Gå til innhold

Er dette normalt å spørre om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å spørre noen hvorfor de sitter i rullestol? Sånn første gang du snakker med dem? Det ville ikke falt meg inn.. 

Så på idol, at hun ene dommeren spurte en deltager om det..

Anonymkode: 91470...289

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De visste det garantert fra før men spurte så seerne skal få vite. 

Anonymkode: 4009a...ef1

• Liker 2
Skrevet

Det er noe helt annet på tv :)

Men generelt i livet ville jeg sett an situasjonen og personen før jeg spurte om noe sånt. Noen er mer livlig og åpne enn andre. Generelt sett ser jeg ikke noe galt i å spørre om noe sånt, da det neppe er ubehagelig å svare på det. Ville heller vegret meg for å spørre noen om hvorfor de er ufør eller sykemeldt.

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, Tibbie skrev:

Det er noe helt annet på tv :)

Men generelt i livet ville jeg sett an situasjonen og personen før jeg spurte om noe sånt. Noen er mer livlig og åpne enn andre. Generelt sett ser jeg ikke noe galt i å spørre om noe sånt, da det neppe er ubehagelig å svare på det. Ville heller vegret meg for å spørre noen om hvorfor de er ufør eller sykemeldt.

Nei, sier ikke at det er noe galt å spørre om det. Men syntes det ble veldig sånn «Hei hva heter du og hvorfor sitter du i rullestol». Enig med deg ellers, skulle jeg ha spurt hadde jeg spurt når man var blitt litt kjent

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, sier ikke at det er noe galt å spørre om det. Men syntes det ble veldig sånn «Hei hva heter du og hvorfor sitter du i rullestol». Enig med deg ellers, skulle jeg ha spurt hadde jeg spurt når man var blitt litt kjent

Hehe, ja. I den virkelige verden spør jeg ikke om det to sekunder etter å ha blitt introdusert for personen :P  Men på tv, spesielt Idol, er de ute etter "tårevåte" historier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...