Gå til innhold

Vinterferie i Roma

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi dra til Roma i februar, med barna på 11, 12 og 17. Deres første gang. 3 netter. 
tips til oss? Vurderer å bruke en dag i Pompeii, leie oss bil. 

Har dere noen tips til hva jentene våre må oppleve?

Anonymkode: 5c8d1...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nok av sider på nett. Men dere har valgt riktig tid!! 🙂 Februar er fint mnd der, tipset er å bare gå. Bruke beina, roma er ikke så stort at man kan gå seg vill. Bo sentralt, i det historiske roma.

Kikk på: romareiser.no

En grei side jeg brukte første gangen jeg var der, har i ettertid vært der mye.

Anonymkode: 6287b...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i Roma tok vi oss en tur til byen Ostia Antica som ligger en kort togtur fra Roma. Den ble fraflyttet på samme tidspunkt som Pompeii og har da samme type arkitektur og viser mye av det samme som Pompeii, men det er ikke så grusomt mye turister det. Jeg syns denne byen var veldig fin, og de som hadde vært i begge syntes Ostia Antica var finest så jeg ville anbefalt dette på det varmeste.

Endret av Persephone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi dra til Roma i februar, med barna på 11, 12 og 17. Deres første gang. 3 netter. 

Med "bare" 3 dager så tror jeg jeg ville holdt meg i Roma. Er tross alt et stykke reise til Pompei. Er en eller flere av dere fotballinntreserte så er det jo fotballkamper på Olympiastadion hver helg i sesongen siden både Roma og Lazio spiller sie hjemmekamper der. Kan kanskje være verdt og sjekke ut, de kampene er heller aldre utsolgt, selv ikke lokalderby.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ikke prioritert dagstur til Pompei hvis dere bare skal være der i tre netter. Da jeg var i Roma hadde vi det mer enn travelt nok med å så sett de største attraksjonene på fire dager. Jeg syns det er kjekt å starte med en tur på hop-on-hop-off får å få litt oversikt. Ellers var det veldig fint i Vatikanstaten, men kjøp billett på forhånd, ellers bruker dere hele dagen i kø.

Anonymkode: 46bd0...979

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått i t-skjorte i Roma i ferbuar, så ikke pakk med for mye klær. Jeg ville aldri kjørt bil i Roma, de kjører som gale. Mens som andre sier, man kan gå til nesten alt, eller man hopper på og av sightseeingbussene der man vil. Gled dere, ha en fin tur. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dere kun har tre netter, og dermed to hele dager, ville jeg ikke prioritert dagstur til en annen by. Da får dere jo bare en hel dag i Roma, i tillegg til ankomst- og avreisedag. 

På ankomstdagen anbefaler jeg å ta en runde i byen med en sightseeingbuss for å få litt oversikt. Da får man jo en forsmak på severdighetene. 

Anonymkode: c8664...1f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2020 den 22.49, AnonymBruker skrev:

Det er veldig langt å kjøre fra Roma til Napoli og tilbake på en dag. I lite trafikk tar det minst 2,5 timer hver vei.

Forslag Roma: Vatikanet med det sixtinske kapell synes jeg er et must.  I tillegg så ville jeg sett på de mest kjente severdighetene, type Spansketrappen, Trevifontenen, Colosseum, Pantheon etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager som sagt altfor lite i roma 🙂 

Ta for dere en bydel om dagen.

Anonymkode: 6287b...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...