Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmoren viste meg at babyen hadde tissefant mellom beina på ultralyden. Trodde begge kjønn hadde «utstikker» rundt denne tiden? 
Blir like glad enten det er han eller hu. Jeg bare lurer på hvor sikkert det er å se kjønn nå. 😊

Anonymkode: 34822...912

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En god venninne av meg fikk høre hele svangerskapet fra start til slutt om at det var jente, men så kom det en gutt:)

Anonymkode: 846da...aa8

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Jordmoren viste meg at babyen hadde tissefant mellom beina på ultralyden. Trodde begge kjønn hadde «utstikker» rundt denne tiden? 
Blir like glad enten det er han eller hu. Jeg bare lurer på hvor sikkert det er å se kjønn nå. 😊

En erfaring jordmor ville nok ikke sagt noe med mindre hun var rimelig sikker.

Fosterets kjønn kan ikke diagnostiseres ved ultralyd før ca. 12 uker, fordi genitalia ikke er utviklet slik at det er mulig å se forskjell. Ved ca. 12 uker regner man med at genitalia kan visualiseres med ultralyd hos 87 – 100 %, og at fosterets kjønn kan bestemmes hos 86 – 100 % (1). Ved 18 uker kan genitalia identifiseres hos 84 – 91 % av alle fostre, og fosterets kjønn kan bestemmes hos 93 – 99 % (1).

Lenke: https://tidsskriftet.no/2005/12/leder/gutt-eller-jente

Anonymkode: 3c650...fb4

Skrevet

Begge har noe som stikker ut. For å se forskjell må man se på vinkelen på den. Google angle of the dangle  :) Jeg fikk vite jente 11+4. Stemte det :)

• Liker 1
Skrevet

Med første hadde jeg ultralyd i uke 12, da sa gynekologen at her er det noe, men at det kunne være testikkel eller klitoris. Spurte ikke noe mer for jeg ville jo ikke vite. Det var en jente. 

Anonymkode: 58ac0...74e

Skrevet

Jeg fikk vite riktig i uke 12. Var gutt 👶🏻 Det er visst «sikrere» å se om det er en gutt enn en jente så tidlig, i følge gynekologen min. 

Anonymkode: d6530...722

Skrevet

Fikk vite riktig begge gangene med mine i uke 12. Første var jente, andre var gutt. Men de sa begge gangene at de kunne aldri være helt sikre så tidlig. Men jeg tror ikke de sier noe med mindre de føler seg rimelig trygge. Var på to ulike klinikker.

Anonymkode: f8412...130

Skrevet

Jeg fikk beskjed om riktig kjønn :)

Anonymkode: fe8ac...6c1

Skrevet

Det finnes tusenvis av kjønn så det er umulig å vite hva slags kjønn et barn er før barnet er gammelt nok til å bestemme det selv.

Anonymkode: df5d0...07a

Skrevet

Stemte her.

Skrevet

Stemte ikke her. Fikk vite i uke 12 men var motsatt da vi var på oul. Og det var en anerkjente lege vi var hos. Samme med ei fra bsrselgruppen. På Riksen sa de at de ikke ville si noe før etter uke 14 siden det er så likt før. Og hvis det ene benet beveges vil "vinkelen" på utstyret se annerledes ut. Men de har jo 50-50 sjanse på gjett da 😉

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk vite gutt uke 12+6 og det stemte.

Anonymkode: 0a88f...4e4

Skrevet

Fikk vite at vi ventet tvillinger og at begge var gutter i uke 12. I uke 18 så fikk vi vite at det var en av hver og det var det også!

Anonymkode: f2580...f74

• Liker 1
Skrevet

Nub theory er lett å se etter uke 12, andre metoder kan like gjerne være feil. Om du har bilde fra siden google nub theory og ta noen quizzer så vet du. 

Sett rett på 6 babier uke 12 selv på denne måten :) ganske moro

Anonymkode: d4a97...775

Skrevet

Klarer du se på dette da? 

D95BBBDC-6C3A-4557-94CC-149A29D2906C.jpeg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nub theory er lett å se etter uke 12, andre metoder kan like gjerne være feil. Om du har bilde fra siden google nub theory og ta noen quizzer så vet du. 

Sett rett på 6 babier uke 12 selv på denne måten :) ganske moro

532D764D-76A0-4AAA-B6B9-4107E0DA2F98.jpeg

Skrevet

Ikke meg du spurte, men jeg har lest masse om det, og gjetter jente.  Men kommer litt an på hvilken uke du er i. Er det 10 så kan det være gutt for nuben har ikke endret vinkel enda. :) 13--14 er beste ukene for å bruke nubtheory.

Anonymkode: d0a53...124

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du spurte, men jeg har lest masse om det, og gjetter jente.  Men kommer litt an på hvilken uke du er i. Er det 10 så kan det være gutt for nuben har ikke endret vinkel enda. :) 13--14 er beste ukene for å bruke nubtheory.

Anonymkode: d0a53...124

Uke 13 😊

• Liker 1
Skrevet

Jente :)

Skrevet

Fosteret på bildet ser mer ut som jente enn vår jente gjorde i starten av 12 ut fra vinkelen på "nub'en". Vi fikk beskjed om at det så ut som utstikkeren var i ferd med å reise seg og få "gutte-vinkel", men at det var usikkert og vanskelig å se foreløpig. Det var altså jente. Hvis jeg ikke hadde hørt at alle hadde utstikker på det stadiet, hadde jeg vært overbevist om gutt, for det så absolutt ut som en penis. 

Anonymkode: 48c9a...523

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...