AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #1 Skrevet 22. januar 2020 Mine foreldre bor langt unna, men har lovet å hjelpe oss med barnepass en spesifikk helg hvor vi skal noe viktig, men så kommer vi til en uke før, og de ringer og forteller at de ikke kan likevel. Når de ringer så legger de det frem slik at det vil koste over 5000 kr å kjøpe flybilletter i dag (men vi avtalte for to måneder siden så litt rart å først tenke på å kjøpe billettene en uke før?). De kan heller ikke kjøre, fordi de skal på jobb fredag og mandag og vil ikke rekke det (tar 8 timer). De legger det frem på en slik måte at det er jeg som får dårlig samvittighet for å i det hele tatt ha spurt dem. Noe tilsvarende skjer stadig vekk dessverre. Samtidig så forventer de at vi skal komme til dem ved enhver anledning som jul, påske, sommerferie slik at de får tid med barnebarna. Er dette normal oppførsel? Anonymkode: bd47b...87f
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #2 Skrevet 22. januar 2020 Ja, dessverre. Det betyr ikke at det er greit. Vi har bare lært oss at vi ikke kan regne med hjelp, selv om de sier de skal hjelpe. Men vi har begynt å begrense besøk til dem også, de får komme til oss om de vil ha mer kontakt. Anonymkode: 0a266...709 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #3 Skrevet 22. januar 2020 Enkelte folk lover ting de ikke kan holde, og for ikke å måtte ta noe ansvar og kritikk, skylder de det på deg, som i frekke deg, tror du at noen betaler 5000 i billetter for å passe ungen din, sjekk hvor frekk du er a. Beklager ts, jeg har også slike foreldre. Anonymkode: da8e3...865 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #4 Skrevet 22. januar 2020 Takk for svar. Det er utrolig kjipt! Anonymkode: bd47b...87f 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #5 Skrevet 22. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Det er utrolig kjipt! Anonymkode: bd47b...87f Ja, det er utrolig kjipt, og slik oppførsel manipulerer deg til å ha dårlig samvittighet der du absolutt ikke skal ha det, slik at de som egentlig har gjort feilen og burde si unnskyld, går fra det med rene hender. Anonymkode: da8e3...865 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå