Gå til innhold

Har du lakket neglene i dag? Post et bilde! Lavterskel-skravletråd.

Zenobia

Anbefalte innlegg

Vel (F799B2DD-3005-4D44-9F1F-4856523974EB.gif.606e0e5be9781aad879b75b3a12b4eb5.gif) siden fredag så oppdaget jeg «chips» på neglene mine i dag og det likte jeg dårlig ettersom neglelakken kun hadde vart knappe 2,5 dag, så da kjøpte jeg røde Diorlakker igjen.
Rouge 999 her: IMG_1653.thumb.jpeg.1fa8a36e73ad012c11622fa36842672e.jpeg

(2 lag Dior Abricot Basecoat, 3 lag Dior Rouge 999, og 1 lag Gel Coat).

763CDC03-F6F6-4A43-84F4-F688D199C13E.gif.7085da18712193272d6288a8b4aff11e.gif den dype rødfargen. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble litt lei av å drive med ulike lakker, som blir gamle og vanskelige å legge etter noen runder. Så jeg kjøpte noen sånne "lim-på-negler". Disse er fra ardell French, kjøpte de på Vita. 28 "negler" i pakken. Var kun 3 størrelser, å måtte klippe og file de litt da de ikke passet helt til neglen. Dessuten var de altfor lange for at hendene mine skulle fungere, men det tror jeg er en vanesak. Klippet de hvertfall en del kortere og filte og filte. Dette skulle jeg nok gjort før jeg limte de på, for det var et styr å fikse det når de allerede var limt fast. Ellers skjøv jeg de langt under neglebåndet for å få de til å se mest mulig sømløs og ekte ut. Det var dritvondt de første 12 timene og jeg kjente på klaustrofobisk følelse med trang til å rive de av. Men så forsvant smerten. Og jeg synes de er fine. Har trent, gjort husarbeid og dusjet med de og de sitter som støpt. Neste prosjekt når de løsner er å prøve ut nailster sitt starterkit for gellakk.

IMG_20230728_055139.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis lakkene dine tørker ut fort, så konmer det for mye luft i de, ikke fordi de blir gamle. Du lar de stå åpen for lenge, eller lukker ikke korken ordentlig. Hvis det er mye lakksøl langs halsen av flaska så får den ikke lukket seg ordentlig og slipper inn luft. Det som holder negllakken flytende fordamper da ut.
Du kan redde slike lakker med neglelakktynner. Ett par dråper oppi og rist godt, la flaska stå noen dager, tadaa som ny 😊

https://www.kicks.no/seche/makeup/negler/neglepleie/seche-restore-thinner

https://lyko.com/no/orly2/orly-treatment-nail-lacquer-thinner

https://lyko.com/no/opi/opi-nail-laquer-thinner

Anonymkode: 550ab...20b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Glemte å poste Barbie-neglene mine her! Jeg måtte blande noen lakker for å få den helt perfekt rosafargen til ringfingeren 😁

IMG_2881.jpeg

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min manikyr idag

Underlakk: Orly Bonder

Lakk: 3 lag med Isadora Holographic Top Coat

Overlakk: Essie Good To Go

IMG_20230731_155859_761.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 12.00):

Hvis lakkene dine tørker ut fort, så konmer det for mye luft i de, ikke fordi de blir gamle. Du lar de stå åpen for lenge, eller lukker ikke korken ordentlig. Hvis det er mye lakksøl langs halsen av flaska så får den ikke lukket seg ordentlig og slipper inn luft. Det som holder negllakken flytende fordamper da ut.
Du kan redde slike lakker med neglelakktynner. Ett par dråper oppi og rist godt, la flaska stå noen dager, tadaa som ny 😊

https://www.kicks.no/seche/makeup/negler/neglepleie/seche-restore-thinner

https://lyko.com/no/orly2/orly-treatment-nail-lacquer-thinner

https://lyko.com/no/opi/opi-nail-laquer-thinner

Man kan også ta et par dråper neglelakkfjerner oppi lakken for å tynne den ut ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
flusa skrev (2 timer siden):

Man kan også ta et par dråper neglelakkfjerner oppi lakken for å tynne den ut ;)

Neineinei, da ødelegger du lakken! BARE tynner for å tynne den ut.

Anonymkode: b2d4b...415

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neineinei, da ødelegger du lakken! BARE tynner for å tynne den ut.

Å?

Jeg har gjort det flere ganger,funker fint det🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
flusa skrev (Akkurat nå):

Å?

Jeg har gjort det flere ganger,funker fint det🤗

Det ligger jo i navnet da, neglelakkFJERNER. Den løser opp neglelakken så den blir ødelagt på sikt. Tynneren erstatter de flyktige stoffene som har fordampet fra neglelakken og gjort den tykk, og skader ikke formulaen på neglelakken.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det ligger jo i navnet da, neglelakkFJERNER. Den løser opp neglelakken så den blir ødelagt på sikt. Tynneren erstatter de flyktige stoffene som har fordampet fra neglelakken og gjort den tykk, og skader ikke formulaen på neglelakken.

Ja,det er sant😅🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er riktig :) Det KAN gå bra, det kommer ann på enkelt lakk/fjerner, men det kan også ødelegge lakken totalt. Så å bruke tynner er det tryggeste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

flusa skrev (5 timer siden):

Den billigste neglelakken fra Normal, som koster 14 kr🙈

Snapchat-1769203663.jpg

Fin farge! Kva heiter merket og fargen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 13.07):

Det har jeg gjort mange ganger. Funker ok som en nødløsning. Lakken blir litt mattere/ikke så fin, men lakken blir grei å jobbe med. De greiene som løser opp lakk fordamper jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dior Rouge Trafalgar (to lag), mellom Dior Base Coat (to lag) og Dior Gel (top) Coat (ett lag):  IMG_1726.thumb.jpeg.374d6f6865aa622ad65c94b0bf990b9a.jpeg

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Peanut skrev (53 minutter siden):

Dior Rouge Trafalgar (to lag), mellom Dior Base Coat (to lag) og Dior Gel (top) Coat (ett lag):  IMG_1726.thumb.jpeg.374d6f6865aa622ad65c94b0bf990b9a.jpeg

Er dette dine negler?

Anonymkode: c468c...771

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, Peanut said:

Nydelig🤩

Anonymkode: 5c0d6...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dette dine negler?

Anonymkode: c468c...771

Ja, det er mine egne negler ja IMG_1230.gif.456684a63e657c9e9cf17e6d47110434.gif

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...