok 8 år, men vi var ikke gjennom assistert befruktning. Det skjedde plutselig bare. 

Anonymkode: 88371...712

• Liker 1
Skrevet

Vi ble det, men vi hadde fått et barn ved hjelp av IVF etter flere års prøving først. Jeg kjenner til to andre par som opplevde det uten å ha fått barn først. Vi og det ene av parene var uforklarlig infertile, mens det siste paret visste at problemet var lav sædkvalitet. 

Anonymkode: 1d777...c76

• Liker 1
Skrevet

Vi var prøver i 7 år før vi søkte hjelp. Fikk da hormoner for å få eggløsning. Fikk beskjed om at muligheten for graviditet uten var liten. Fikk påvist pcos, men i mild form. Ble raskt gravid, alt gikk bra. 4 år senere var jeg plutselig gravid, helt uventet, og uten noen form for hjelp. Mistet tidlig. Nå 3 år senere har jeg ikke blitt gravid ennå. Så på 14 år til sammens så gikk det en gang uten noen form for hjelp. Er nå i gang med hormoner igjen.

Anonymkode: 97814...f18

Skrevet

Lavt stoffskifte er jo en stor grunn. Blir du medisinert mot det?

Anonymkode: 2eed6...dd5

• Liker 3
Skrevet

Brukte 1,5 år på å bli gravid. Så 1 år jeg ble gravid 4 ganger og mistet. 5te satt. 

Jeg fikk piller for eggløsning og å beholde foster. Men det regnes fortsatt som naturlig måte å bli gravid på. 

Skrevet

Du har jo årsaken til du ikke blir gravid der... :)

Anonymkode: 54250...f59

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lavt stoffskifte er jo en stor grunn. Blir du medisinert mot det?

Anonymkode: 2eed6...dd5

Ja såklart 😁 prøvene er fine men svinger en del 

Skrevet

Flere? 

Skrevet

Vi hadde prøvd i 3 år og 1 måned før jeg plutselig ble gravid før jul. Skulle egentlig starte med Letrozol nå i januar, men det skjedde bare plutselig. Det er nok helt tilfeldig, men akkurat i november så tenkte vi å kjøre på hver eneste kveld i over en uke, jeg lå med beina høyt, og sæd inni meg til neste dag. Vi har jo gjort akkurat det samme før egentlig så jeg tror det bare var helt tilfeldig. Ingenting galt med oss, og samboers sædkvalitet er over dobbelt så bra som det minst skal være sa de på utredning. Veldig merkelig at det tok så lang tid egentlig. Er 12+2 i dag😊

• Liker 1
Skrevet

Sist prøvde vi i nesten 2 år. Siste hjelp før kirurgisk inngrep var med letrezol og provera (har pco). Lillegutt satt på første «forsøk»🥰

Han rakk å bli litt over ett år, så fant vi ut at jeg var gravid på nytt. Vi har ikke prøvd å har ikke hatt så aktivt sexliv... Så har ikke prøvd så hardt denne gangen😅, Sjokket var derfor stort siden jeg forsatt «sliter» med pco, flere spesialister har sagt det er umulig uten hjelp, men at mirakler kan skje. Her skjedde et mirakel, det kan tydeligvis skje naturlig å😅

Anonymkode: ad6c4...847

Skrevet
På 23.1.2020 den 12.28, Prøver18 skrev:

Ja såklart 😁 prøvene er fine men svinger en del 

Huff da! Hvilken medisin bruker du? 

Anonymkode: 95b2b...8e2

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff da! Hvilken medisin bruker du? 

Anonymkode: 95b2b...8e2

Levaxin

Skrevet

Hvor gammel er du? 

Jeg var 25 da jeg ble gravid ut av det blå med barnefaren. Vi hadde hatt ubeskyttet sex i fem år da, og tenkte 100% at vi ikke kunne få barn. Legene hadde ikke noen annen forklaring på dette enn at kroppen min kanskje ikke var «klar» før da :)

har fått to til etter den første, og begge de siste gangene ble jeg gravid på første forsøk :) 

Anonymkode: 2c6ea...984

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du? 

Jeg var 25 da jeg ble gravid ut av det blå med barnefaren. Vi hadde hatt ubeskyttet sex i fem år da, og tenkte 100% at vi ikke kunne få barn. Legene hadde ikke noen annen forklaring på dette enn at kroppen min kanskje ikke var «klar» før da :)

har fått to til etter den første, og begge de siste gangene ble jeg gravid på første forsøk :) 

Anonymkode: 2c6ea...984

Jeg er 25 😊 hehe! Har vært uten prevensjon siden 2012. Men da med annen partner. Min nåværende samboer og jeg har prøvd siden juni 18. 

Skrevet

En kollega av meg fikk barn med prøverør etter 4 års prøving uten hell. Så ble hun endelig gravid med hjelp.

Barnet ble født, alt var bare lykke. Ungen var 2 mnd gammel eller noe sånt, da kollegaen begynte å føle seg uggen og dårlig på en spesiell måte hun syntes å dra kjensel på.... og en graviditetstest viste at hun var gravid igjen, helt uten videre! Hun og mannen endte altså opp med å få to barn på under ett år! Det var et mirakel, men mirakler skjer fra tid til annen.

En venninne av meg og mannen hennes ble ikke gravide. De stresset ikke, og godtok fakta. De prøvde aldri å søke hjelp for det eller noe, men innfant seg med at slik var livet. Etter 7 år ble hun plutselig gravid en dag. De skjønte ingenting, men ble naturligvis kjempeglade. Hun fikk en sønn. De fortsatte samlivet uten bruk av prevensjon i årene etterpå også, men hun ble aldri gravid på nytt. De har vært sammen i 30 år nå, og har altså opplevd mirakelet å bli gravie EN eneste gang på alle disse årene. Nå er hun uansett for gammel til å bli gravid igjen, men de er glade de fikk oppleve det i alle fall en gang i livet, så uventet.

Anonymkode: 3b3c6...f4a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...