Gå til innhold

Sykt intens og masete venninne. Ingen sosiale antenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som jeg er så lei av og ikke holder ut med mere... Eneste grunn at jeg ikke har kutta henne ut er at jeg er ensom... Så bedre enn slitsomme venner enn ingen. 

Hun er som en klegg. Forlanger at vi skal ringe og prate med hverandre daglig i flere timer gjerne... Noe jeg ikke orker og har sagt til henne og heller Ikke har tid til! Bor et stykke unna henne så møter henne sjeldent.  Har ikke telling på hvor ofte jeg har våkna på natta av at hun ringer meg... jeg blir så forbanna. Svarer jeg ikke så kan hun fortsette å ringe, spammer meg ned med meldinger og er skikkelig crybaby. Spør om «er du sur på meg?» og sånne «:(((« meldinger... er det rart man blir irritert?

Ofte har jeg lyvd til henne og sagt jeg er opptatt for å slippe å ringe henne når det egt ikke er sant. Jeg er så lei av å høre på henne heletiden. Jeg skal alltid høre på hennes problemer og det som hun sliter med, men ikke faen at hun vil høre på meg.. 

Hun gråter også for ingenting og jeg må ofte trøste henne, og hun spør om råd. Jeg rådfører henne, men hun orker ikke å høre fordi da sier hun «nei, hvorfor det?» til mine tips når huN ba om råd. Hun forstår ikke basics rett og slett! 
Ei annen venninne av meg som var venn med hun har kutta henne ut nå, og det skjønner jeg godt!

Anonymkode: cc6af...f77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også legge til at vi ble venner i august-september, og hun har vært sånn helt siden da... Forstår godt at hun er venneløs sånn sett. Hun har aldr noen å gå ut med på byen f.eks

Skrevet

Jeg ville ha sagt det rett ut. Ikke ta på henne med silkehansker, si det rett ut. Hva du føler, hvorfor og hva du ønsker av henne. Mindre kontakt? Mer pause imellom samtalene? Slutt på masingen? si det rett ut. 

Du kan ikke la henne ødelegge din hverdag, bare fordi du synes synd på henne. Been there, done that og jeg valgte å vrake hele personen. Beste valget jeg noen gang har tatt. Om hun ikke forandrer seg så må du nok bare gjøre det. For din egen del. 

Anonymkode: ad021...535

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha sagt det rett ut. Ikke ta på henne med silkehansker, si det rett ut. Hva du føler, hvorfor og hva du ønsker av henne. Mindre kontakt? Mer pause imellom samtalene? Slutt på masingen? si det rett ut. 

Du kan ikke la henne ødelegge din hverdag, bare fordi du synes synd på henne. Been there, done that og jeg valgte å vrake hele personen. Beste valget jeg noen gang har tatt. Om hun ikke forandrer seg så må du nok bare gjøre det. For din egen del. 

Anonymkode: ad021...535

Ja jeg merker at hun har ødelagt hverdagen min mer i noen perioder. Nå har jeg ikke ringt henne på flere dager fordi jeg ikke orker!!! I tillegg åpnet jeg nettopp melding av hun som hun skrev i går kveld, «men du lovde jo:((((« altså da jeg sa jeg var opptatt og ikke kunne ringe 🤦🏻‍♀️

Skrevet

Hun er tydeligvis ikke helt normal, så det hjelper nok ikke behandle henne normalt. Jeg tenker en ting du kan prøve er å se for deg henne som et barn som er selvsentrert og ikke lytter til de voksne. Du må sette grenser, og du må gjøre det tydelig. Du må være streng og bastant, selv om det føles ekkelt. Om hun blir sur eller grinete, sier du at du har lov å sette grenser og at dere kan snakke igjen senere når hun har sluttet å være sur. 

Du må "oppdra" henne, for hun er som et barn som mangler oppdragelse og maser og sutrer til hun får viljen sin. Det er mulig å ha forhold med denne type personer om du lærer deg hvordan håndtere dem. Du kan nok aldri ha et likeverdig forhold, der du kan fortelle om alvorlige ting i ditt liv eller søke råd og støtte fra henne, forholdet vil nok bli mer noe der du er den voksne og ansvarlige som har litt kontakt med henne, men som setter grenser. Litt som om du sitter barnevakt for en yngre søster eller niese. 

Om du tenker det er verdt det, er selvsagt helt opp til deg. Om du setter grenser og det ikke fungerer, så må du nok kutte kontakt, for da kommer hun alltid til å dra deg ned. Om du finner en måte å håndtere henne, derimot, så er det mulig å være sosial med henne uten at hun drar deg ned

• Liker 4
Skrevet

Uff, hva er det du bruker tiden din på.

Kom deg videre i livet!! Slutt å la deg bruke!

Anonymkode: 422d7...868

Skrevet

Dette er jo det man kaller energivampyr... Hun suger energien din ut av deg. 
Dere har ikke kjent hverandre så lenge, her hadde jeg vurdert å kutte henne ut heller før enn siden. Det blir nok ikke hverken bedre ler lettere med tiden. 

Anonymkode: d6416...cee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...