AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #1 Skrevet 22. januar 2020 Hei! Jeg er gravid og venter mitt første barn! Graviditeten har vært mye preget av angst for forandringen rundt å få barn og fødselen! Noen som har opplevd lignende og vil dele sine erfaringer? Hvordan gikk fødselen deres? Var det like ille som dere hadde sett for dere? Anonymkode: 20988...e1e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #2 Skrevet 23. januar 2020 Hei, Jeg har kanskje ikke så mange råd å komme med, men har du snakket med lege eller jordmor om dette? Er ikke gravid (enda), men er for tiden "prøver", og har selv generalisert angst samt fødselsangst jeg også. Har tenkt å kontakte jordmor for å få oppfølging angående dette. De har jo et "opplegg" for oss som sliter med slikt. Og vil tro det hele vil føles hakket enklere å håndtere når man får oppfølging - jeg håper ihvertfall det! Anonymkode: 98601...c03
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #3 Skrevet 23. januar 2020 Jeg hadde skikkelig fødselangst men det ble fakrisk bedre jo nærmere fødsel jeg kom. Fødsel ble verre enn jeg hadde trodd,kastet opp mye når riene kom og hadde vanvittig smerter. Fikk til slutt epidural men den slo de av når jeg skulle presse. Sønnen min er nå 8 år å ønsker virkelig ett barn til men tror ikke jeg tør pga smertene. Vær forberedt på at du kanskje får angst etter fødselen også,jeg hadde konstant angst i 3 mnder etter fødselen :S Anonymkode: eea4c...803
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2020 #4 Skrevet 24. januar 2020 Så snart riene kom så gikk jeg inn i fødemodus, roen senket seg og jeg tenkte at dette skulle jeg få til. Fantastisk fødsel jeg hadde, den var vond, spydde vel 1 gang eller 2 og den var middels lang. Når jeg var ferdig så tenkte jeg flere ganger at jeg ikke hadde trengt å bekymre meg. Trodde faktisk at den skulle være mye vanskeligere og mye vondere. Jeg fokuserte en del på pusten, jeg visste at hvis jeg fikk panikk så ville alt bli litt ekstra vondt, så jeg pustet tungt og gikk litt inn i min egen boble. Jeg sa også til meg selv flere ganger at det kun var vondt i magen og at ikke jeg som hadde vondt og det også klarte jeg å lure min hjerne til å tro på en times tid før jeg skulle presse. Anonymkode: f7ccb...407
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå