Gå til innhold

Politi nekter meg info om oppmøte på min registrerte boadresse pga meg

AlexiaAdele

Anbefalte innlegg

Hei. Har politet lov til å nekte deg informasjon om dato og tidspunkt for oppmøte av politi på din daværende registrerte adresse? Altså du ønsker informasjon om deg selv. Sa også at jeg ønsket kopi av all informasjon jeg har rett til innsyn til og svaret jeg fikk var at "jeg kommer ikke til å gi DEG NOE INFORMAJON"! Og han ba meg gå på andre stasjonen på grønland da jeg da var på sentrum politistasjon! Som jeg gjorde. Ventet der i 1 time før jeg måtte hjem. Var 1 skranke åpen og siste 30-40 minuttene gikk det ikke 1 nummer frem i køen engang og jeg måtte gå! Se bilde som er vedlagt! Btw. Jeg ringte politet for å få denne opplysningen og de ber meg møte opp personlig, når jeg møter opp personlig og viser legg og sier jeg vil ha informasjon sier betjente NEI! Ikke akseptabelt!

Screenshot_20200121-153409.png

Endret av AlexiaAdele
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du gikk på feil politistasjon, så hadde vel ikke ha noen svar å gi deg da?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må søke om å få se sin vandelsattest og utdypende vandelsattest. Det gjøres på politiets nettsider. Politiet i skranken på stasjonen kan ikke gi deg noen saksdokumenter,  for å få det må du ha advokat og åpne ankesak eller klage sak mot politiet.  

Anonymkode: 8f323...e4d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man må søke om å få se sin vandelsattest og utdypende vandelsattest. Det gjøres på politiets nettsider. Politiet i skranken på stasjonen kan ikke gi deg noen saksdokumenter,  for å få det må du ha advokat og åpne ankesak eller klage sak mot politiet.  

Selv da vil ikke TS som privatperson få ut saksdokumentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, The Kitten skrev:

Selv da vil ikke TS som privatperson få ut saksdokumentene.

Nei som sagt det må gjøres via en jurist/advokat men der får man full tilgang til å lese gjennom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei som sagt det må gjøres via en jurist/advokat men der får man full tilgang til å lese gjennom 

Jepp, men virket som TS ville ha dem med seg hjem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er om man vil ha ut saksopplysninger eller egne personopplysninger. Det er to forskjellige behandlinger. Man har helt klart rett til innsyn i egne opplysninger, men når det kommer til rett til innsyn/tjenestenummer på offentlig tjenesteperson så er jeg usikker på det altså.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, The Kitten skrev:

Ja det er jo det jeg skriver. At det går ikke. 

Ts du har ikke rett på å få utlevert saksdokumenter på stasjonen. Og hvis du har hatt razzia så engasjer advokat snarest. Om du får status som mistenkt har du rett på offentlig utnevnt advokat. 

Om du er under etterforskning sier det seg selv at politiet har klausulert dokumentene i saken og ikke vil si deg noe. Om du fikk politiet på din bostedsadresse og det er en annen person enn deg som er mistenkt i saken er dokumentene konfidensielle og umulig for deg å få tak i   med mindre det er gjennom den mistenkte/siktede selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Spørsmålet er om man vil ha ut saksopplysninger eller egne personopplysninger. Det er to forskjellige behandlinger. Man har helt klart rett til innsyn i egne opplysninger, men når det kommer til rett til innsyn/tjenestenummer på offentlig tjenesteperson så er jeg usikker på det altså.

Ang tjenestenummer plikter politi i patrulje tjeneste å oppgi det, men ikke de i skranken på stasjonen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ang tjenestenummer plikter politi i patrulje tjeneste å oppgi det, men ikke de i skranken på stasjonen

Ute på patrulje/identifisering i felt ja. Vi bruker også tjenestenummeret til å ha referanse på ex. faktura, MEN - hvis du som politimann får en agiateded person i skranken som spørr etter navn og tjenestenummer på en offentlig tjenesteperson, så er det enda godt at du setter foten ned og er skeptisk til hva informasjonen skal brukes til. Man har rett til å nekte utlevering også.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jo det jeg skriver. At det går ikke. 

Ts du har ikke rett på å få utlevert saksdokumenter på stasjonen. Og hvis du har hatt razzia så engasjer advokat snarest. Om du får status som mistenkt har du rett på offentlig utnevnt advokat. 

Om du er under etterforskning sier det seg selv at politiet har klausulert dokumentene i saken og ikke vil si deg noe. Om du fikk politiet på din bostedsadresse og det er en annen person enn deg som er mistenkt i saken er dokumentene konfidensielle og umulig for deg å få tak i   med mindre det er gjennom den mistenkte/siktede selv. 

Jeg ble annmeldt! Og det er en grunn til at de har tjenestenummer. For å kunne identifisere de uten person opplysninger!

Anonymkode: 74e5d...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Ute på patrulje/identifisering i felt ja. Vi bruker også tjenestenummeret til å ha referanse på ex. faktura, MEN - hvis du som politimann får en agiateded person i skranken som spørr etter navn og tjenestenummer på en offentlig tjenesteperson, så er det enda godt at du setter foten ned og er skeptisk til hva informasjonen skal brukes til. Man har rett til å nekte utlevering også.

Jeg ville ikke ha navn. Bare tjenestenummer. Det var det spesial enheten for politisaker spurte meg om. Vet de ikke utgir navn og med god grunn! Men tjenestenummer var heller ikke så viktig bare jeg fikk dato og tidspunkt, så kan spesialenheten for politisaker finne ut av hvem som var i leiligheten jeg var registrert boende i og var i ved hendelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg lever på fattigdomsgrensa så mange advokat timer blir vanskelig men prøver faktisk å skaffe advokat uansett. Egentlig har jeg rett på det da jeg er fornærmede i saken, men i følge politet er jeg den som fornærmer sånn som de snur på sannheten! Men jeg skal nok få sannheten frem og dokumentert og bevist! Å jo flere jeg møter på som oppfører seg som de ikke skal i blått jo flere vil falle når jeg vinner! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lever på fattigdomsgrensa så mange advokat timer blir vanskelig men prøver faktisk å skaffe advokat uansett. Egentlig har jeg rett på det da jeg er fornærmede i saken, men i følge politet er jeg den som fornærmer sånn som de snur på sannheten! Men jeg skal nok få sannheten frem og dokumentert og bevist! Å jo flere jeg møter på som oppfører seg som de ikke skal i blått jo flere vil falle når jeg vinner! 

Jeg lurer veldig på hva som har skjedd, for dette høres bare rotete ut.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite tips er at det sjeldent hjelper med trusler for å få det man trenger/ønsker. Og det hjelper iallfall ikke å gi politiet en dårlig review på facebook...

Anonymkode: 17836...ae0

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble annmeldt! Og det er en grunn til at de har tjenestenummer. For å kunne identifisere de uten person opplysninger!

Å bli anmeldt gir ikke rett til å få saksdokumenter.  Som sagt så lenge etterforskning ikke er ferdig så får du ingen saksdokumenter samme hva. 

Kun vite hva du er mistenkt for. 

En anmeldelse gir heller ikke automatisk status som mistenkt eller tiltalt. 

Hvis du kan fortelle oss hva som har skjedd er det lettere for oss å svare på sjansen for tiltale osv

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke ha navn. Bare tjenestenummer. Det var det spesial enheten for politisaker spurte meg om. Vet de ikke utgir navn og med god grunn! Men tjenestenummer var heller ikke så viktig bare jeg fikk dato og tidspunkt, så kan spesialenheten for politisaker finne ut av hvem som var i leiligheten jeg var registrert boende i og var i ved hendelsen!

Har du anmeldt opptrinnet til spesialenheten for politisaker? Foreligger det en offisiell anmeldelse fra deg mot politiet? 

Spesialenheten etterforsker saker hvor det kan se ut som at politiet har begått alvorlige lovbrudd.  Det gir deg ingen rett til å få vite hvem som var på din adresse desverre. 

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir du mistenkt i en straffesak har du krav på gratid advokat. Ut fra det du skriver er du anmeldt for lovbrudd, ikke mistenkt i straffesak 

Det lureste når man har problemer med politiet er å være rolig og rasjonell.  Også ta de med fornuft, lovverk og dokumentasjon.  Ikke med hat og sinne. Da kan de bare gå enda mer mot deg og anmelde deg for enda mer 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2020 den 18.45, The Kitten skrev:

Jeg lurer veldig på hva som har skjedd, for dette høres bare rotete ut.

Det er iallefall ikke en ryddig historie. Ganske brutal også! Men det kommer til å være ryddet i når jeg er ferdig! Jeg er en skikkelig vaskedame da skjønner du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er iallefall ikke en ryddig historie. Ganske brutal også! Men det kommer til å være ryddet i når jeg er ferdig! Jeg er en skikkelig vaskedame da skjønner du ;)

OK. Lykke til

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...