JuneR Skrevet 22. januar 2020 #1 Skrevet 22. januar 2020 Jeg har utrolig mange plagg!! Sikkert 200 plagg. Men jeg har få plagg jeg egentlig bruker, sånn totalt sett. Nå har jeg vel egentlig bestemt meg for å gi bort/ kaste/ selge alt jeg ikke bruker, og vil bestemme meg for et ca antall plagg å sitte igjen med. Jeg ønsker heller å ha gode plagg i god kvalitet som jeg kan ha lenge, enn hundrevis av basisplagg fra kjedebutikker som mister passformen etter tre vask! Er det noen som har noen tips av hvor mange plagg man faktisk trenger? Noen som har det slik?! Ser for meg å kunne sitte igjen med ca 30 plagg, noe som er en stor reduksjon fra i dag! 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #2 Skrevet 22. januar 2020 Dette er det veldig mange tråder om her inne allerede. Scroll litt nedover og bakover, så kan du lese til øyet blir stort og vått om nettopp dette. Anonymkode: 5bd3c...6ef
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #3 Skrevet 22. januar 2020 Disse 30, er de inkludert undertøy, sokker, singleter mm? Man trenger få bukser, da. Noen kjoler? 1-2 shorts? Badetøy? Synes 30 hørtes ekstremt lite ut, hva med pysj/treningstøy? Men jeg har en liten baby, og han kan finne på å gulpe på meg... så trenger mer enn jeg tror for tiden... 😄 Anonymkode: 973fa...eec 1
JuneR Skrevet 22. januar 2020 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disse 30, er de inkludert undertøy, sokker, singleter mm? Man trenger få bukser, da. Noen kjoler? 1-2 shorts? Badetøy? Synes 30 hørtes ekstremt lite ut, hva med pysj/treningstøy? Men jeg har en liten baby, og han kan finne på å gulpe på meg... så trenger mer enn jeg tror for tiden... 😄 Anonymkode: 973fa...eec Det er ikke inkl undertøy/ badetøy og sokker nei😊 singleter har jeg et par fine undertøyssingleter i silke/ull, én i sort og én i hvit. Tror ikke jeg trenger flere enn det. Treningstøy tror jeg må ha utenom også, og har heller ikke tatt med de under antallet klær jeg har. Men trenger absolutt en opprydding der også! 😊 Bukser har jeg i hvertfall 30 par av, så der er det stort potensiale for kutting! 😄
Navani Skrevet 22. januar 2020 #5 Skrevet 22. januar 2020 Jeg har 35 plagg som jeg generelt bruker. Det er en kapsel-garderobe, og nå er jeg på vinterkapsel. Det jeg ikke har med i tellingen er: treningsklær, sokker, undertøy, pysj, singleter og tshorter, men har ikke store mengder av det heller. Dette går under basisklær for meg, og brukes hele året. Jeg har i tillegg valgt å dele min kapsel i tre: En for hjemmebruk (behagelige bukser og hettegensere), en for jobb (penbukser, skjorter, bluser, pene gensere), og en for "hverdags" (type på besøk, ut på bytur osv. Her har jeg to par jeans og en del gensere og en del ull nå på vinteren). Dette trenger man jo ikke gjøre, men for meg gir det mening. Tenk på hvordan du bruker tiden din prosentvis. Jeg veksler mye mellom de 3, så da ga dette mening for meg Dette er vinterkapselen min, så akkurat nå har jeg myyye ull i hverdagsdelen min. Men jeg syns de 35 plaggene er mer enn nok! Fører i tillegg oversikt i excel-skjema over hva jeg bruker, og slik ser jeg fort om det er noe jeg unngår å bruke eller må bruke mer Jeg har gått gjennom garderoben min flere ganger for å komme hit, hadde sikkert 200 plagg i starten selv, for noen år siden. Gleder meg til å endre til vår om en måneds tid og få inn igjen lysere farger og mindre ull. Klærne som ikke er i kapsel er på loftet, og da får jeg "shoppet" garderoben min når jeg tar frem klærne igjen. Jeg gjenoppdager ting jeg elsker, og så gir jeg vekk eller selger klær jeg ikke lengre føler for å bruke. Hvis jeg virkelig har behov for et plagg skal jeg være sikker på at jeg ikke har noe lignende fra før. På denne måten får jeg en rotasjon i garderoben, men får samtidig brukt alt i løpet av året målet mitt er at 70-80 prosent er i garderoben året rundt, og 20-30 prosent er sesong. Dette er bare hva jeg gjør og trives med, men det har gjort at jeg har en garderobe med klær jeg gleder meg til å bruke, og aldri sliter med "hva skal jeg gå med i dag" 3
JuneR Skrevet 22. januar 2020 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2020 45 minutter siden, Navani skrev: Jeg har 35 plagg som jeg generelt bruker. Det er en kapsel-garderobe, og nå er jeg på vinterkapsel. Det jeg ikke har med i tellingen er: treningsklær, sokker, undertøy, pysj, singleter og tshorter, men har ikke store mengder av det heller. Dette går under basisklær for meg, og brukes hele året. Jeg har i tillegg valgt å dele min kapsel i tre: En for hjemmebruk (behagelige bukser og hettegensere), en for jobb (penbukser, skjorter, bluser, pene gensere), og en for "hverdags" (type på besøk, ut på bytur osv. Her har jeg to par jeans og en del gensere og en del ull nå på vinteren). Dette trenger man jo ikke gjøre, men for meg gir det mening. Tenk på hvordan du bruker tiden din prosentvis. Jeg veksler mye mellom de 3, så da ga dette mening for meg Dette er vinterkapselen min, så akkurat nå har jeg myyye ull i hverdagsdelen min. Men jeg syns de 35 plaggene er mer enn nok! Fører i tillegg oversikt i excel-skjema over hva jeg bruker, og slik ser jeg fort om det er noe jeg unngår å bruke eller må bruke mer Jeg har gått gjennom garderoben min flere ganger for å komme hit, hadde sikkert 200 plagg i starten selv, for noen år siden. Gleder meg til å endre til vår om en måneds tid og få inn igjen lysere farger og mindre ull. Klærne som ikke er i kapsel er på loftet, og da får jeg "shoppet" garderoben min når jeg tar frem klærne igjen. Jeg gjenoppdager ting jeg elsker, og så gir jeg vekk eller selger klær jeg ikke lengre føler for å bruke. Hvis jeg virkelig har behov for et plagg skal jeg være sikker på at jeg ikke har noe lignende fra før. På denne måten får jeg en rotasjon i garderoben, men får samtidig brukt alt i løpet av året målet mitt er at 70-80 prosent er i garderoben året rundt, og 20-30 prosent er sesong. Dette er bare hva jeg gjør og trives med, men det har gjort at jeg har en garderobe med klær jeg gleder meg til å bruke, og aldri sliter med "hva skal jeg gå med i dag" Så inspirerende!! 😃😃 DETTE er sånn jeg også vil ha, og du satte perfekte ord på det! Tusen takk for svar!! 🙏🏻☺️ Jeg merker også at dette er en prosess! Både det å rydde, sortere og bestemme seg for behold/ta bort, men også det å venne seg til færre valg(skal bli så deilig!) og det å tenke nøye gjennom nye kjøp! 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå