AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #1 Skrevet 22. januar 2020 Jeg ser på en leilighet jeg lurer på å leie, men den er uten oppvaskmaskin og jeg er virkelig skeptisk til å være uten. Er det mange av dere som ikke har? Hvordan klarer dere det?😣 hvordan synes dere det er? Anonymkode: b942e...a30
Eneri Skrevet 22. januar 2020 #2 Skrevet 22. januar 2020 Ikke helt sammenlignbart, men har ikke oppvaskmaskin på hytta. Det går fint, til tross for at vi gjerne kan være 10-15 stk til måltidene. Viktig å vaske opp etterhvert, særlig ikke la middagskopper vente til neste dag. Så kan man jo være nøye med å bruke samme krus hele dagen før man setter det til vask. Hvis dere ikke er en stor familie er det vel ikke noe problem? Har du sett på muligheten for evt å ha en benkoppvaskmaskin?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #5 Skrevet 22. januar 2020 Har ikke hatt oppvaskmaskin på 7 år, og man blir overraskende fort vant til det. Anbefaler dog å ikke la oppvasken bli stående for lenge og samle seg opp, for DA er det ganske kjedelig å ta den 😅 Men funker helt fint å leve uten. Anonymkode: 1422b...b85 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #6 Skrevet 22. januar 2020 1 time siden, Eneri skrev: Ikke helt sammenlignbart, men har ikke oppvaskmaskin på hytta. Det går fint, til tross for at vi gjerne kan være 10-15 stk til måltidene. Viktig å vaske opp etterhvert, særlig ikke la middagskopper vente til neste dag. Så kan man jo være nøye med å bruke samme krus hele dagen før man setter det til vask. Hvis dere ikke er en stor familie er det vel ikke noe problem? Har du sett på muligheten for evt å ha en benkoppvaskmaskin? Er bare meg😁 Anonymkode: b942e...a30
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #7 Skrevet 22. januar 2020 Har vært ute oppvaskmaskin i 3 år. Det var jo uvant men går jo fint det. Har av og til en tendens til og hope seg opp Alt går når man må. Dessuten sparer jeg strøm fant jeg ut. Har ikke tørketrommel heller. Anonymkode: 55591...26c
Krok1 Skrevet 22. januar 2020 #8 Skrevet 22. januar 2020 Om det er bare deg er det helt greit å ikke ha oppvaskmaskin. Går an å bli vant til det meste, og man lærer seg fort å spare på oppvasken 😛 Jeg kjøpte imidlertid en sånn liten hybeloppvaskmaskin, bare én etasje, som tar liten plass. Jeg hadde baby og en del ting det er knotete å få rent for hånd, men det var også litt fordi jeg vet jeg ville nedprioritere oppvask til det var helt nødvendig.
Gjest Anonym Bruker Skrevet 22. januar 2020 #9 Skrevet 22. januar 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser på en leilighet jeg lurer på å leie, men den er uten oppvaskmaskin og jeg er virkelig skeptisk til å være uten. Er det mange av dere som ikke har? Hvordan klarer dere det?😣 hvordan synes dere det er? Anonymkode: b942e...a30 Har du noen gang hørt om oppvask-kosten. ? Kanskje er du alergisk mot såpe og vann. Endret 22. januar 2020 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #10 Skrevet 22. januar 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessuten sparer jeg strøm fant jeg ut. Anonymkode: 55591...26c Dette stemmer ikke. Da vasker du opp i kaldt vann. Det er både rimeligere og mindre vannbruk ved å vaske opp i maskin. Anonymkode: f486d...4c9 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #11 Skrevet 22. januar 2020 1 time siden, Anonym Bruker skrev: Har du noen gang hørt om oppvask-kosten. ? Kanskje er du alergisk mot såpe og vann. Hva du bruker tiden din på er din sak. Men for mange av oss finnes det veldig mange mer interessante ting å bruke tiden vår på enn å vaske opp for hånd. Heldigvis for TS og mange andre finnes det benkeoppvaskmaskiner som kan få plass der kjøkkenet ikke har opplegg for eller plass til en vanlig oppvaskmaskin. Anonymkode: 53887...91a 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #12 Skrevet 22. januar 2020 Du venner deg til det meste. Jeg har levd uten oppvaskmaskin i over 3 år det går fint. Det blir en vane at jeg setter av 30 min/time til å vaske hver kveld/annen hver. Spørs om jeg lar det samle seg opp et par dager eller ikke. Levde også uten tørketrommel i 15 år og hang opp klærne på stativ, blir som sagt en vane uansett. Anonymkode: 56189...aba 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #13 Skrevet 22. januar 2020 Gjennom hele studietiden. Og et-par runder i ettertid da vi har bodd andre steder i forbindelse med jobb. Det går helt fint. Man får bedre vaner. Vannglasset og kaffekoppen tåler noen gangers bruk, og blir stort sett skylt. Man tar bare knekkebrødet eller skiva rett i handa. Man unngår gjerne middagene som krever 4 gryter, 7 redskaper +++. Tallerkner og bestikk skyldes under varmt vann med litt zalo rett etter bruk, før ting blir fastgrodd. Var veldig god på alt-i-en-form middager. En fjøl, en kniv, en form, ingen redskaper. Anonymkode: 99787...d65
Aragorn ll Elessar Skrevet 22. januar 2020 #14 Skrevet 22. januar 2020 (endret) Jeg flyttet hjemmefra i 2004 og har aldri noen gang siden da hat oppvaskmaskin. Oppvaskmaskin er selvsagt greit å ha, men det er ikke noe man må ha. Man greier seg fint uten. Hvordan greier man det ? Vel du vasker opp får hånd, ikke akkurat hjernekirurgi. Endret 22. januar 2020 av Aragorn ll Elessar 3 1
Daria Skrevet 22. januar 2020 #15 Skrevet 22. januar 2020 Jeg har ikke hatt oppvaskmaskin på 9 år og savner det overraskende lite - å vaske opp er faktisk av det husarbeidet jeg misliker minst. Det er nesten litt meditativt. 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #16 Skrevet 22. januar 2020 5 timer siden, Krok1 skrev: Om det er bare deg er det helt greit å ikke ha oppvaskmaskin. Går an å bli vant til det meste, og man lærer seg fort å spare på oppvasken 😛 Jeg kjøpte imidlertid en sånn liten hybeloppvaskmaskin, bare én etasje, som tar liten plass. Jeg hadde baby og en del ting det er knotete å få rent for hånd, men det var også litt fordi jeg vet jeg ville nedprioritere oppvask til det var helt nødvendig. Man må vel ha vanntilførsel på en eller annen måte og vet ikke helt hvordan det går hvis det ikke er lagt opp for oppvaskmaskin i utgangspunktet? Anonymkode: b942e...a30
Krok1 Skrevet 22. januar 2020 #17 Skrevet 22. januar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Man må vel ha vanntilførsel på en eller annen måte og vet ikke helt hvordan det går hvis det ikke er lagt opp for oppvaskmaskin i utgangspunktet? Anonymkode: b942e...a30 Da må det legges opp til oppvaskmaskin. Liten jobb, bytte ut et ledd i røret under vasken. (Finnes det virkelig kjøkken som ikke har uttak til oppvaskmaskin i våre dager? 😮 hmm, ja, tydeligvis. Hva man lærer på KG :D)
abc123detvardet Skrevet 22. januar 2020 #18 Skrevet 22. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva du bruker tiden din på er din sak. Men for mange av oss finnes det veldig mange mer interessante ting å bruke tiden vår på enn å vaske opp for hånd. Nå går det relativt fort å vaske opp etter 1 person da. Er ikke den store tidsforskjellen. 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #19 Skrevet 22. januar 2020 3 timer siden, Daria skrev: Jeg har ikke hatt oppvaskmaskin på 9 år og savner det overraskende lite - å vaske opp er faktisk av det husarbeidet jeg misliker minst. Det er nesten litt meditativt. Reddende engel !!! Vet du hva, der er jeg så enig 😃 Jeg synes (av en eller annen uforståelig grunn) at det er koselig å ordne på kjøkkenet 😃 Ordne på kjøkkenbenken, stable krydderglass, henge opp små håndklær....Alt det der....Det er jeg så glad i......Ja,ja....Så er jeg en liten "Hellstrøm" da 😃 Anonymkode: 63f70...956
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #20 Skrevet 23. januar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du venner deg til det meste. Jeg har levd uten oppvaskmaskin i over 3 år det går fint. Det blir en vane at jeg setter av 30 min/time til å vaske hver kveld/annen hver. Spørs om jeg lar det samle seg opp et par dager eller ikke. Levde også uten tørketrommel i 15 år og hang opp klærne på stativ, blir som sagt en vane uansett. Anonymkode: 56189...aba Tørketrommel er ikke sammenlignbart med oppvaskmaskin da. Anonymkode: f53b8...e48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå