Gå til innhold

Hvordan slippe å snakke med person på bussen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i praksis nå, og tar bussen hjem fra praksisplassen. Problemet er at det er en i klassen som kommer på bussen på neste holdeplass. Han er altså også i praksis, men ikke samme sted som meg. 

Hver gang han kommer på vil han sitte med meg og snakke sammen hele bussturen. Han skal da sette meg inn i alt han har gjort i praksis, og hvis han kan bruke fagterminologi eller latin i samtalen så gjør han det. Etter full dag i praksis har jeg nok med hva jeg selv har lært, og har ikke overskudd til å ta inn over meg alt han har gjort også. Ikke orker jeg å sette ham inn i min heller. 

Har forsøkt å høre på musikk. Da viftet han med hånden foran ansiktet for å få oppmerksomhet. 
Prøvde å se ut vinduet og late som jeg ikke så ham, da sa han bare «hei» og «hallo» til jeg ikke kunne ignorere ham mer. 
En gang sa jeg at jeg var veldig sliten. Da hadde han lest noe forskning om hvor mye søvn man trenger..:

Han tar altså ikke noe hint. 
Noen tips til hva jeg kan gjøre? 

Anonymkode: ad34b...043

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at om han ikke slutter så anmelder du han for seksuell trakassering.

Anonymkode: 9cde9...054

Skrevet

jeg tror ikke det skader å si at du er for sliten til å orke mer jobbrelatert. si for eks at når du er ferdig på jobben så tar du ikke den med deg hjem.

Anonymkode: 4fc89...4b6

• Liker 4
Skrevet

Av med silkehanskene. "Jeg er sliten og har ikke lyst til å prate nå." Bytt sete om nødvendig. 

Anonymkode: 4561a...4a2

• Liker 8
Skrevet

Lat som du sover, samtidig som du har musikk på ørene?

Anonymkode: a4127...bea

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av med silkehanskene. "Jeg er sliten og har ikke lyst til å prate nå." Bytt sete om nødvendig. 

Riktig !  Be han holde kjeft om nødvendig, hvor vanskelig skal det være

Anonymkode: 2dce7...737

• Liker 1
Skrevet

Sett deg ned på et sete hvor det sitter en på plassen ved siden av. Da er det ikke plass til han.

Anonymkode: b66a2...b14

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sett deg ned på et sete hvor det sitter en på plassen ved siden av. Da er det ikke plass til han.

Anonymkode: b66a2...b14

Da kan han helt fint finne på å bli stående rett ved siden av. 🙈

Får nesten bare si rett ut at jeg vil ha fred. 

• Liker 2
Gjest YtreYtterst
Skrevet

Haha, jeg følern! Vi er et par fra jobb som går på bussen på samme stopp, men vi har en stille avtale oss mellom, så vi småprater litt på busstoppet, og med en gang bussen kommer så sier vi "snakkes" og setter oss for oss selv. Det blir nok jobb på jobb. 

Skrevet

Ta neste buss.

Anonymkode: 614ff...bc2

• Liker 1
Skrevet

Bussen går veldig sjeldent derfra, så å vente på neste fungerer dårlig. Tror jeg bare må si at jeg vil ha fred.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Lær deg å sifra!

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bussen går veldig sjeldent derfra, så å vente på neste fungerer dårlig. Tror jeg bare må si at jeg vil ha fred.

Du fikk et godt svar over, eneste som fungerer. Vært der selv, en som ville samkjøre. Endte opp med buss alene etter etpar turer. Orker ikke høre på han hver dag.

Anonymkode: 33c70...e68

• 1 måned senere...
Skrevet

Ring en venninne/ et familiemedlem og snakk med de? Mormor er min person i nøden :P Hadde et lite problem med ei i butikken i nærheten som ville ta ''følge'' hjem, ergo sitte sammen på bussen og snakke. Vi hadde bare snakket litt sammen ellers. Bussen er mitt fristed og vi hadde heller ikke så god kontakt at det var enkelt å si nei heller.  Da ble en telefonsamtale redningen og nå smiler vi bare til hverandre før vi setter oss på hvert vårt sted.

Var ei jeg har bedre kontakt med som skulle ta samme buss og hun sa jeg i fra til at jeg ikke orket å skravle på bussen. Det var helt greit :)

Anonymkode: 7e59e...161

• Liker 1
Skrevet

Siden fyren ikke tok noen hint, måtte jeg si rett ut at jeg ønsket å sitte i fred. Takk for alle svar forresten. TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier ha på headset og si til folk at «beklager, men nå skal jeg være litt asosial og høre på lydbok». 

Anonymkode: b6b07...f56

• Liker 2
Skrevet

2 ting.

Fyren eier ikke sosiale antenner! 

Typisk norsk å være som deg. Sitte for seg selv og være sliten. Livredd for at andre skal snakke med en.

Anonymkode: 5c7ba...792

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden fyren ikke tok noen hint, måtte jeg si rett ut at jeg ønsket å sitte i fred. Takk for alle svar forresten. TS

Så fint! :) Viktig å sifra, noen eier ikke antenner så da blir det slik dessverre. Så har du de som ikke tåler å bli avvist pga egen usikkerhet å angriper andre når de blir avvist. Trist å se.

Du lærte nok mye av dette, blir mye lettere for deg å sifra neste gang du kommer i en slik situasjon :) 

Det er jo ikke noe vondt ment, handler om dine behov for å koble av. Slappe er viktig det, variasjonen i livet er viktig! :) 

Anonymkode: 47411...c16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier ha på headset og si til folk at «beklager, men nå skal jeg være litt asosial og høre på lydbok». 

Anonymkode: b6b07...f56

Du er jo ikke asosial, du bruker tid på deg selv. Tar vare på deg selv, det er ikke asosialt. :) 

Anonymkode: 47411...c16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 1/22/2020 at 5:28 PM, AnonymBruker said:

Si at om han ikke slutter så anmelder du han for seksuell trakassering.

Anonymkode: 9cde9...054

Jeezes, hva faen????? 🤢

Anonymkode: 987c5...0d3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...