Gå til innhold

Du som er jordmor, kan du se hit litt? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å utdanne meg til jordmor. Tenker at det må være et av de mest fantastiske yrkene. Dessverre er det noe som stopper meg, og det er at jeg er ganske sensitiv mot litt udelikate greier fra kroppen som f. Eks bæsj, blod osv.. Hvordan taklet du det? Lærte du deg å ikke bry deg? Tenker på tenk om jeg brekker meg f. Eks.. Det må jo være så utrolig flaut for den fødende, og absolutt uakseptabelt fra min side.. 

Anonymkode: 19029...dc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo uansett bli sykepleier først, så da finner du fort ut hvordan du håndterer det :)

Anonymkode: f5bc1...640

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å utdanne meg til jordmor. Tenker at det må være et av de mest fantastiske yrkene. Dessverre er det noe som stopper meg, og det er at jeg er ganske sensitiv mot litt udelikate greier fra kroppen som f. Eks bæsj, blod osv.. Hvordan taklet du det? Lærte du deg å ikke bry deg? Tenker på tenk om jeg brekker meg f. Eks.. Det må jo være så utrolig flaut for den fødende, og absolutt uakseptabelt fra min side.. 

Anonymkode: 19029...dc8

Det blir du vant til på sykepleiestudiet. Da må du skifte x antall bleier på godt voksne folk

Skrevet

Om du ikke er sykepleier enda så er det første bud uansett, og du finner ut hvordan du takler sånt da. Jeg ønsket også å bli jordmor da jeg begynte på sykepleiestudiet, men ting forandrer seg og jeg endte opp som helsesykepleier i stedet.

Anonymkode: afef8...240

Skrevet

Først må du gå 3 årig bachelor med mye praksis, deretter jobbe 2 år som sykepleier. Så dette blir du godt vant med. Mange på studiet som brakk seg bare vi snakket om bæsj. Nå snakker vi bæsj i lunsjen uten at noen blunker

Anonymkode: 51bde...1bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...