AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #1 Skrevet 22. januar 2020 Hei! Jeg har mistet mange venner de siste årene, venner jeg har kuttet ut av gode grunner og som vel ikke kan kalles ekte venner i utgangspunktet. Det har selvfølgelig vært hardt å bli venneløs, men jeg har heldigvis samboer så jeg blir ikke ensom. For noen mnd siden fikk jeg meg ei ny venninne. Samboer var veldig rask ut med å si at han syntes hun virker påtatt og falsk. Jeg ble kjent med henne i en menighet. Nå virker det dessverre som samboer har rett..Venninna mi er i tillegg selv i forhold, men ringer meg og gråter fordi mannen hun styrer med har sagt han ikke vil gå fra kona?! Jeg skjønner ingenting og spør om hvem denne mannen er, da svarer hun at det er en gift mann hun har holdt på med over 1 år! Merker jeg får helt bismak av å fortsette vennskap med en sånn person. Vet det høres dømmende ut. I tillegg var det veldig provoserende da hu sa: Jeg får dårlig samvittighet overfor kona hver gang, men samtidig er det jo ikke mitt ansvar. Samboer sier også at jeg bare burde kutte henne ut og at han ikke orker å omgås henne og den stakkars kjæresten hennes når han vet dette. Anonymkode: ff4f8...39b 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #2 Skrevet 22. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble kjent med henne i en menighet. Kristen tilgivelse og nestekjærlighet der hos deg altså.....? 😏 Anonymkode: 53450...b6f 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #3 Skrevet 22. januar 2020 Jeg har gjort det. De som gjør slikt har en moral jeg ikke står inne for og man vet hun ikke eier empati eller selvkontroll. Man kan rett og slett ikke stole på slike. Anonymkode: 1168c...95a 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #4 Skrevet 22. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kristen tilgivelse og nestekjærlighet der hos deg altså.....? 😏 Anonymkode: 53450...b6f "Frøken bibelstripp" på sitt verste. "jeg er jo tross alt kristen, da". Faen, spyr av sånne folk. Anonymkode: 1ff7f...a92 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #5 Skrevet 22. januar 2020 Jeg tror jeg hadde droppet en venninne som drev med sånt. Jeg gidder ikke å bruke tiden min på folk som behandler andre dårlig. Vil man være sammen med noen andre enn den man er samme med - gjør det slutt først. Så kan man gå videre. Hun høres ut som en person det er mye drama med. Tro meg, sånne trenger man ikke i livet sitt! Når hun tar så lite hensyn til både egen kjæreste og elskers kone, er det dessverre sannsynlig at hun vil dolke deg i ryggen når det passer henne også... Dersom du vil fortsette vennskapet synes jeg du bør gjøre det helt klart at du ikke synes utroskap er greit, og at du ikke vil høre om det. Det må være et ikke-tema. Du skal selvsagt slippe å bli dratt ufrivillig inn i utroskapsdramaet ved å være sjelesørger. Anonymkode: 45671...7fa 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #6 Skrevet 22. januar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har mistet mange venner de siste årene, venner jeg har kuttet ut av gode grunner og som vel ikke kan kalles ekte venner i utgangspunktet. Det har selvfølgelig vært hardt å bli venneløs, men jeg har heldigvis samboer så jeg blir ikke ensom. For noen mnd siden fikk jeg meg ei ny venninne. Samboer var veldig rask ut med å si at han syntes hun virker påtatt og falsk. Jeg ble kjent med henne i en menighet. Nå virker det dessverre som samboer har rett..Venninna mi er i tillegg selv i forhold, men ringer meg og gråter fordi mannen hun styrer med har sagt han ikke vil gå fra kona?! Jeg skjønner ingenting og spør om hvem denne mannen er, da svarer hun at det er en gift mann hun har holdt på med over 1 år! Merker jeg får helt bismak av å fortsette vennskap med en sånn person. Vet det høres dømmende ut. I tillegg var det veldig provoserende da hu sa: Jeg får dårlig samvittighet overfor kona hver gang, men samtidig er det jo ikke mitt ansvar. Samboer sier også at jeg bare burde kutte henne ut og at han ikke orker å omgås henne og den stakkars kjæresten hennes når han vet dette. Anonymkode: ff4f8...39b Jeg mister respekt for sånne folk, kan ikke noe for det, men inni meg skjer det noe automatisk mot folk som velger sånt. Selv om ikke hovedansvaret ligger hos henne så har hun likevel et ansvar. Dette sier meg mye om venner verdier og holdninger. Har jeg venner som mangler holdninger og verdier som dette så et ikke de mine venner lengre Anonymkode: 713c6...b5c 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #7 Skrevet 22. januar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kristen tilgivelse og nestekjærlighet der hos deg altså.....? 😏 Anonymkode: 53450...b6f Hu går jo totalt imot det å være kristen når hun oppfører seg sånn. Ts Anonymkode: ff4f8...39b 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå