AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #1 Skrevet 21. januar 2020 Hei! Jeg er en jente på 15 år som går siste året på ungdomsskolen. Jeg har det vanskelig hjemme nå og begynner å lure på om jeg egentlig ikke burde bo der. Jeg har ikke hatt det greit i mange år, har blitt mobbet siden barneskolen, men akkurat det vet ikke foreldrene mine om. Men de har nok skjønt at jeg ikke har det så greit siden jeg i en periode veide 36 kg og jeg driver med selvskading. Under en krangel med søsteren min foran mamma sa jeg det også selv: «det er en grunn til at jeg kutter meg». Da svarte hun hånlig: «Åååh, Dakar deg, kutter deg». Moren min satt stille og ikke sa noe. Hun har også vært redd for at legen skulle se kuttene da jeg var hos henne. Pappa slo meg nylig i ryggen pga han ble holdt våken etter 22:00 pga musikken jeg hørte på.. Da jeg fortalte det til moren og søsteren min så sa de bare at det ikke er rart han slår når jeg oppfører meg sånn. Nå nylig kommenterte moren min at jeg ser gravid ut, at 54 kg ikke er lite på meg og at alt fettet er fra godteri. Jeg er 1.60 høy.. Jeg vet ikke om foreldrene mine oppfører seg normalt? Anonymkode: eed38...6e8
Anim92 Skrevet 21. januar 2020 #2 Skrevet 21. januar 2020 Dette høres ikke bra ut! Kan du snakke med en helsesøster eller har du en lærer du har et bra forhold til, som du stoler på?❤ 12
Gjest Evelynita Skrevet 21. januar 2020 #3 Skrevet 21. januar 2020 (endret) Nei, kjære deg. Dette er ikke normalt og ikke noe du fortjener. Har du noen du stoler på du kan snakke med? Kan du prate med helsesøster? Du er ikke det minste tjukk forresten, uansett hvordan de 54kg dine er fordelt! Har du venninner du kan prate med, foreldre de stoler på? Endret 21. januar 2020 av Evelynita
Cinnamondiva Skrevet 21. januar 2020 #4 Skrevet 21. januar 2020 Åh huff, dette hørtes ikke noe særlig greit i det hele tatt. Kontakt barnevernet og fortell de hva de gjør mot deg. Når du er 16 år har du lov å flytte ut. Kanskje du kan snakke med ei venninne om det. Håper alt løser seg.
Gjest Familytree Skrevet 21. januar 2020 #5 Skrevet 21. januar 2020 Foreldre skal ikke gjøre det, jeg legger ærlig talt ikke vekt på autoritetsposisjonen som en far eller mor har ... Hvis moren min har den oppførselen som jeg vil ikke tolerere fra en venn, så jeg tolererer ikke den oppførselen til moren min ( ingen skal fortelle deg at du er feit eller noen andre, 54 kg er veldig bra for høyden din, det er smertefullt og de absolutt ikke burde slå deg i ryggen) Prøve å snakke med dem, la dem få vite hvordan du har det når de gjør dette. Hvis det er ikke løsninger, kan du prate med en venniner eller noen andre?
cmd Skrevet 21. januar 2020 #6 Skrevet 21. januar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå nylig kommenterte moren min at jeg ser gravid ut, at 54 kg ikke er lite på meg og at alt fettet er fra godteri. Jeg er 1.60 høy.. Jeg vet ikke om foreldrene mine oppfører seg normalt? Det er leit å høre. Foreldre skal ikke "nedsnakke" om deres barn. De skal være med å bygge selvtillit på deres barn. Når det gjelder vekt, det svinger. Bare snakk med dem på rolig måte. Si hva du mener.
SoWhat? Skrevet 21. januar 2020 #7 Skrevet 21. januar 2020 Det er ikke greit Ts. Kan du snakke med helsesøster på skolen? Så gjør det er du snill. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #8 Skrevet 21. januar 2020 Dette er verken greit eller normalt, TS. I tillegg til helsesøster kan du også snakke med noen på https://www.sidetmedord.no/ Anonymkode: b5e38...e8a 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #9 Skrevet 21. januar 2020 Oi, her har du, sikkert uten at du har forutsetninger til å forstå omfanget, havnet midt i ei psykiatrisk suppe. Anbefaler deg å få hjelp mens du enn å kan. Ingenting av det du gjør er feil♥️ Anonymkode: 3188d...923 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #10 Skrevet 21. januar 2020 Slik skal du ikke måtte ha det. Ingen har lov å slå uansett årsak. Du er ikke frukt. Du høres ut som ei slank og fin jente. du kan fint snakke med helsesøster på skolen og fortelle det du har beskrevet her. Videre kan hun og deg sammen finne ut hva dere skal gjøre, hva du trenger. ønsker deg lykke til ❤️❤️ Anonymkode: ef174...45b 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #11 Skrevet 21. januar 2020 Ring barnevernet. Du kan melde selv. Vold i hjemmet er ikke greit. Og din mor burde bry seg når du selvskader deg selv. Så kan barnevernet hjelpe deg og familien din med å kommunisere bedre. Gi deg hjelp med selvskadingen. Evnt ta deg ut av hjemmet hvis du mistrives. Du er ikke feit. Jeg er 160 og veier 95kg. Jeg kan kalle meg overvektig. Det er ikke du. klem til deg ❤️ Anonymkode: 87a61...027
veronicalake Skrevet 21. januar 2020 #12 Skrevet 21. januar 2020 Uff, dette er på ingen måte greit, eller normalt, og ingen skal måtte ha det sånn hjemme med familien sin. Du må snakke med en voksenperson du stoler på, eller som andre her sier, melde ifra til barnevernet selv. Foreldrene dine har det tydeligvis ikke godt med seg selv, og er ikke i stand til å ta vare på barn på en god og sunn måte i tillegg til de problemene de selv sliter med. Det vil være godt for deg å snakke ut om dette, og få bekreftet at det ikke er deg det er noe galt med. Det er ikke så lett å vite det, når det er det man er vokst opp i, dessverre. Ingen skal måtte leve med foreldre som dette. Sender deg en god klem ❤️
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #13 Skrevet 25. januar 2020 Så denne tråden nå. Har du tenkt over svarene og bestemt deg for hva du vil gjøre, Ts? Hjemmet ditt høres ut som et giftig miljø å være i, din familie virker veldig destruktiv. At du ikke har fortalt om mobbingen hjemme, kan det være mange grunner til, men det er ikke bra å holde skjult. Dere som mobbes må si det til noen. At du Ts har valgt å ikke fortelle det hjemme, forstår jeg imidlertid godt, når moren reagerer som hun gjør når du nevner selvskadingen. Og at hun kaller deg feit, som har hatt/har spiseforstyrrelsene og er slank (vekt i fht høyde) er veldig ondsinnet. Hun har det ikke bra, og sikkert ikke din far el søster heller. Men du kan ikke redde dem, men du kan redde deg selv. Begynn med samtale med helsesøster eller en lærer du har tillit til og få hjelp til å flytte hjemmefra Du har livet foran deg og åpenbart styrke, så dette klarer du. Klem og beste ønsker fra kvinne og mor på 48 Anonymkode: 67b7b...49f
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #14 Skrevet 25. januar 2020 ❤️Ta kontakt med en voksen du stoler på, og fortell hvordan du har det. Anonymkode: 7c4a8...0ff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå