Gå til innhold

Føler jeg har forstått sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg er har forstått hva nytelse går ut på og har ingen behov for sex.

Er det mulig å finne en livs-partner som forstår at sex ikke er så viktig?

Jeg er mann, om det har noe å si. Kanskje det er andre kvinner som har det sånn også? 

Anonymkode: f83e7...717

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forskjellige oppfattelser vav ren nytelse. For mange er det fysisk, gjennom sex. For andre er det spirituelt, gjennom sinnstilstanden. Det finnes helt sikkert andre sølibat praktiserende som får sitt bliss gjennom meditasjon og ikke syntes sex er viktig,  som du kan være sammen med. Ensomhet rammer også munker og nonner

Anonymkode: 1e4d9...bc7

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er forskjellige oppfattelser vav ren nytelse. For mange er det fysisk, gjennom sex. For andre er det spirituelt, gjennom sinnstilstanden. Det finnes helt sikkert andre sølibat praktiserende som får sitt bliss gjennom meditasjon og ikke syntes sex er viktig,  som du kan være sammen med. Ensomhet rammer også munker og nonner

Ja, tenker jeg er der at jeg ikke ser behovet lenger for sex. Har forstått hva som trigger lysten min, og er derfor ikke på jakt etter å tilfredsstille den lenger. 

På hvilke arenaer kan man møte på slike mennesker? Jeg vil ikke hive meg på nett-dating. De kan få kose seg mellom likesinnede.

Vil treffe noen i hverdagen. Noen råd? Kanskje jeg bare skal vente å se om prinsessen dukker opp?

Skrevet

Hvor gammel er du ?  Og greit nok at du nå ikke vil ha særlig mye sex,  men hva er viktig for deg i et forhold nå da ?

Mener du at du skal leve i sølibat i et fohold forresten..? Eller bare sjelden, som i ca 1 gang i mnd, eller 1 hver 6 mnd ?

Anonymkode: da33f...d6f

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvor gammel er du ?  Og greit nok at du nå ikke vil ha særlig mye sex,  men hva er viktig for deg i et forhold nå da ?

Mener du at du skal leve i sølibat i et fohold forresten..? Eller bare sjelden, som i ca 1 gang i mnd, eller 1 hver 6 mnd ?

Har ikke behov for å sex. Men vil har nærhet og kunne kose intimt. Det viktigste i et forhold er kommunikasjon, det å se hverandre, og bygge hverandre opp. Dele opplevelser sammen er en drøm sammen med noen som man elsker.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke behov for å sex. Men vil har nærhet og kunne kose intimt. Det viktigste i et forhold er kommunikasjon, det å se hverandre, og bygge hverandre opp. Dele opplevelser sammen er en drøm sammen med noen som man elsker.

Det høres ut som at du passer med en som er aseksuell :) Det finnes egne datingsider og facebook grupper for dette. 

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det høres ut som at du passer med en som er aseksuell :) Det finnes egne datingsider og facebook grupper for dette. 

Ok, men jeg ønsker ikke å møte noen på en datingside eller i en facebook gruppe. Er mer seriøs enn som så. Jeg er ikke en nettflørt. Ønsker å bli riktig godt kjent med likesinnede. Kanskje det er vanskelig å finne slike da?

Gjest Familytree
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men jeg ønsker ikke å møte noen på en datingside eller i en facebook gruppe. Er mer seriøs enn som så. Jeg er ikke en nettflørt. Ønsker å bli riktig godt kjent med likesinnede. Kanskje det er vanskelig å finne slike da?

Du vil tro at du trenger ikke sex. Og sex er selvfølgelig viktig

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

oj, er nærmest aseksuell selv og ble nyskjerrig nå. har du tips til en konkret side på FB eller for dating 😍

Anonymkode: dda3a...7ba

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det vil være vanskelig å treffe damer som overhodet ikke vil ha sex bare sånn på butikken, jobb, puben ja.
Altså sølibat er vel så passe spesielt i våres dager at er forum for aseksuelle er beste sjansen .

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Familytree said:

Du vil tro at du trenger ikke sex. Og sex er selvfølgelig viktig

Jeg forstår at folk ønsker sex. Bare sier at jeg har forstått hva sex er, hva som er nytelse, hvor nytelse kommer fra. Når man forstår dette i beinmargen, så er man ikke lenger styrt av det som blir kalt "nytelse".  Man får en nytelse som ikke er basert på begjær for en annen kropp. En dypere nytelse og tilkobling til et annet menneske. 

Men jeg vil ikke ønske å få noen til å tro at jeg vil ha sex, når jeg ikke har behov for det.

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange seriøse på nett. Og enda mer i de aseksuelle forumene. Studier viser at par som blir kjent over nett og chatter mye kjenner hverandre dypere og bedre, og har nærere forhold enn de som blir kjent IRL :)

• Liker 1
Skrevet

Du har forstått sex, så du trenger det ikke lenger? Altså, sex blir jo bedre jo mer man forstår det. Man «runder» ikke sex liksom. Hva med å bare innrømme at du er aseksuell?

Anonymkode: 76ea0...517

• Liker 6
Skrevet

Jeg er ikke aseksuell  i den forstand at jeg har skrudd følelsene av. Så klarer ikke identifisere meg med den gruppen.

Jeg har følelser på lik linje med de som kjenner at de er forelsket og kan bli kåt etc, men har forståelsen for hvorfor jeg ikke trenger å tømme energien min i å ha sex. Vil heller bruke den mer fornuftig til å bygge opp meg selv og forholdet.

Så jeg passer nok ikke sammen med noen som ikke har noen som helst "lyst" i utgangspunktet. Jeg er ikke død følelsemessig inni meg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har litt problemer med å forstå hvorfor det ene utelukker det andre? Hva kan du tilføre forholdet på andre måter, som du mister ved å ha sex? 

Anonymkode: eeb47...d43

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke aseksuell  i den forstand at jeg har skrudd følelsene av. Så klarer ikke identifisere meg med den gruppen.

Jeg har følelser på lik linje med de som kjenner at de er forelsket og kan bli kåt etc, men har forståelsen for hvorfor jeg ikke trenger å tømme energien min i å ha sex. Vil heller bruke den mer fornuftig til å bygge opp meg selv og forholdet.

Så jeg passer nok ikke sammen med noen som ikke har noen som helst "lyst" i utgangspunktet. Jeg er ikke død følelsemessig inni meg.

Du virker generelt lite opplyst. Aseksuelle er ikke døde følelsesmessig inni seg. De er som deg, trenger ikke sex. 

Anonymkode: f66c2...4fe

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du virker generelt lite opplyst. Aseksuelle er ikke døde følelsesmessig inni seg. De er som deg, trenger ikke sex. 

Anonymkode: f66c2...4fe

Jeg snakket med ei som var aseksuell og hun hadde ikke lyst i det hele tatt. Hun har mistet sex lysten. Hadde hun hatt den, så hadde hun hatt sex.

Hele greien er jo at jeg har lyst, men velger å bruke den seksuelle energien annerledes. :)

Skrevet

Folk roper aseksuell med en gang noen forteller at de ikke er avhengig av og trenger sex. Det er faktisk ikke like viktig for alle. Det behøver ikke å bety at man er aseksuell. Folk er forskjellige. 

Anonymkode: 29a07...5e6

Skrevet

Du hadde fremstått langt mer sympatisk hvis du ikke hadde prøvd å heve deg over de som har behov for sex. Jeg vil også påstå at jeg forstår sex og nytelse. Jeg er i et langvarig og godt forhold hvor vi er i stand til å tilfredsstille hverandre på alle plan, både seksuelt og mentalt. Jeg har aldri blitt lei sex av den grunn.

Jeg skjønner ikke poenget med å la være å ha sex når man har lyst. Du sier du vil bruke energien på andre ting. Dette høres ut som en særdeles merkelig prioritering. 

Anonymkode: 1603b...c39

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke useriøst å være på nettdating i 2020. 

Anonymkode: e77dd...628

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...