Gå til innhold

Noe poeng med å ha el-lås?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der jeg bor så har det blitt installert el-låser som skal låses opp med en app. Innimellom så merker jeg at den låses opp av seg selv og da går døren opp. De gangene det har skjedd så (bortsett fra en gang) så har det blitt låst igjen, men i går så ble det ikke låst igjen. Er ikke dette den mest idiotiske låsen som finnes? Ikke er den sikrere, ikke noe mer lettvinn, ingenting. Det viser seg jo at den er mer usikker siden jeg må gå å låse/lukke døren selv. Er det noen som har slike el-låser og er fornøyd? Ser ikke grunnen til å ha det. 

Anonymkode: c68eb...d63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har Yale Doorman og er fornøyd. Har ikke app, wifi eller blåtann på den, da jeg ikke ser at det er særlig besparende tidsmessig i mitt liv. Bruker chip. Eller kode. 

Store fordelen med elektriske dører i sameier er at nøkler på avveie ikke er en bekymring. Det er bare å slette chippen som mangler og bytte kode, så kan ikke tidligere eiere komme seg inn. Nå sier du ikke noe om hvilken lås dere har, så vanskelig å uttale seg positivt eller negativt angående akkurat den modellen. 

Men som sagt, jeg er veldig fornøyd med min lås. 

• Liker 1
Skrevet

Vi her også Yale doorman og synes det fungerer kjempefint. Har valgt å ikke koble til nett mtp sikkerhet, men synes kode fungerer veldig godt. Har også nøkkelfri bil og nyter et liv uten nøkler. 

Anonymkode: f63a8...322

• Liker 1
Skrevet

Mye lettere å dirke opp en gammeldags lås enn å hacke en lås som er koblet til Internett..

Anonymkode: 21212...324

Skrevet
På 23.1.2020 den 23.28, AnonymBruker skrev:

Mye lettere å dirke opp en gammeldags lås enn å hacke en lås som er koblet til Internett..

Anonymkode: 21212...324

Har ingen erfaring med å gjøre det men det virker ikke sånn på el-låsen jeg har. Den fungerer ikke optimalt i mitt tilfelle. 

Anonymkode: c68eb...d63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...