Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kommer til å ha et avdelingsmøte som kun gjelder én avdeling av ellers mange. Og vi kommer til å ta opp problemer som kun foregår i denne ene avdelingen hvor det ofte kun er én bestemt ansatt som klager på usaklige ting (som vi lett kan legge merke til) 

Er det da på sin plass å kommentere denne ene ansattes hygiene på arbeidsplassen? Sur lukt av svette og gammel krydret parfyme og nøtter som småspises i arbeidsplassen. Utrolig ubehagelig. Og det verste er at det er HUN som kommenterer på en annen ansatt sin hygiene til øverste sjef når denne vedkommende ellers er helt ren og i følge sine kolleger bekrefter at til henne at hun lukter godt  .. 

så er det da greit å være den første som tar opp hygiene temaet at dette egentlig er hun selv som bør ta ansvar over sin hygiene? Eller vil dette være en for personlig sak foran  8 andre ansatte på møtet? 

Anonymkode: 79256...020

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at «hevn» er noe man kan holde seg for god til. 

Anonymkode: f4971...32c

• Liker 13
Skrevet

For jeg vil at sjefene skal legge merkentil dette selv .. men de har mere andre viktigere ting å ta seg av i hverdagen. Likevel går denne vedkommende og klager over rutinelle ting på jobb og nå våger å krysse linjen over på det mer personlige...!! Som er egentlig hun selv som må gjøre noe med fordi hun STINKER! Har tom fått kundeklage som jeg først informerte sjefene i etterkant av hva jeg hørte ble sagt... 

så jeg lurer på hva blir den mest effektive måten å snu dette mot henne? 

Skrevet

Det der har ingenting i plenum å gjøre, uansett hvor irriterende du synes den ansatte er selv.

• Liker 18
Skrevet

Dette er ikke hevn dette er fakta. 

Skrevet

Hvis det var deg, hva ville du følt? Tror du seriøst at det er greit? Dette er personlig og ikke noe man tar på et felles møte. 

Anonymkode: 5d757...6fa

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke hevn dette er fakta. 

Men du bruker vedkommendes klaging på andre som en påskudd for å drite henne ut i plenum. Patetisk 

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kommer til å ha et avdelingsmøte som kun gjelder én avdeling av ellers mange. Og vi kommer til å ta opp problemer som kun foregår i denne ene avdelingen hvor det ofte kun er én bestemt ansatt som klager på usaklige ting (som vi lett kan legge merke til) 

Er det da på sin plass å kommentere denne ene ansattes hygiene på arbeidsplassen? Sur lukt av svette og gammel krydret parfyme og nøtter som småspises i arbeidsplassen. Utrolig ubehagelig. Og det verste er at det er HUN som kommenterer på en annen ansatt sin hygiene til øverste sjef når denne vedkommende ellers er helt ren og i følge sine kolleger bekrefter at til henne at hun lukter godt  .. 

så er det da greit å være den første som tar opp hygiene temaet at dette egentlig er hun selv som bør ta ansvar over sin hygiene? Eller vil dette være en for personlig sak foran  8 andre ansatte på møtet? 

Nei, det sier seg vel selv at dere ikke kan. Det vil være trakassering av vedkommende foran en gruppe. Er du voksen så skjønner du du vel dette selv. Lurer virkleig på type arbeidsplass når du kan komme med denne type spørsmål Høres ikke ut som trivelig eller bra arbeidsmiljø. 

Anonymkode: 89ab8...9a8

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For jeg vil at sjefene skal legge merkentil dette selv .. men de har mere andre viktigere ting å ta seg av i hverdagen. Likevel går denne vedkommende og klager over rutinelle ting på jobb og nå våger å krysse linjen over på det mer personlige...!! Som er egentlig hun selv som må gjøre noe med fordi hun STINKER! Har tom fått kundeklage som jeg først informerte sjefene i etterkant av hva jeg hørte ble sagt... 

så jeg lurer på hva blir den mest effektive måten å snu dette mot henne? 

Jammen så ta det opp med ledelsen! Eller skaff deg baller å si det til henne personlig 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Dersom du syntes det er greit at kollegaene dine vil tenke stygt om deg fordi du tar opp slike greier i plenum, og at du sannsynligvis blir det nye mobbemålet av damen det gjelder, kjør på. Du vil nok ikke få noe gullstjerne av sjefen heller, om du kunne tenke deg bedre stilling og bedre lønn en gang i fremtiden...

Endret av Gran3
  • Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet

Det hadde jeg ikke gjort. Jeg dreit meg ut på jobb en gang, og ei annen ansatt tok opp feilen min som en kollektiv beskjed på slutten av arbeidsdagen. Satte veldig pris på at hun gjorde det, i stedet for å drite meg ut foran alle.

Skal du si noe, kan du ta det opp direkte med henne, eller la det være.

Skrevet

Det er noe man gjør på tomanns hånd.

• Liker 2
Skrevet

I plenum? Er du nuts? 😂

Skrevet

Nei, dette tar du opp med vedkommende direkte, og kun med henne. Er det noe som ikke kan løses dere to imellom så er det en ledersak å ta opp dette med henne og ikke ditt ansvar. 

Anonymkode: 5a2ef...6b2

• Liker 1
Skrevet

Det er viktig at man på jobb greier å skape en god tilbakemeldingskultur. Med det mener jeg at man må våge å gi den andre tilbakemelding, både ros og Tilbakemelding av mer konstruktiv karakter. Det er ikke greit å gi slike tilbakemeldiner i plenum, da er du med på å forringe arbeidsmiljøet og krenke den det gjelder. Vær en raus og grei kollega, og husk at man er hverandres arbeidsmiljø. 

hilsen en leder

Anonymkode: 6cb49...68c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...