Gå til innhold

Har du lakket neglene i dag? Post et bilde! Lavterskel-skravletråd.

Zenobia

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tarot-negler for Halloween 

Snapchat-165134197.jpg

Anonymkode: 67daf...ecd

Kult! Kan man bruke vanlig lakk med stempel eller må det være spesiell stempel lakk eller gel lakl? Har bestilt meg stempel og mønster nå :)

Anonymkode: d64fc...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kult! Kan man bruke vanlig lakk med stempel eller må det være spesiell stempel lakk eller gel lakl? Har bestilt meg stempel og mønster nå :)

Bør være en egen lakk som tørker saktere, og har mye pigment. Både californianails og neglemakeriet har stamping polish om jeg husker riktig, norske nettbutikker som jeg er veldig fornøyd med.

Anonymkode: 550ab...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har noen vanlige lakker som fungerer til stempling. Det er sånne som dekker på et strøk. Men det er lettest med stempellakk. Jeg er veldig fornøyd med de jeg har kjøpt fra zjoy og Beautybigbang på alixpress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå inspirerer dere meg! Har hatt to uker uten lakk for å gi neglene en pause, men bladde gjennom tråden nå og tenker at nå skal jeg lakke dem i morgen eller onsdag. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for masete spørsmål fra meg... Men nå har jeg funnet nail powder for ombre look på ebay, men det heter acrylic nail dip powder. Det følger med en lakk som heter activator, men må man ha UV lampe for dette siden det er akryl? Evn fins det pudder som man ikke trenger så mye utstyr til?

Har egentlig samme spørsmål stamping nail polish, de står omtalt som gel nail polish. Må jeg ha uv lampe siden det står gel og funker en billig lampe fra ebay til 100 isåfall eller er det mulig å leke med neglelakk og mønstre med helt vanlig neglelakk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sorry for masete spørsmål fra meg... Men nå har jeg funnet nail powder for ombre look på ebay, men det heter acrylic nail dip powder. Det følger med en lakk som heter activator, men må man ha UV lampe for dette siden det er akryl? Evn fins det pudder som man ikke trenger så mye utstyr til?

Har egentlig samme spørsmål stamping nail polish, de står omtalt som gel nail polish. Må jeg ha uv lampe siden det står gel og funker en billig lampe fra ebay til 100 isåfall eller er det mulig å leke med neglelakk og mønstre med helt vanlig neglelakk? 

Dette er stamping polish som ikke er gel, som du ikke trenger UV lampe til. 
https://neglemakeriet.no/butikk/konad/special-polish-1

Akryl må man ha UV lampe til.

Anbefaler Emily Susannah på YouTube for å lære om hva akryl, gel polish,, polygel osv er, hvordan man bruker det og hva man trenger. 
Det eneste man IKKE trenger UV lampe til er vanlig negllakk. Alt annet krever lampe. Jeg ville vært forsiktig med billige ræl-lamper, da UV stråling på neglene kan bidra til hudkreft og du vil ha en så bra lampe som mulig for å minimere den sjangsen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg bruker ikke gel til stempling (eller i det hele tatt). Hvilke lakker er det du har sett på? 

Det er ikke lurt å bruke gel/UV uten å sette seg godt inn i det, det er mange som sliter med allergi pga feilbruk. 

Et lite tips ang ombre, det ser bestandig bedre ut når du tar på topcoat. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips/erfaring med slike langle negler? syns de er kule aldri brukt det før.

1801765542_Screenshot-25_10.png.ce820c1d48b6e93d836a3185cfa96cc5.png866038407_Screenshot-25_10002.png.8ba09e1dfc1398b0716882e46ff56ccd.png

1356282652_Screenshot-25_10004.png.c81b2a9dc870ab37826b5c8bc10b4db6.png

403379936_Screenshot-25_10003.png.9435b6677dad3309a40e54b93652ebe8.png

434487601_Screenshot-25_10005.png.d9b89915aead8ca367cda007fc7ecfb9.png

Anonymkode: 9f887...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg bruker ikke gel til stempling (eller i det hele tatt). Hvilke lakker er det du har sett på? 

Det er ikke lurt å bruke gel/UV uten å sette seg godt inn i det, det er mange som sliter med allergi pga feilbruk. 

Et lite tips ang ombre, det ser bestandig bedre ut når du tar på topcoat. 

Dette er powder dip settet jeg har kjøpt med base, activator, pudder og topcoat som jeg ville prøve bedre ombre med: håper disse lakkene ikke trenger uv lys eller annet enn det som følger med settet? https://www.ebay.com/itm/284386360214

Dette er stamp nail polishen jeg lurte på om jeg skulle kjøpe men siden det står gel så vil disse kanskje ikke funke som vanlig lakk? https://www.ebay.com/itm/384884798907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gel polish må ha UV lampe, alltid. Det er det som er forskjellen på gel polish og vanlig negllakk. Så om du kjøper de der, må du også ha en UV lampe. Og gel polish oppå vanlig negllakk kan oppføre seg iffy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er fryktelig korte, for de er så slitte. Har derfor valgt lys farge etter to uker uten. 

FC020638-1EC1-4595-A30A-111BC8EBBC2B.jpeg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og oppfølgingsspørsmål dette må da være polygel selv om det heter «Acrylic Gel»?

-Milla

Anonymkode: aacc1...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nailpolish4life skrev (7 timer siden):

Fant dette på pinterest er det brun neglelakk? jeg syns det ser ut som bronse med glitter

594346657_d3adaf2af900025e7b88889cd7a62358(4).thumb.jpg.76e895175b81309b77750b67e6d312bc.jpg501290343_d3adaf2af900025e7b88889cd7a62358(5).thumb.jpg.60530b60657a4165a2bf0bda5d0f2aa4.jpg

Jeg syns det ser ut som at det går fra brun til lys beige og at mellomfingeren er duset med den lys beige men kan også være bronse

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Gel polish må ha UV lampe, alltid. Det er det som er forskjellen på gel polish og vanlig negllakk. Så om du kjøper de der, må du også ha en UV lampe. Og gel polish oppå vanlig negllakk kan oppføre seg iffy. 

Tusen takk for svar! Da dropper jeg alt med gel i navnet! Vil ikke begynne med Uv lampe og sånn hvis jeg kan få fint resultat med vanlig gel. 

Er den eneste fordelen med gel lakk at den holder litt lenger eller hvorfor er det så populært blandt de mer proffe? Hvor mye lenger holder det isåfall og styrker det neglene? Tenker da på kun lakk og ikke falske negler i salong 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil ikke begynne med Uv lampe og sånn hvis jeg kan få fint resultat med vanlig LAKK!! Rettelse

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (9 timer siden):

De er fryktelig korte, for de er så slitte. Har derfor valgt lys farge etter to uker uten. 

FC020638-1EC1-4595-A30A-111BC8EBBC2B.jpeg

Jeg syns du har veldig fine negler🤗

Er det mavala du bruker her?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (1 time siden):

Jeg syns du har veldig fine negler🤗

Er det mavala du bruker her?

Takk! 💛 Ja, det er Mavala 😃 den heter Silisium. Skifter farge fra en lys aprikos og til gull, etter forskjellige belysninger. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...