Gå til innhold

Sko for bred forfot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen som har tips til skomerker som pleier å passe bra til en brei fot/forfot?

Takk

Anonymkode: c4068...1b2

Skrevet

Marco Tossi!

Anonymkode: bcb11...83e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har både bred fot og høy vrist, og mange av mine sko er fra Bianco :) Det er ikke alle skoene derfra som passer, men overraskende mange. 

Av sneakers/joggesko synes jeg Nike har mange sko som passer godt på foten.

Av "voksensko" (noen av dem er alt for kjerring, mens andre er mer gangbare) har Gabor, Rieker, Klaveness, Tamaris, Kastel og Softwalk god passform. 

Generelt er det slett ikke verst utvalg i norske skobutikker for brede føtter, da vi skandinaver tydeligvis både har bredere føtter og større krav til komfortable sko enn mange andre. Når det gjelder sko må man nesten bare prøve, da passformen er veldig individuell. Jeg ser for øvrig Zalando har egen portal for Wide fit-sko, men siden jeg har "vanskelige føtter" tar jeg aldri sjansen på å bestille sko på nett med mindre jeg har akkurat samme modell fra før. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette er min utfordring også, så jeg er spent på ev flere svar

Endret av Chiquita
Skrevet

Alle bredde H sko hos Klingel. Tamaris pure relax. Skechers. Det finnes og en egen avdeling med brede sko hos myfeet.no.

Anonymkode: 6e246...a18

Skrevet

Dr. Martens

Anonymkode: fe6fa...dc2

Skrevet

Nike

Anonymkode: 27f1d...39e

• 2 uker senere...
Skrevet

Vagabond og Ara.

Alle mine sko/støvletter er derfra, og jeg har seriøst brede føtter, vi snakker ca 13 cm.

Anonymkode: bc775...0a0

Skrevet

Merrill

Anonymkode: 7f20f...fbe

Gjest spinjitzu
Skrevet

Vivobarefoot, softstarshoes, joe nimble.

Skrevet

Crocs

Anonymkode: ec227...c48

• Liker 1
Skrevet

Alle sko med W i størrelsesbetegnelsen er videre enn standardstørrelsen.  Grensen sko i Oslo har hatt bra utvalg på vide sko, men jeg kjøper sko som er fast på kjøpelisten i London og på reise, da utvalget er betydelig bedre for spesielle modeller.  Fant også mye bra i USA, rett nok på en shop spesielt fokusert på golfsko som hadde nesten alle modellene i Wide størrelser.  Merker som Nike og Adidas hadde bra utvalg på brede sko, og mange merker jeg ikke kjente, uten at det kostet mer.

Skrevet (endret)

Hvis man vil ha et godt utvalg for oss med brede føtter, er Storbritannia og briske nettbutikker stedene å handle. De har egne butikker og avdelinger. Der er brede føtter merket enten som Wide eller EE, EEE eller EEEE. Jeg er EEE, dvs extra, extra, extra wide i føttene. Her er en liste over alle britiske nettbutikker som sender til Norge:

Evans
SimplyBe (de sender endelig til Norge igjen!)
Dorothy Perkins
Next
Debenhams
Marks & Spencer
Yours Clothing
New Look
ASOS
Clarks
Zalando (men vær obs - de selger primært kun wide, og ikke de som f.eks er extra wide, spesielt fra merket Evans, da er det bedre å gå direkte inn på evans)
Hotter
DB Wider Fit Shoes
Pavers

Utvalget i Norge er ganske elendig, så jeg ville egentlig sett meg etter sko på nettet.

Endret av SPOCA
Skrevet

Tusen takk for mange tips.

Spesielt takk for disse siste linkene. Jeg må sette meg ned og gå igjennom tipsa systematisk i helgen. Kanskje det finnes håp for disse føttene også?!

Takk igjen

Anonymkode: c4068...1b2

Skrevet
På 6.2.2020 den 9.31, Fantorang1 skrev:

Alle sko med W i størrelsesbetegnelsen er videre enn standardstørrelsen.  Grensen sko i Oslo har hatt bra utvalg på vide sko, men jeg kjøper sko som er fast på kjøpelisten i London og på reise, da utvalget er betydelig bedre for spesielle modeller.  Fant også mye bra i USA, rett nok på en shop spesielt fokusert på golfsko som hadde nesten alle modellene i Wide størrelser.  Merker som Nike og Adidas hadde bra utvalg på brede sko, og mange merker jeg ikke kjente, uten at det kostet mer.

Står ikke W for women da? 🤔

Skrevet (endret)

Kodetabell for sko gjerne funnet sammen med modellkoden på skoene.  W for wide er bare en av kodene (den jeg bruker).  Men skobutikken vet jo vanligvis hva de har på lager av brede sko, så der bør man vel gjerne spørre om man er usikker.

Edit: tabellen er for menn, men kun ytre høyre felt som ikke er for damesko

Endret av Fantorang1
Tilføyelse
Skrevet

Er det vintersko, joggesko, pensko eller sommersko du er ute etter, TS?

Anonymkode: 3ec8a...633

Skrevet

Jeg synes Unisa, Vagabond og Nike funker for mine andeføtter. Og Salomon, dersom man skal ha tursko. 

Anonymkode: f125b...342

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...