Gå til innhold

Har du lakket neglene i dag? Post et bilde! Lavterskel-skravletråd.

Zenobia

Anbefalte innlegg

Jeg lakker ikke negler for tida, bruker bare «treatment» fra Sally Hansen og oljer dem. De er så tørre og porøse at de brekker hele tida 😵💫

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CrazyCatLady2500 skrev (27 minutter siden):

Jeg lakker ikke negler for tida, bruker bare «treatment» fra Sally Hansen og oljer dem. De er så tørre og porøse at de brekker hele tida 😵💫

Nettopp derfor burde du jo bruke lakk :) med en god base og topplakk så blir neglen mer motstandsdyktig, fordi den blir tykkere og bøyer seg ikke så lett. Å olje selve neglen har ikke så mye effekt, den neglen er vokst ut og kan ikke gjøres så mye med. Det viktiige er å olje og massere neglebåndet så neglen som vokser ut senere er sterkere :) Etter at jeg begynte å bruke lakk hele tida har jeg ikke brukket en eneste negl. Jeg er nøye på å "wrap the tip", altså at alle lagene med lakk også dekker front-kanten på neglen, for å forhindre flaking. Når den kanten er slitt bort er det på tide med ny lakk :)

Anonymkode: 550ab...20b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (2 timer siden):

Prøv Diamond nails, en lakk som gjør neglene motstandsdyktige.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin den glitterlakken på toppen! Ser ut som små biter diamanter 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nailpolish4life skrev (På 22.11.2022 den 15.09):

så en film med en skuespillerinne ved navn Hailee Steinfeld og fant et bilde av neglene hennes og lurer på, om noen kan fortelle meg hva neglelakken heter? syns den ligner litt "metallic" blanding av lilla og mørkrød.

737436697_E(161).jpg.0400a03c622f616a117641766d189665.jpg

Den var nydelig. Vil ha jeg også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nailpolish4life skrev (På 22.11.2022 den 15.09):

så en film med en skuespillerinne ved navn Hailee Steinfeld og fant et bilde av neglene hennes og lurer på, om noen kan fortelle meg hva neglelakken heter? syns den ligner litt "metallic" blanding av lilla og mørkrød.

737436697_E(161).jpg.0400a03c622f616a117641766d189665.jpg

Prøv OPI Muse of Milan Complimentary Wine

eller

https://www.londontownusa.com/products/cockney-glam

Endret av Motelvibes
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så fine negler dere har. Jeg har nettopp gått all inn for å slutte å gnagebite på neglene og bruker mest neglelakk nå for å unngå bitingen. Har bitt siden jeg var 1-2. Har ikke peiling på neglelakk og sånn og det ser helt talentløst ut, men tenker det er litt om sminke, hjelper å øve.

IMG_20230202_114915.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (1 time siden):

Wow, så fine negler dere har. Jeg har nettopp gått all inn for å slutte å gnagebite på neglene og bruker mest neglelakk nå for å unngå bitingen. Har bitt siden jeg var 1-2. Har ikke peiling på neglelakk og sånn og det ser helt talentløst ut, men tenker det er litt om sminke, hjelper å øve.

IMG_20230202_114915.jpg

Øvelse gjør mester 😊 

Fin farge, btw 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (2 timer siden):

IMG_20230202_114915.jpg

Det er helt riktig innstilling! Det er først det siste året jeg virkeliig har begynt å bruke negllakk daglig, og jeg ser allerede stor fremgang i hvor pent det blir 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Så fin den glitterlakken på toppen! Ser ut som små biter diamanter 😍

Var den til meg? :enrose: Takk! :KG:

@tøydokka Jeg heier på deg! :vinke:

Endret av Zenobia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fremover, ingen bitesprekk enda. Nå har jeg nettopp lakket de med Isadora vintage rose. Fikk ikke helt bort alt av den mørkeblå lakken som var på og det ble jo litt skjemmende. Også søler jeg så mye ut på sidene. Hvordan gjør dere med det? Føler det er helt umulig å få dekket hele neglen uten å lakke den huden på sidene. Men det er kanskje fordi jeg er helt amatør. Nå tenker jeg å vente til i morgen med å fjerne det, for hver gang jeg begynner med qtips og neglelakkfjerner på huden rundt, så kommer jeg borti neglen og lager merker.IMG_20230205_022540.thumb.jpg.2c5610658939bd912d488f432fc1477b.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelig farge!
Anbefaler en egen dedikert clean up brush, mye lettere enn q tips synes jeg :) du kan prøve med en smal angled brush til sminke f.eks. En baselakk gjør det også gjerne litt lettere å fordele fargen, jeg er veldig glad i Essie Strong Start. Aceton er mye mer effektiv til å fjerne, jeg kjøper min på Jernia. 

Jeg synes det er lettere å kontrollere hvor fargen kommer om det er mindre farge på kosten. Swirl kosten litt nedi halsen på negllakk flaska så det er litt mindre lakk på den. Men pass på så det ikke kommer på utsida, eller vask det fort bort. Får det tørke så gjør det at lokket ikke går på helt tett. Og det kan tørke ut lakken i flaska :) 

Og det blir også lettere for hver gang! Men jeg søler noe hver gang fortsatt, så perfeksjon er en illusjon 😊

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine bilder er like umulige å ta bilder av som vanlig! Har en mørk mørk blå base (HM), med tre forskjellige holografiske glitter oppå

C42D3EF2-4123-4875-AB13-4E1CB7AF021D.thumb.jpeg.52ae05c2c7cc46c4f1f66953f5d5ad59.jpeg

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (2 timer siden):

Det går fremover, ingen bitesprekk enda. Nå har jeg nettopp lakket de med Isadora vintage rose. Fikk ikke helt bort alt av den mørkeblå lakken som var på og det ble jo litt skjemmende. Også søler jeg så mye ut på sidene. Hvordan gjør dere med det? Føler det er helt umulig å få dekket hele neglen uten å lakke den huden på sidene. Men det er kanskje fordi jeg er helt amatør. Nå tenker jeg å vente til i morgen med å fjerne det, for hver gang jeg begynner med qtips og neglelakkfjerner på huden rundt, så kommer jeg borti neglen og lager merker.IMG_20230205_022540.thumb.jpg.2c5610658939bd912d488f432fc1477b.jpg

Denne videoen kan kanskje være til hjelp

Anonymkode: 03e4d...4fd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nydelig farge!
Anbefaler en egen dedikert clean up brush, mye lettere enn q tips synes jeg :) du kan prøve med en smal angled brush til sminke f.eks. En baselakk gjør det også gjerne litt lettere å fordele fargen, jeg er veldig glad i Essie Strong Start. Aceton er mye mer effektiv til å fjerne, jeg kjøper min på Jernia. 

Jeg synes det er lettere å kontrollere hvor fargen kommer om det er mindre farge på kosten. Swirl kosten litt nedi halsen på negllakk flaska så det er litt mindre lakk på den. Men pass på så det ikke kommer på utsida, eller vask det fort bort. Får det tørke så gjør det at lokket ikke går på helt tett. Og det kan tørke ut lakken i flaska :) 

Og det blir også lettere for hver gang! Men jeg søler noe hver gang fortsatt, så perfeksjon er en illusjon 😊

Tusen takk for gode tips. Har ikke tenkt på det med at lokket ikke forsegles ordentlig om det kommer søl på utsiden. Sikkert derfor jeg har hatt problemer med at de så fort tørker ut og blir seige og ujevne å legge. Ikke dumt å bruke sminkebørster til å fjerne overflødig lakk, det skal jeg prøve. Et problem med qtips er at de legger igjen små hårfibre som fester seg i lakken. Gu så gøy, føler jeg lærer mye. Basecoat har jeg allerede, brukte rock base gardener fra Isadora på det siste bildet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Denne videoen kan kanskje være til hjelp

Anonymkode: 03e4d...4fd

Takk 😊 Jeg har gjort ca alle feilene hun nevnte, haha 😂 Veldig informativt 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...