Gå til innhold

Assistent i barnehage


Marianne

Anbefalte innlegg

Hei hei

Jeg lurte på om det var noen her som jobber som assistent i barnehage og som kan fortelle meg sånn cirka hva en tjener pr. mnd. i denne jobben.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lulle da tjener du bra! (100 kr timen)? De fleste jeg kjenner som jobber i bhg, tjener ca. 90 kr. og det blir brutto 13 200 kr i mnd (full stilling)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kommer helt an på hva slags barnehage du jobber i. Men det er ikke forferdelig godt betalt. Har jobbet flere år i barnehage tidligere og sluttet fordi jeg ble helt utslitt. Det krever mye av deg, men det er også givende og til tiden morsomt.

Det verste er i grunnen foreldrene som er meeeget kritiske til personalet... etter hva jeg har erfaring med.

Tipper at lønna ligger på ca 12-16.000 pr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det meste jeg tjente i mnd som bhg assistent var vel ca 12.000. tullepenger. nå skal jeg bli økonom i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Jeg må si at det ganske skremmende hvor lite lønn dere har som gjør en så viktig jobb. Ja er det noen som bør komme vinnende ut av lønnsoppgjøret nå så er det dere som jobber i barnehage. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEIA!

Klem *klem* til Marianne som (oxo) har forstått det!

Her er de jeg ser på som gjør de viktigste jobbene:

Barnehage

Skole

Helsevesenet

Je gblir så i fletta irritert over at de tjener så lite!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vil gjerne komme med en liten kommentar til vedkommende som mente at foreldrene var meget kritiske. Jeg blir provosert av en slik ytring. Vi som foreldre har all rett(og plikt på vegne av våre barn!) til å være kritiske til hvem som tar vare på våre barn når vi faktisk ikke har mulighet til å passe på de selv! Jeg overlater ikke barna mine til hvem som helst. Selvsagt skal man respektere hverandre, og det går begge veier!

Jeg ble kraftig provosert når en av de ansatte i barnehagen der ungen min går sa at "det er ikke så greit" ( i en spydig tone)når jeg spurte om hjelp..som om jeg skulle være helt teit..Lurer på om det var fordi jeg var alenemor..? Det er greit nok at de synes at jeg er teit, men de trenger ikke å si det høyt. Og jeg lurer på hva slags holdninger de viser til barna....Lurer nesten på om jeg skulle velge en annen barnehage, men det er ikke så lett da det ikke er så mange barnehager å velge mellom her. Og det er jo noe av det negative ved å bo i små bygdesamfunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

synes faktisk foreldre har god grunn til å være litt skeptiske. det er mange som jobber i barnehage som aldri skulle hatt med barn å gjøre. mange som er utslitt av jobben og drittlei barn men ikke er kvalifisert for noe annet, så det blir til at de tar ut bitterheten på de stakkars ungene. desverre sett nok eksempler på det. unge førskolelærere som blir overkjørt av gamle tanter uten den mest grunnleggende forståelse for pedagogikk, og som er mest opptatt av å gjøre ting på en måte som er mest mulig lettvint for de voksne. må bare innrømme at etter at jeg jobbet noen år i barnehage er jeg blitt temmelig skeptisk til om dette kan være den beste måten å 'oppbevare' unger på. du trenger faktisk ingen kvalifikasjoner annet enn at du er villig til å gjøre jobben, og det er ganske skummelt. resultatet har jo blitt at en haug med barnehage'tanter' har ikke peiling på hva de driver med. og til disse menneskene overlater folk det mest dyrebare de har, fordi det ikke finnes alternativer. hadde lønna vært bedre hadde selvfølgelig utvalget av søkere blitt bedre, og det hadde vært mulig å velge de mest egnede. men sånn det er nå, må jo bare en barnehagestyrer være glad hvis det finnes søkere til de ledige jobbene.

på den annen side: det er mange som gjør en KJEMPEJOBB og er idealistiske til tross for luselønna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til Siina.

Hvorfor skulle jeg være paranoid fordi jeg lurte på om det kunne være slik at vedkommende var negativ til alenemødre? Jeg sa ikke at jeg var sikker på dette. Det var bare en tanke...kan jo være andre ting til at vedkommende tilsynelatende er negativ til meg også. Eller det kan være at jeg tok helt feil(selv om jeg ikke tror det)

Eller kanskje det ble sagt at "det er ikke så greit" fordi vedkommende trodde jeg var helt paranoid.....mange merkelige rykter som går på bygda vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du.

Det var ikke ment som et angrep -slapp av. Var bare en tanke som ramlet meg inn. Du nevnte jo at hun kanskje sa dette fordi du er alenemor, men kom ikke med noen andre grunner du kunne tenke deg. Derfor hørtes det ut som du anså dette som høyst sannsynlig, på meg iallefall. Det kunne jo være jeg "hørte" feil..

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var jeg som skrev innlegget der jeg kommenterte skeptiske foreldre.

Har nok ikke fått det frem slik jeg ville for jeg synes selvsagt at foreldrene skal følge med.

Det som irriterte meg litt var kjeft fra foreldre hvis barnet hadde fått et skrubbsår på kneet og hvis barnet ikke hadde sovet. De fleste foreldre var greie, men noen var UTROLIG overbeskyttende. De kunne i tillegg stå og spionere på oss når de hentet barna. Greit at de vil se, men noen var faktisk litt hysteriske.

Noen hentet barna sine en halvtime etter stengetid (og dette gjentok seg nesten daglig).

Som barnehageassistent kommer man inn i et yrke der det er et minimalt antall voksne og et maksimalt antall barn. Det er regler for hvor mange barn det skal være pr. voksen. Er noen syke blir det mer på hver enkelt.

Syke barn blir sendt i barnehagen og voksne blir smittet. Har selv opplevd et barn med lungebetennelse som ble sendt i barnehagen hver dag i en uke uten at foreldrene tok det alvorlig.

Kom litt ut av dette nå, men jeg mener bare å påpeke at det alltid er noen foreldre som er litt for mye av det gode...

Beklager hvis jeg provoserte noen i første omgang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...