AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #1 Skrevet 22. januar 2020 Jobbet et sted i 4 mnd og er nå tilbudt jobb i en annen bransje, som virkelig er drømmejobben! Både oppgaver og lønn. Har god lønn og mange goder her jeg er nå også, men firmaets økonomi er dårlig, og de driver stadig og nedbemanner. Sist rett før jeg ble ansatt... neste gang er det kanskje meg tenker jeg, selv om jeg ble ansatt fordi jeg har en etterspurt utdannelse og erfaring. Helt ok sted, ok kollegaer og oppgaver, men ikke helt som jeg kanskje hadde sett for meg... Kjenner virkelig på samvittigheten her. Jeg vet det vil bli stress for de å erstatte meg. men denne jobben jeg nå er tilbudt er mye nærmere, noe som gir meg mere tid med familien og mindre tid i kø... før jeg startet her hadde jeg vært i et firma i 9 år. Usikker på hvordan dette vil se ut på CV, og hva arb.giver vil si. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 6660c...9a7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #2 Skrevet 22. januar 2020 Firmaets økonomi er dårlig. Jeg hadde uten tvil byttet til drømmejobben. Drit i samvittigheten, de kommer ikke til å ha dårlig samvittighet når de kanskje nedbemanner deg om tre måneder. Anonymkode: 4ccc7...5d4 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #3 Skrevet 22. januar 2020 Ville ikke tenkt meg om to ganger om jeg hadde fått tilbud om drømmejobben, i alle fall ikke når situasjonen er som den er hos nåværende arbeidsgiver. Ikke ofte man får en slik sjanse, og jeg vet med meg selv at jeg trolig ville angret og latt dette spise meg opp innvendig dersom jeg takka nei i en sånn situasjon - men det er selvfølgelig meg og ikke deg. 😊 Anonymkode: de5eb...260 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #4 Skrevet 22. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobbet et sted i 4 mnd og er nå tilbudt jobb i en annen bransje, som virkelig er drømmejobben! Både oppgaver og lønn. Har god lønn og mange goder her jeg er nå også, men firmaets økonomi er dårlig, og de driver stadig og nedbemanner. Sist rett før jeg ble ansatt... neste gang er det kanskje meg tenker jeg, selv om jeg ble ansatt fordi jeg har en etterspurt utdannelse og erfaring. Helt ok sted, ok kollegaer og oppgaver, men ikke helt som jeg kanskje hadde sett for meg... Kjenner virkelig på samvittigheten her. Jeg vet det vil bli stress for de å erstatte meg. men denne jobben jeg nå er tilbudt er mye nærmere, noe som gir meg mere tid med familien og mindre tid i kø... før jeg startet her hadde jeg vært i et firma i 9 år. Usikker på hvordan dette vil se ut på CV, og hva arb.giver vil si. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 6660c...9a7 I jobbsammenheng må vi gi faen i dårlig samvittighet. Kjør på. Gå for drømmejobben. Det er ikke en kjeft som kommer til å takke deg om du blir værende uansett Anonymkode: 09e4c...b6f
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #5 Skrevet 22. januar 2020 Rart de ansetter rett etter de har nedbemannet, men du hadde gjerne andre kvalifikasjoner enn de som måtte gå...? Jeg hadde byttet, tvert. Anonymkode: 11044...d4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå