Ibenholt Skrevet 5. juni 2005 #1 Skrevet 5. juni 2005 Nå er jeg veldig oppgitt. Jeg har slitt med returnerende soppinfeksjoner i ca. to år nå. Jeg har vært nødt til å slutte med hormonelle prevensjonsmidler, og jeg har prøvd alt som skal være av medisin mot soppinfeksjon (blant annet canesten, diflucan, lamisil osv). Nå har jeg i tillegg fått urinveisinfeksjon, og jeg lurer på hva som skjer med meg dersom jeg av den grunn må begynne på antibiotika? Da er det vel garantert at sopp-plagene vil komme tilbake sterkere enn noen gang? Jeg har begynt å se svært svart på livet, da jeg noen ganger er nervøs for å ha sex med kjæresten fordi jeg vet at soppinfeksjonen mest sannsynlig vil komme tilbake. Det er iallefall fryktelig tungvint og irriterende for meg (og ikke minst dyyyrt!). Jeg har også tenkt på om jeg muligens har candida albicans, men tviler egentlig på det..Det eneste jeg merker er sopp i skjeden. Har ingen andre plager, hverken når det gjelder slapphet eller annet. Dessuten er jeg utrolig glad i mat, og mener jeg ikke hadde overlevd om jeg måtte begynne på denne kuren. Jeg hadde sikkert slitt med deperasjoner osv. MEN, om det er tilfelle..om jeg har candida, vil jeg aldri bli frisk igjen? Og kvitt soppinfeksjonene? Er det noen som har noen tips? Eller er kjent med samme problemet? Når det gjelder både sopp og urinveisinfeksjon? Aner ikke hva jeg skal gjøre
miss77 Skrevet 5. juni 2005 #3 Skrevet 5. juni 2005 Sliter selv med samme problemet, og har gjort det en stund. Har til dels lært å leve med det, og har funnet ut at det hjelper å ta enkelte forhåndsregler. Selv reagerer jeg veldig på sitrusfrukter og da særlig appesin (Kan merkelig nok drikke appelsinjuice da) + sukkerholdige matvarer. Prøver å spise minst mulig av denne typen mat, og spiser i tillegg ett par yoghurt per dag nå symtomene melder seg. Bytter også ut string-trusa med hipster og bruker løstsittende bukser. Hjelper i hvertfall på mine symptomer, men soppinfesjoner er en kjip greie vi kvinner innimellom ikke kan komme utenom dessverre :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2005 #4 Skrevet 5. juni 2005 Privat spørsmål. Lar du det komme sæd inni deg? (beklager!!) men til poenget. Noen kan få sopp av det. Prøvd å bruke kondom en periode?
amarq Skrevet 5. juni 2005 #5 Skrevet 5. juni 2005 tranebær juice skal være bra mot urinveisinfeksjon.
Gjest gaja ii Skrevet 5. juni 2005 #6 Skrevet 5. juni 2005 Privat spørsmål. Lar du det komme sæd inni deg? (beklager!!) men til poenget. Noen kan få sopp av det. Prøvd å bruke kondom en periode? man kan jo også være allergisk mot kondomer, da kan man få sopplignende symptomer....
Gjest innom 2 strakser Skrevet 6. juni 2005 #7 Skrevet 6. juni 2005 Barbering kanskje? Enkelte tåler desverre ikke å være helt glatte. Prøvd å la en liten stripe være igjen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå