mwl Skrevet 21. januar 2020 #1 Skrevet 21. januar 2020 Blir dette godt? Ser oatly vaniljesaus kan vispes til luftig «fluff» som det står på nettsiden dems, vil dette passe i stedet for vaniljekrem sammen med kremen på pavlova? Og er det noen som vet om oatly fløte kan vispes til krem? Og viktigst av alt - kan dette brukes sammen på pavlova og vet noen om det faktisk smaker godt? 🙈 Ønsker jo så «normal» kremsmak som mulig
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #2 Skrevet 21. januar 2020 Jeg ville heller bruk gryr fra Sunniva og alpro vanlijepudding (2 stk) Pisk kremen stiv, ha så i begge begrene med vaniljedessert og pisk videre. Når kremen er stiv og fin brer du den utover toppen av pavlovabunnen Anonymkode: d8f09...53b 2
mwl Skrevet 21. januar 2020 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2020 Åh, tusen takk for tips! 😍 sukker i kremen som vanlig?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #4 Skrevet 21. januar 2020 Du må kjøpe fløte ment for å vispes, Gryn eller Alpros kremfløte. Hva med å tilsette vaniljesukker? Anonymkode: 9d95d...8f5
mwl Skrevet 21. januar 2020 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du må kjøpe fløte ment for å vispes, Gryn eller Alpros kremfløte. Hva med å tilsette vaniljesukker? Anonymkode: 9d95d...8f5 Hvilken av disse synes du smaker mest som vanlig kremfløte? ☺️ Ja, kan tilsette vaniljesukker også! Kan vel også gjøre det og droppe vaniljekremen helt, men synes hvertfall personlig at det er best med både krem og vaniljekrem i vanlig pavlova, så er det en lettvin måte å gjøre det melkefritt tenkte jeg å prøve det 😊
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #6 Skrevet 21. januar 2020 1 time siden, mwl skrev: Åh, tusen takk for tips! 😍 sukker i kremen som vanlig? Ja Anonymkode: d8f09...53b
skruf Skrevet 21. januar 2020 #7 Skrevet 21. januar 2020 Jeg bruker ikke vaniljekrem i pavlova, jeg lager eggekrem av eggeplommene, melk, maisenna, sukker og gelatin. Avkjøles og blandes inn i vispet krem. Bruker oppskriften som står på matprat sine sider. Bytt ut krem og melk med melkefrie alternativer
Taluno Skrevet 21. januar 2020 #8 Skrevet 21. januar 2020 Jeg har ikke testet vispe Oatly sin vaniljesaus. Men jeg synes ikke den smaker noe som helst, så jeg tror den kunne blitt veldig kjedelig på kake. De gangene jeg har brukt den sammen med sjokolademousse, så har jeg hatt i noen dråper vaniljeessens for å få bittelitt smak iallefall.
mwl Skrevet 21. januar 2020 Forfatter #9 Skrevet 21. januar 2020 43 minutter siden, skruf skrev: Jeg bruker ikke vaniljekrem i pavlova, jeg lager eggekrem av eggeplommene, melk, maisenna, sukker og gelatin. Avkjøles og blandes inn i vispet krem. Bruker oppskriften som står på matprat sine sider. Bytt ut krem og melk med melkefrie alternativer Takk for tips! 😄
mwl Skrevet 21. januar 2020 Forfatter #10 Skrevet 21. januar 2020 41 minutter siden, Taluno skrev: Jeg har ikke testet vispe Oatly sin vaniljesaus. Men jeg synes ikke den smaker noe som helst, så jeg tror den kunne blitt veldig kjedelig på kake. De gangene jeg har brukt den sammen med sjokolademousse, så har jeg hatt i noen dråper vaniljeessens for å få bittelitt smak iallefall. Åja, men da kan jeg heller prøve alternativet over her, å ha alpro vaniljepudding inn i kremen!
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #11 Skrevet 21. januar 2020 Bruk gryr. Og alpro spyapudding. Oatly har en bismak som ødelegger vaniljekremen. (Med mindre kun veganere/melkeallergikere som liker havremelk skal spise). Gryr har null bismak, og den alpro fungerer fint som vaniljekrem erstatning. (Jeg synes havremelk duger fint i middagsmat som varmes, men ikke i kaker osv). Anonymkode: b38eb...c97
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #12 Skrevet 21. januar 2020 Du kan også lage bringebærcurd eller lemoncurd i stedet for vaniljekrem. Jeg synes bringebærcurd og krem på toppen var nydelig. Anonymkode: d1ef6...16a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #13 Skrevet 21. januar 2020 Jeg liker alpro soyafløte bedre enn gryr, for gryr smaker veldig kokos, og alpro blir stivere. Du kan også lage vaniljekrem av vaniljekrem på pose og "melk", men bruk litt mindre melk enn oppskriften sier. Anonymkode: f67a8...5a2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #14 Skrevet 21. januar 2020 Obs på at mange med melkeallergi ikke kan ha soya heller Anonymkode: 265fa...55f 2
Julle94 Skrevet 21. januar 2020 #15 Skrevet 21. januar 2020 Jeg laget krem til pavlova med gryr og vaniljesausen til oatly sist, hadde oppi litt vaniljesukker. Syns den ble god og ingen klarte å gjette at den var melkefri 🙂
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #16 Skrevet 21. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Obs på at mange med melkeallergi ikke kan ha soya heller Anonymkode: 265fa...55f Vil tro vedkommende isåfall ville sagt ifra om det. Jeg har selv mild melkeproteinallergi og har ikke andre matvareallergier. Tviler på at det er så voldsomt stor andel av de med melkeproteinallergi som har kryssallergi med soya. Anonymkode: d1ef6...16a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #17 Skrevet 21. januar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil tro vedkommende isåfall ville sagt ifra om det. Jeg har selv mild melkeproteinallergi og har ikke andre matvareallergier. Tviler på at det er så voldsomt stor andel av de med melkeproteinallergi som har kryssallergi med soya. Anonymkode: d1ef6...16a Har ikke tall men i følge matportalen er det ofte. https://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/allergikere/melkeallergi Anonymkode: 265fa...55f
mwl Skrevet 22. januar 2020 Forfatter #18 Skrevet 22. januar 2020 Tusen takk for svar, alle sammen! Nå har jeg masse alternativer her! Lemoncurd var også en god ide!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå