Gå til innhold

Nav vil vil at jeg skal flytte fra samboeren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk meldig av nav om at de har lyst å sende cven min til en arbeidsplass der de tilbyr 100% og de trenger folk så fort så mulig. Det som er at den arbeidsplassen er 1time unna og jeg har ikke lappen eller bil så de sa at jeg måtte flytte dit. Men problemet er at jeg har en samboer og jeg jobber allerede 2 steder og får mest sannsynlig et arbeidsplass til snart men jeg er bare ekstrahjelp alle de stedene.

Den ene arbeidsplassen min trenger meg videre pga de har en som er sykmeldt over lenger tid så jeg får litt mer timer derfra nå. jobber 2dager til denne uken og har allerede jobbet mandag/tirsdag/onsdag der nå og 2 dager neste uke også siste 2 dagene i februar foreløpig. Det som er at jeg trives på den ene arbeidsplassen min veldig godt og har aldri vært bort i så bra arbeidsplass. Jeg har jobb, kanskje ikke 100% men jeg har jobbet en del timer i de siste på den ene arbeidsplassen.

Jeg vil ikke flytte fra samboeren og jeg vil ikke si opp noen av de jobbene mine. Jeg bor også helt gratis i huset til mamma (får ikke så mye fra nav heller men akkurat som jeg trenger til mat), så jeg kan ikke miste dagpengene mine fordi det er ikke 100% sikker at jeg jobber alltid like mye hver måned fordi det varierer. 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre og jeg kan ikke akkurat si nei til nav at de skal sende cven min til de fordi da mister jeg pengene og jeg trenger akkurat det lille jeg får. Jeg har også en katt som jeg måtte ha tatt med meg. Jeg liker ikke å være alene og heller ikke vært det i flere år, jeg vil veldig bo videre med samboeren min. Tanken at jeg må kanskje flytte gjør meg trist.

Anonymkode: 469d9...1e9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La de sende cven og gjør et dårlig intervju hvis du skulle bli innkalt 🙊 dette ordner seg

• Liker 11
Skrevet
4 minutter siden, puffy123 skrev:

La de sende cven og gjør et dårlig intervju hvis du skulle bli innkalt 🙊 dette ordner seg

Nettopp. 🙂 

Slik har jeg løst alt av tiltak de har sendt meg på, gjort en dårlig innsats. Jeg rir systemet, å elsker det. Hvorfor gjør jeg dette? Er så lei av dumme inkompetente veiledere som ikke kan jobben sin. Som ikke forstår mennesker og arbeidslivet. Eneste de tenker på er å pynte på statestikken sin, som igjen er fake.

Anonymkode: 8a977...48b

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. 🙂 

Slik har jeg løst alt av tiltak de har sendt meg på, gjort en dårlig innsats. Jeg rir systemet, å elsker det. Hvorfor gjør jeg dette? Er så lei av dumme inkompetente veiledere som ikke kan jobben sin. Som ikke forstår mennesker og arbeidslivet. Eneste de tenker på er å pynte på statestikken sin, som igjen er fake.

Er du helt riktig vel bevart? 

Anonymkode: 483f1...d34

• Liker 25
Skrevet

Hvis du nekter å ta full stilling om du blir tilbudt det så er det selvfølgelig helt greit. Da er det slutt på dagpengene og, men takker du nei til jobb regner jeg med du tjener nok på de jobbene du har. 

Anonymkode: 0413e...07f

• Liker 6
Gjest Forumhei
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. 🙂 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte det samme, for et kjedelig liv. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg lever jo gratis! 🙂 Alt betalt.

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, puffy123 skrev:

Det er faktisk ikke så lett, når bedriften først er så desp at de går via nav. 🤣

Jeg gjorde dette en gang, hadde ingen relevant erfaring, var egentlig for gammel til jobben, og svarte litt giddalaust og tilfeldig på alle spørsmål, siden jeg ikke ville ha jobben. Ble oppringt og fikke beskjed om at jeg var den klart beste av seks kandidater og jobben var min. Da ble jeg litt svett, men rett før jeg skulle starte fikk jeg heldigvis en annen jobb, som jeg hadde lyst på, og som var god nok grunn til å takke nei. 

Anonymkode: 9e938...b04

• Liker 6
Skrevet

Hvis du bor gratis, og ikke har bil.

Trenger vel ikke dagpenger da?

Hvis du har to jobber og vet du får mer jobb snart. Hvorfor ha noe med NAV å gjøre i det hele tatt?

Anonymkode: 330a9...dfa

• Liker 16
Skrevet

Si ok om Nav dekker hotell. Eller skyss. Eller lappen. 

Anonymkode: fdce2...417

• Liker 2
Skrevet

De må jo være dumme i hodet. Skal gifte flytte fra hverandre, og rive opp familien da? Møkka nav.

Anonymkode: 5a083...3a9

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De må jo være dumme i hodet. Skal gifte flytte fra hverandre, og rive opp familien da? Møkka nav.

Anonymkode: 5a083...3a9

Hørt om å flytte? Min mann har flyttet pga min jobb. Jeg har flyttet på grunn av min manns jobb. Dette er helt vanlig. 

Anonymkode: eda25...022

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du har dagpenger når du har to ekstrajobber? Du bor gratis, og har også en samboer å dele andre utgifter med. Samboeren min er selvstendig næringsdrivende, og oppdragsmengden varierer, men han får jo ikke dagpenger bare han er ledig noen dager. 

Anonymkode: d94a5...309

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste som tar imot søknader på jobber skjønner at ganske mange har sendt dem for å fylle kvoten til Nav, og ikke har noe reelt ønske om å få jobben.

Anonymkode: c3eea...3aa

Skrevet

Det må være mulig å bruke transportmiddel hvis dette kun er en time unna. Mange har faktisk mer enn det i reisevei på jobben.
Hvis du får 100% fast stilling der, så har du antagelig råd etter en stund til å ta sertifikat også, Noe du kommer til å trenger fremover uansett.

Hvis du absolutt ikke vil ta den jobben, så må du velge om du skal satse på de jobbene du har og klare deg selv. Har du snakket med NAV om muligheten for noe mer fast der du jobber nå`?

Jeg er i mot at NAV krever flytting, men da snakker jeg om langt. 1 time er virkelig innafor.

Anonymkode: 677df...877

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste som tar imot søknader på jobber skjønner at ganske mange har sendt dem for å fylle kvoten til Nav, og ikke har noe reelt ønske om å få jobben.

Anonymkode: c3eea...3aa

For eksempel, om en arbeidsgiver får inn 100 stk. Så pleier de slette over halvparten med en gang, de fleste søknader er ikke relevante.

Slik blir det når dumme NAV bruker millioner på å lage en aktivitetsplan der man skal søke på x-antall jobber i uken. For noe tull!! Menneskene bak alle tiltal KAN IKKE jobben sin! Man bruker ikke over 1 milliard i året på tiltak som sjelden fører til noe!

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Den ene arbeidsplassen min trenger meg videre pga de har en som er sykmeldt over lenger tid så jeg får litt mer timer derfra nå.

Anonymkode: 469d9...1e9

Perfekt mulighet til å stille krav. Spør om du kan få en fast stillings% siden du skal jobbe der mer som vikar. Du blir jo nødt å søke jobb andre steder om de ikke vil gi deg mer jobb. 

Anonymkode: 8d403...af4

• Liker 4
Skrevet

Det fremstår veldig dramatisk når overskriften din er som den er. Nav har ikke sendt deg melding og sagt at du må flytte fra samboeren din. De har sendt deg en melding for å opplyse deg om muligheten til å få deg 100% fast jobb. En jobb med 100% lønn, så du kan livnære deg selv. Istedet ser du bare det negative og synes synd på deg selv, fordi du må velge mellom pose og sekk.

Det er sånn for alle, får man ikke jobb der man bor, så må man flytte. Det hjelper ikke at du liker ekstrahjelpjobben din godt når du nesten ikke får jobbe. Ja, man skal trives i jobben sin, men du tåler å ha en kjip jobb en periode imens du søker på andre jobber. Man har rett og slett ikke krav på å få dille rundt på dagpenger i påvente av at en kul jobb skal falle i fanget på en, imens man takker nei til faktiske jobber som er litt ubekvemme.

Kan du pendle med buss eller tog? Kan samboer flytte sammen med deg? 

Anonymkode: efd06...f85

• Liker 16
Skrevet

Kollektivtransport til 100%-jobben da? 

Anonymkode: d94a5...309

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg lever jo gratis! 🙂 Alt betalt.

Av alle andre... 

Anonymkode: 7dd87...4a9

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...