Gå til innhold

Hvordan vet man at det er riktig å bytte jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker mye på å bytte jobb om dagen. Ikke fordi at jeg ikke trives det jeg er, for jeg har det kjempefint med arbeidskollegaer. Jobben er i seg selv slitsom, men jeg tenker samtidig å bytte til en lignende jobb. Jeg føler at jeg trenger nytt innputt og nye inntrykk, andre utfordringer. Jeg kjeder meg der jeg jobber nå, og er mye sliten. Er redd for å Gro fast på ett sted. Har jobber der i fem-seks år. Det er min første jobb etter utdanning - altså der jeg på en måte har blitt formet og fått mye av kunnskapen jeg innehar. Jeg tror jeg trenger noe nytt

Men hvordan vite at det er riktig?  Er redd for å ta feil valg, og forlate et arbeidssted som jeg trives på. At jeg ikke vil trives like godt på neste sted. Vil samtidig ikke at redsel skal hindre meg i å prøve noe nytt

Noen som har hatt samme opplevelse? Hvordan gikk det til slutt? 

Anonymkode: 22d2c...b40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut ifra denne informasjonen ville jeg sett meg om etter nye muligheter. Det er ikke lurt å vente til du er lei av både arbeidsplass og kolleger. Det er også lurt å ikke bli for lenge på det stedet du først ble ansatt etter utdanning. Rett og slett fordi du kan ende opp med å "bare kunne en ting". Utdanning er ferskvare. Se om det er andre felt innen faget ditt du vil utforske, og hvor den erfaringen du allerede har vil være et pluss.

Anonymkode: c2722...d8e

Skrevet

Jeg ville søkt ny jobb. Arbeidskollegaer er ikke alt. Det er viktig at du stimuleres i jobben, at du føler på mestring og utvikling, og at du blir utfordret. Etter utdanning ble jeg rådet av bemanningsbyrå til å bytte jobb med jevne mellomrom de første 10-15 årene av arbeidslivet, både for å få ulik arbeidserfaring, men også for å bygge lønnsgrunnlag og muligheter for å avansere i stillinger. 

Selv hadde jeg en jobb i 2 år etter endt utdanning som ikke utfordret meg det minste. Jeg gruet meg til å gå på jobb, selvom kollegene mine var supre og jeg var dritgod i jobben. Jeg kjedet meg, og talte kun ned timene til jeg kunne gå hjem. Det sier seg selv at dagene ble veeeeldig lange. Jeg utnyttet det at jeg hadde en jobb til å kun søke nye jobber som jeg virkelig hadde lyst på, og landet etterhvert drømmejobben. Det var skummelt å bytte, men jeg er kjempeglad for det den dag i dag. Her jeg er nå ser jeg for meg å være i et par-tre år til, før jeg ser meg om etter nye utfordringer og muliheten til et solid lønnshopp. :) 

Skrevet

Når man føler at man har grodd fast, at man ikke lenger har utfordringer osv. så er det nok på tide å tenke på ny jobb ja. 

Anonymkode: 79612...0cd

Skrevet

Man kan aldri VITE om en annen jobb vil være bedre enn den du har. Vei for og imot så godt du kan, og ta en sjanse hvis du tror det er verd det. 5 år er mer enn nok til at det ikke vil bli sett på som negativt at du har byttet jobb.

Anonymkode: e1070...cf7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...