Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hå. 

Har mistet jobben etter en ulykke (jobbet i samme ulykke i 15 år). Kan ikke jobbe med fysisk tungt arbeid, og har ikke utdannelse. 

Har dere forslag? Kan ta max tre års utdannelse. Trenger det samme i lønn for å ha samme betalingsevne på lånet.

Ønsker helst dagjobb, men er åpen for det meste. 

Takk for forslag 🤞

Anonymkode: 62991...05f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok en god del jobber innenfor den nettolønnen.
Men for å komme med tips til hvordan oppå nettolønnen, så må du oppgi alle mulige fratrekk du eventuelt har, all gjeld og all formue, sånn at man kan prøve se på de ulike igjennomsnitts bruttolønningene, og regne ut hvor mye du muligens må betale i skatt.

Anonymkode: 21683...aaf

• Liker 2
Skrevet

Jeg har litt over det utbetalt og jobber som økonom i kommunal sektor.

Anonymkode: 0eb8f...4ff

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber som miljøterapeut i kommunal sektor og har 33.000 netto.

Anonymkode: f33db...c42

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber som rådgiver i staten og tjener omtrent det.

Anonymkode: aa3ce...e9b

• Liker 2
Skrevet

Tjener ca. det som lærer

Anonymkode: 84bf6...137

• Liker 1
Skrevet

De fleste jobber i dag har en gjennomsnittslønn på 45 600 brutto. Med en "ordinær" skatteprosent på 30 så vil du havne over 30 000 netto pr mnd. Så du kan med andre ord søke tilnærmet hva som helst av jobber og få den inntekten. Kilde her

Anonymkode: 4ae19...3e8

• Liker 2
Skrevet

Trafikklærer. Det er også bare to år på universitet 

Anonymkode: 8b792...c8a

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trafikklærer. Det er også bare to år på universitet 

Man går vel ikke på universitetet for å bli trafikklærer!

Anonymkode: 2e448...dc5

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man går vel ikke på universitetet for å bli trafikklærer!

Anonymkode: 2e448...dc5

Jeg gjorde nå det

• Liker 2
Skrevet

Bachelor i IT bør gi ca. det i startlønn om jeg har regnet riktig, og det er for tiden et godt marked for å få jobb som utvikler, men du bør bo i en av de større byene, helst Oslo. 

Anonymkode: 0755c...5c0

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som miljøterapeut i kommunal sektor og har 33.000 netto.

Anonymkode: f33db...c42

Jøss! Hva slags utdannelse og hvor lang ansiennitet? 

Anonymkode: b1b88...0b0

• Liker 1
Skrevet

Miljøterapeut er bachelor i pedagogikk, vernepleie, sosionom, sykepleie, barnevern.. mm. Såfremt man har en bachelor innen helse/sosial/pedagogikk.   

Anonymkode: a08fe...098

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fleste jobber i dag har en gjennomsnittslønn på 45 600 brutto. Med en "ordinær" skatteprosent på 30 så vil du havne over 30 000 netto pr mnd. Så du kan med andre ord søke tilnærmet hva som helst av jobber og få den inntekten. Kilde her

Anonymkode: 4ae19...3e8

Du har fullstendig misforstått hva et gjennomsnitt er. «Tilnærmet hva som helst av jobber» vil ikke gi en inntekt på 45 600 brutto bare fordi dette er gjennomsnittsinntekten. Noen jobber gir mer enn 45 600 i mnd, andre gir mindre. Alder, erfaring, utdanning og kompetanse har også mye å si. 

Anonymkode: 0dbca...3dd

• Liker 21
Skrevet

Jeg får 32.000 utbetalt - lege 

Anonymkode: 0acf9...1d4

• Liker 5
Skrevet

Jeg får utbetalt litt mer enn det og jobber som ingeniør (bachelor). Begynnerlønn

Anonymkode: 25268...442

Skrevet

Hva ønsker du å jobbe med da? :) 

Har du studiekompetanse og kan begynne rett på høyskole/universitet, eller er det omskolering som fagarbeider du ønsker?

Hvis du tenker høyere utdanning ville jeg vurdert IT (meget godt jobbmarked akkurat nå), økonomi (man kan få jobb innen masse forskjellig med en økonomigrad i sekken), organisasjon og administrasjon (kan f.eks gi deg jobb i HR eller rekruttering), ingeniør (f.eks maskiningeniør, vvs-ingeniør, ol. litt bredere ingeniørutdanninger som kan brukes i ulike industrier, og ikke nødvendigvis bare olje).

Det er mye spennende man kan studere, men jeg ville sjekket litt opp i hvilke spesifikke jobber man har utsikter til å få, og lønnsnivået der. Utdanninger innen helse/skole kan fint gi en nettolønn på 30k, men som regel ikke som nyansatt. (Jeg kjenner ihvertfall ingen som har hatt en så høy startlønn som nyutdannet i disse type yrker, men unntak forekommer garantert)

Skrevet (endret)
13 minutter siden, EmKay skrev:

Hva ønsker du å jobbe med da? :) 

Har du studiekompetanse og kan begynne rett på høyskole/universitet, eller er det omskolering som fagarbeider du ønsker?

Hvis du tenker høyere utdanning ville jeg vurdert IT (meget godt jobbmarked akkurat nå), økonomi (man kan få jobb innen masse forskjellig med en økonomigrad i sekken), organisasjon og administrasjon (kan f.eks gi deg jobb i HR eller rekruttering), ingeniør (f.eks maskiningeniør, vvs-ingeniør, ol. litt bredere ingeniørutdanninger som kan brukes i ulike industrier, og ikke nødvendigvis bare olje).

Det er mye spennende man kan studere, men jeg ville sjekket litt opp i hvilke spesifikke jobber man har utsikter til å få, og lønnsnivået der. Utdanninger innen helse/skole kan fint gi en nettolønn på 30k, men som regel ikke som nyansatt. (Jeg kjenner ihvertfall ingen som har hatt en så høy startlønn som nyutdannet i disse type yrker, men unntak forekommer garantert)

Jeg har jobbet femten år som flyvertinne. Så har ikke relevant erfaring med noe annet. Vet at jeg passer svært godt i servicebransjen, spesielt hotell, men man tjener svært lite som resepsjonist. 

Kunne tenke meg dagjobb denne gangen. Er forberedt på etterutdanning, og å jobbe med noe jeg "ikke er flink til" ettersom at reiselivsbransjen generelt er yrker med lav lønn. 

Jeg har gått service og samferdsel på videregående, er 35, gift, og har to barn. 

Mvh. Ts. 

Endret av *nordby*
Trykket feil.
  • Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får 32.000 utbetalt - lege 

Anonymkode: 0acf9...1d4

Hvordan kan en lege tjene omtrent det samme som meg? Trodde dere tjente en god del mer. Jeg er adjunkt 

Anonymkode: 84bf6...137

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...