Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke med i en venninnegjeng, men jeg har gode venninner litt spredt utover. Kan samle alle hjemme hos meg og alle har en god tone, noe jeg er kjempe glad for. Det er ikke ofte vi alle samles, men gjerne 1 gang i året. Jeg har ikke noe særlig behov for at vi skal bli en stor gjeng, da jeg synes det er kjekt å ha litt forskjellige venninner. Og at man kan være sammen alene uten at alle skal måtte være invitert. Men som sagt, utrolig glad for at vi kan ha det kjekt alle sammen. Nå har hun ene venninnen min begynt med at en av mine andre venninner alltid skal være med når vi skal være sammen. De har blitt kjent med hverandre via meg, og har møtt hverandre ca 4 ganger (de hilste første gang for under et år siden). De har dratt fra festligheter hos meg for å fortsette hos en av de, uten å si hade. Hun ene inviterer min andre venninne med en god del andre til festligheter hos seg, uten å invitere meg. Det går helt fint at de blir gode venninner, det er liksom ikke helt det som er problemet. Men de har kun møttes noen få ganger, og nå dropper de å invitere meg. I tillegg er disse to venninnene noen av de som står meg aller nærmest, trodde jeg hvert fall. 

Jeg er skikkelig såret, kjenner jeg. Kan hende jeg overreagerer, og virker sjalu. Men jeg synes bare det er så sårt å bli ekskludert på denne måten, og at de bare drar stille fra besøk hos meg for å fortsette hjemme hos en av de. Høres sikkert ut som tidenes fjortis drama, men vi er alle voksne. Nå har jeg egentlig bare lyst å kutte de ut.. Men som sagt, så kan det hende at jeg overreagerer. Så jeg trenger litt innspill og meninger. 

Anonymkode: afcac...a56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så mye råd, men syntes det høres ur som rar oppførsel fra deres side.

Prøver de å skjule at de skal fortsette uten deg, eller gjør de det helt åpenlyst? Hvordan har du reagert da, ovenfor dem?

Kan gjette meg til at de syntes de har god kjemi og muligens gøyere alene. Og det er jo dårlig gjort, spesielt når dere var sammen alle i utgangspunktet. 

Anonymkode: 18705...c73

• Liker 1
Skrevet

Høres igrunn ut som de bare har funnet tonen, og i gleden over dette kanskje glemt litt bort hvordan de bør behandle deg? Syns ikke det er greit gjort å bare dra fra deg uten å si noe, eller å dra for å fortsette aleine. Dette kan du godt si noe om! 

Men ellers har jeg opplevd lignende (ikke helt likt selvsagt), og skjønner at det kan være sårende. Det er som regel det når man blir ekskludert, så ikke rart i det hele tatt. Men det er ikke så mye å gjøre med dette som jeg kan komme på, utover å pleie hvert sitt individuelle vennskap - om du bestemmer deg for å fortsette. Du trenger ikke invitere begge to når du skal henge med en av de, eller gjør det i blant bare. Eller ta en liten prat med de - hvis de er så gode venner av deg er det innafor. Nå har jo ikke dette pågått så lenge virker det som, så det er kanskje lettere å si noe nå. Det er umulig å vite om dette vil utvikle seg i retning mer ekskludering, eller gå seg til etterhvert når de er blitt bedre venninner - da føler kanskje ikke venninne 1 for å alltid ta med den andre lenger. Det med at du ikke ble bedt på festlighetene kan ha andre grunner, trenger ikke ha noe å gjøre med deres felles venninne i det hele tatt.  

Anonymkode: d6c0c...331

• Liker 2
Skrevet

Skjønner at du føler deg såra og utelatt men tror ikke det her er heeelt uvanlig 

Anonymkode: 31eac...540

Skrevet

Kjemper kan tydligvis også bli såret av sine venninner...

giant-robot-crying-little-girl-600w-597636635[1].jpg

• Liker 6
Skrevet

Sånt skjer noen ganger når man presenterer venninner for hverandre. Mange kvinner trenger nære vennskap for å ha det bra, og hvis de ikke oppfatter seg som bestevenninner for deg, men mer som vanlige medlemmer av din venneflokk, tror  de kanskje at du vil ha det som det er og at det ikke gjør noe om de finner hverandre på et dypere plan. Dårlig gjort å stikke av uten å invitere deg eller andre med, da. Kanskje de har en liten romanse på gang..? :) 

Skrevet
På 24.1.2020 den 6.53, youcancallmejune skrev:

Sånt skjer noen ganger når man presenterer venninner for hverandre. Mange kvinner trenger nære vennskap for å ha det bra, og hvis de ikke oppfatter seg som bestevenninner for deg, men mer som vanlige medlemmer av din venneflokk, tror  de kanskje at du vil ha det som det er og at det ikke gjør noe om de finner hverandre på et dypere plan. Dårlig gjort å stikke av uten å invitere deg eller andre med, da. Kanskje de har en liten romanse på gang..? :) 

De begge vet at de er nære venner av meg, hun ene har jeg hatt som bestevenninne hele livet mitt, hun andre har jeg møtt igjen de senere årene. Er først i år de møttes.. Romanse tviler jeg på da begge har kjærester, og kjærestene var med på den festligheten da de gikk.. :/ Nå har de begynt å møtes uten meg også.. Jeg kjenner det stikker litt, selv om jeg ikke har noe med hvem de ønsker å være venn med

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De begge vet at de er nære venner av meg, hun ene har jeg hatt som bestevenninne hele livet mitt, hun andre har jeg møtt igjen de senere årene. Er først i år de møttes.. Romanse tviler jeg på da begge har kjærester, og kjærestene var med på den festligheten da de gikk.. :/ Nå har de begynt å møtes uten meg også.. Jeg kjenner det stikker litt, selv om jeg ikke har noe med hvem de ønsker å være venn med

Må rette meg selv, var i fjor de møttes. 

Skrevet

I overskriften nevner du en kjempe, men skriver ikke om en kjempe i innlegget??

Anonymkode: 3ba05...7dc

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I overskriften nevner du en kjempe, men skriver ikke om en kjempe i innlegget??

Anonymkode: 3ba05...7dc

Veldig såret da*

Skrevet

Du trives med å ha flere venninner du kan spille på. Og du synes det er gøy å samle alle en gang i året og ellers være med en og en når det passer deg. Men disse venninnene dine får ikke gjøre det samme. De er dine venner og bør alltid inkludere deg hvis de skal noe. Du inkluderer jo ikke alle hver gang det skjer noe så hvorfor skal de ha regler og ikke du. 

Sånn er det når du blander venninner. Plutselig er det noen som finner hverandre på et litt dypere plan. 

Anonymkode: ccd64...1c1

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trives med å ha flere venninner du kan spille på. Og du synes det er gøy å samle alle en gang i året og ellers være med en og en når det passer deg. Men disse venninnene dine får ikke gjøre det samme. De er dine venner og bør alltid inkludere deg hvis de skal noe. Du inkluderer jo ikke alle hver gang det skjer noe så hvorfor skal de ha regler og ikke du. 

Sånn er det når du blander venninner. Plutselig er det noen som finner hverandre på et litt dypere plan. 

Anonymkode: ccd64...1c1

Jeg vil ikke si at jeg har regler. Det er helt greit at de blir venner, men når de gjør slik som jeg skriver i første innlegg så synes jeg at det er ganske sårende. 

Skrevet

Skjønner hvordan du har det. Jeg hadde to gode venninner som var nære, men de kjente ikke hverandre. Jeg inviterte de begge hjem til meg, fordi jeg tenkte de ville finne tonen og vi kunne bli en liten gjeng. Det som skjedde var at de fant veldig godt tonen og ble bestevenninner, og lot meg stå på utsiden. Dro til syden sammen og gjør alt sammen. Dette er nå 3 år siden. Har ikke kontakt med noen av de i dag. Så jeg mistet begge venninnene mine samtidig. 
så det kan være en risk å la nære venner møtes, kan fort risikere at de finner tonen og du blir borte.. 

Anonymkode: d8657...1fa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...