Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hjemme fra jobb sist gang på grunn av sykdom. Brukte da egenmelding. Hadde vært veldig dårlig på kvelden, natten og om morgenen dagen etter, men rundt 13-tiden følte jeg bedre, og begynte derfor å jobbe igjen hjemmefra. Det er ikke noe problem for meg å jobbe hjemmefra, og jobbet vel sånn ca 4-5 timer den dagen. 

Registrerer jeg meg da allikevel som syk med en egenmelding? 

Anonymkode: 5d887...44e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var hjemme fra jobb sist gang på grunn av sykdom. Brukte da egenmelding. Hadde vært veldig dårlig på kvelden, natten og om morgenen dagen etter, men rundt 13-tiden følte jeg bedre, og begynte derfor å jobbe igjen hjemmefra. Det er ikke noe problem for meg å jobbe hjemmefra, og jobbet vel sånn ca 4-5 timer den dagen. 

Registrerer jeg meg da allikevel som syk med en egenmelding? 

Anonymkode: 5d887...44e

Det må du nesten diskutere med sjefen din, for å sjekke om han synes det kan betegnes som en arbeidsdag og at du dermed får lønn for den.

Skrevet

Ts får jo de samme pengene uansett om hun jobbet hjemmefra eller bare var syk. 
Du kan spørre sjefen hvordan du skal føre det dersom du fører timelister. 

Anonymkode: a7d59...abc

Skrevet

Vi fører permisjon med lønn.

Anonymkode: decf4...b85

Skrevet

Tenker det går litt opp i opp. 

Innimellom jobber jeg selv om jeg er på ferie, tar unna telefon, mail og hasteoppgaver. Selv på en egenmeldingsdag har jeg et lite øye på telefon og mail, og blir jeg bedre i løpet av dagen jobber jeg som normalt. Enkelte dager på jobb er formen pjusk, konsentrasjonen på bunn, hodet verker, og fokuset deretter. Innimellom tar jeg unna private ting på jobb. 

Så gidder ikke gjøre så stor sak ut av det. Fører en full egenmeldingsdag selv om jeg jobber litt. Fører en full arbeidsdag selv om jeg er på jobb, og formen er elendig den dagen. 

Anonymkode: 5e48e...338

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...