AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #1 Skrevet 21. januar 2020 Kan dere hjelpe meg med å holde meg unna snus fra nå? Kjør på med argumenter og tips. Merker at leppen har blitt ru, munnen er sår. Er det flere som har lyst å slutte med meg? Trenger sårt litt oppmuntring. Holdt på med den dritten altfor lenge. Jeg SKAL klare det. Men er alltid lettere med hjelp. Anonymkode: 62a08...f08
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #2 Skrevet 21. januar 2020 Tenk seriøst på alle pengene du kommer til å ha til overs! Anonymkode: 24b40...0ce 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #3 Skrevet 21. januar 2020 Jeg blir med, har snus som rekker ut dagen i dag, men tenkte å ikke kjøpe mer nå. Anonymkode: 1c99b...095
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #4 Skrevet 21. januar 2020 Det mange gode grunner til å slutte, du må finne dine grunner ikke våre eller samfunnet. Noen av mine var og er, og kanskje også dine: Munnen din er en ting. Fy fader hvor godt det er å slippe blod smaken, stygge tenner, tannkjøtt som trekker seg oppover og sår og ekle slimhinner i munnen. Den økonomiske delen er en selvfølge. Du sparer sinssykt mye på å slutte. Bruk heller pengene på ting du vil sette pris på. Om det så er en opplevelse, pizza eller et objekt. Ta å kjøp deg ting du har ofret pga snusen når trangen blir stor. Du slipper panikken på søndagen når butikken er stengt og du er tom snus. Så du må dra på bensinstasjonen og betale blodpris også angrer du etterpå fordi du er så dum som ikke dro på lørdag. Du slipper den evige panikken om å ha snus tilgjengelig til en hver tid. Du blir så mye friere, du kan ikke tenke deg det en gang. Helt sykt hvor slave man blir for nikotinen uten å tenke stort over det. Husk at den første uken er verst. Så da det en dag om gangen og kom deg igjennom den første uken. Så kommer uke nr 2, den er ille men ikke like tung som den første. Innen uke 3 så er det lett som en plett. Er dette din siste snusboks? Ja vel, så gå å kast den da! La det bli den aller siste. Ikke vent til du er tom, slutt nå, ta kontrollen og kast den også slutter du. Så enkelt er det faktisk. Gjorde det samme for 3 år siden og har holdt meg unna. Anonymkode: b90c6...dbf 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #5 Skrevet 21. januar 2020 Jeg er med ! Klart meg uten i ca 12 dager. Egentlig litt ufrivillig, vært i Singapore og der er det ulovlig. Prøver å slutte nå som jeg er tilbake. Røyket et par røyk da og har snust en boks nikotinfri. Kjenner godt lysten på snus enda og må nok bare gi etter for mattsuget jeg har istedenfor 🤣🤣 Anonymkode: 9362b...78d 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #6 Skrevet 21. januar 2020 Last ned slutta appen. Når suget kommet så ser du på den også ser du pengene du har spart. Les litt om effekten av nikotin og snus og hvilke skader de gjør. Om det ikke funker. Sett deg ned på nettet og kjøp noe til den prisen du har spart. Gå deg en tur. Aldri gå på butikken med snussug. Det er så enkelt å få totalt blackout og kjøpe snus i et svakt øyeblikk. Ikke tenk på suget eller, for da mater du bare monsteret i hodet ditt. Si nei til deg selv og finn noe annet å fokusere på. Dette får du til! Anonymkode: b90c6...dbf 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #7 Skrevet 21. januar 2020 Slutta like før januar startet. Motivasjon var kun at det er teit å snuse. Dytte en påse inn i munn også skal alt være ok? Kjøpte billig snus i sverige, så sparer kun 239kr pr mnd, og det har gått til tyggis i januar. Men er jo tett å bruke penger på noe man egentlig ikke har noe glede av. Anonymkode: 47284...d29
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #8 Skrevet 21. januar 2020 Så kjekt med alle svarene! Jeg bruker 30.000kr i året på dette her. Det stopper NÅ. Brukt min siste krone på snus. Jeg skal heller kjøpe meg bil! Anonymkode: 62a08...f08 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #9 Skrevet 21. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så kjekt med alle svarene! Jeg bruker 30.000kr i året på dette her. Det stopper NÅ. Brukt min siste krone på snus. Jeg skal heller kjøpe meg bil! Anonymkode: 62a08...f08 Begynn å se på biler til salgs, se for drg bilen du vil ha, hvor deilig det blir å kunne kjøre, høre på høy musikk eller lydbok,.eller hva enn du liker, se det levende for deg sånn at du virkelig vet hva du gleder deg til, det hjelper! Anonymkode: 24b40...0ce 1
Ullvott Skrevet 21. januar 2020 #10 Skrevet 21. januar 2020 Slutta-appen er kjempefin. Jeg lastet den ned da jeg sluttet å røyke. Jeg var redd den skulle gi meg masse dårlig samvittighet og være veldig formanende, men den var utrolig oppmuntrende og motiverende. Jeg likte også veldig godt at den hele tiden regnet opp hvor mye penger jeg hadde unngått å bruke på røyk, og hvilke ting som koster omtrent det samme. Har ikke appen lengre, men det skulle ikke forundret meg om det sto at jeg i dag har spart xx antall kroner og at det tilsvarer omtrent det samme som å drive en amerikansk presidentkampanje eller liknende Det aller beste er å slippe å føle seg avhengig, synes jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #11 Skrevet 21. januar 2020 Jeg sluttet på dagen for 12 år siden. Merket at jeg begynte å få hulrom og tynn hud under leppa opp mot nesa. Og jeg ville helst ikke etse gjennom slik at tennene detter ut. Anonymkode: 4d75d...03d
Tapas Skrevet 21. januar 2020 #12 Skrevet 21. januar 2020 Jeg sluttet 1. Jan. Fikk hjertebank og hodepine av snusen. Pluss det gjorde psoriasisen min verre. Har ikke savnet snus noe særlig. Men jeg lastet ikke ned slutta appen da jeg ikke vil bli minnet på snus på mobilen. Lykke til dette greier du!
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #13 Skrevet 22. januar 2020 Min første dag og jeg har skikkelig sug, men det her skal jeg gjennomføre 😊😊 Anonymkode: 1c99b...095
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #14 Skrevet 26. januar 2020 Hvordan går det? Anonymkode: f7809...bd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå