Gå til innhold

Hva hadde du gjort om du hadde funnet 300 millioner kr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg hadde blitt så redd for å bevege meg utenfor huset i frykt for å miste livet, så jeg ikke hadde  fått mulighet til å oppfylle drømmene mine, men det får jeg ikke gjort om jeg isolerer meg heller🙈

Men om jeg ikke hadde blitt styrt av frykt hadde jeg reist, kanskje kjøpt en 0-utslipp seilbåt og seilt i varme strøk... Kjøpt et fint hus i nærheten av familie. Og hjulpet familie og venner til det de drømmer om. Tatt en ny utdanning, kjøpt ny bil og sponset en del til organisasjoner som f.eks barnas trygghet, kirkens bymisjon og støtte til ulik forskning som bl.parkinson, ME og kreft 😊 Hadde vært så sinnsykt mye penger så det nesten er skummelt å si noe🙈 Ellers tror jeg at jeg hadde forstatt i jobben jeg har (deltid) og heller tatt permisjon til reising. Prøvd å leve som normalt mtp barna 🤣

Anonymkode: 2e874...2e6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bygd større hus, betalt ut all gjelden til min og min samboers familie, lagd store sparekontoer til barna. Donert masse til formål jeg brenner for, blant annet gateteam, =oslo, dyrevern og barnefattigdom. Også hadde jeg startet en liten butikk tror jeg. Haha, har planene klare 😅 burde kanskje begynne å levere lottokupponger... 

• Liker 3
Skrevet

Tror jeg hadde lagt de pent tilbake der jeg fant dem for så å gjemme meg i nærheten, eventuelt satt opp kamera, for å følge på med om noen hentet dem. Hvis de ikke ble hentet i løpet av noen dager hadde jeg tatt de og brukt de på nedbetaling av lån, kjøpt leilighet i flere storbyer, stoor enebolig, kokk, vaskehjelp, barnepike, gartner og alt man måtte trenge. Reist og shoppet masse!

Hvis jeg skulle gjort det riktige hadde det vært å melde fra til politiet, og håpe at eieren ga meg en form for finnerlønn🤩

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ha gitt 50 mill til foreldre og søsken, altså dem hver. Resterende hadde jeg brukt til å leve som en millionær i 20 år før jeg hadde betalt meg inn til assistert selvmord i utlandet på 50 års dagen min.  Jeg hadde da brukt 20 år på å reist der jeg vil, sett det jeg vil, kjøpe det jeg vil og gjøre hva jeg vil også avslutte det som jeg vil. 

Anonymkode: ec85f...608

Skrevet

ser ikke folk at set sår funnet, ikke vunnet? det er ikke dine penger. 

Anonymkode: 0963c...e15

• Liker 7
Skrevet

Hvis jeg hadde funnet disse pengene hadde jeg selvsagt ringt politiet. Det er jo ikke mine penger, så hadde jo ikke hatt samvittigheten til å beholde de. Dessuten er det vel nærliggende å tro at disse pengene er knyttet til en eller annen kriminell virksomhet, så da er det jo enda større grunn til å tilkalle politiet. 

Anonymkode: 538c6...470

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om noen har 300 mill å gå rundt med, så har de råd til å miste dem også. Finneren er vinneren. 

Anonymkode: ec85f...608

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Ts her! Mente egentlig «vunnet» ...😅 Ser det er gevinsten i vikinglotto, så det fikk meg til å begynne å drømme. Men fant ut at det er like spennende å høre hva folk hadde brukt pengene til eller gjort om de hadde funnet dem😊 

Hvis jeg hadde funnet dem hadde jeg vært så redd for å bruke dem i tilfelle de var forfalsket eller om noen skulle funnet meg og tatt meg🙈

Anonymkode: 2e874...2e6

Skrevet

Jeg hadde betalt ned på Lånekassa, kjøpt meg hus, endelig hatt råd til privat lege og spesialist, betalt ned på lånet til min søster og samboer. Fikset huset til mamma. Kjøpt ny bil til henne. Kjøpt ny bil til min søster og samboer. Reist litt. Donert bort til lokale dyrevelferd organisasjoner. Resten inn i banken.

Anonymkode: 4bdb8...0b9

• Liker 1
Skrevet

Hadde gitt penger til alle tiggerne og narkomane jeg så. Til alle fattige familier og uføre i norge. Men under anonymt navn og med mellommann så ingen kunne finne meg og resten av pengene. Hadde prøvd å finne en måte å hvitvaske på for kontanter er begrenset hva man kan bruke til, men så fort jeg hadde fått de på konto ville jeg donert til forskning og prosjekter for vanskeligstilte og i utviklingsland. 

Jeg hadde nok kjøpt meg noen hus og leid ut og ett å bo i, og sikkert sløst litt på klær og reise men resten ville jeg brukt til organisasjoner og veldedighet. 

Takk for at du ville bidratt til ME forskning forresten, kusinen min har det og det er en grusom, neglisjert og misforstått sykdom som trenger mer forskning og kur! 

Anonymkode: c72cd...0a9

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde tatt pengene og holdt helt kjeft, uansett om jeg hadde funnet eller vunnet dem. Ville først og fremst betalt ned gjeld dersom jeg hadde vunnet dem, men hadde jeg bare funnet disse pengene så vet jeg ikke hvordan gjeld skulle blitt betalt uten at noen ble mistenkelig 😂 

Anonymkode: 5479e...fec

Skrevet

Hadde sagt opp jobben min som sykepleier, og begynt å jobbe med noe meningsfullt for meg. 

Anonymkode: 680b6...250

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg vunnet 300 mill, hadde jeg gjort en viktig ting; nemlig og ikke fortelle det til en levende sjel. Fått en koselig jobb på kansje 30% og gradvis kjøpt leilighet og levd et stille og rolig liv. Jeg har heldigvis venner og familie på andre enden av landet så jeg hadde muligens fortalt jeg vant 3 mill og brukt alt sammen på den nye leiligheten. Trolig gitt noe til vedledighet også. Tatt en ferietur i året der jeg bodde på luksushotell med alt inkludert, big spender når ingen ser meg:skya:

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ringt politiet.

Anonymkode: 0006c...8e9

Skrevet

da hadde jeg funnet 295 millioner, som lensmannskontoret har fått. 

• Liker 3
Skrevet

Hadde hverken levert dem tilbake eller ringt politiet. Det stusses om noen betaler et hus kontant så det går ikke, det blir nok reiser og konto på cayman øyene. Muligens feriehus og båter i utlandet som kan kjøpes og leies ut for å få ekstrainntekt som etterhvert kan brukes til huskjøp her hjemme. 

Anonymkode: 98315...ad3

• Liker 2
Skrevet

Hadde definitivt ikke jobbet resten av livet da. Hadde heller brukt tid på frivillig arbeid, som føles mer meningsfullt enn mange jobber.

Betalt ned lånet mitt og lånet til familie, og mine aller nærmeste venner. Ville ikke fortalt noen at jeg vant, kun de nærmeste.

Kjøpt en liten gård kanskje, med et stort hus så jeg kunne hatt masse venner på besøk. Drømmer om å ha min egen hest. 

Hadde vært kjekt med et feriehus i utlandet også, som venner og familie kunne brukt også.

Kjøpt en båt.

Tatt med venner og venner på spennende reiser.

Investert.

Donert.

Tror ikke jeg ville levd i luksus, jeg lever veldig enkelt og liker ikke å sløse. Så hadde ikke gått på restaurant hver dag, shopper haugevis med klær osv.

Anonymkode: de050...c01

Skrevet

😅 Hadde brukt opp alt for å reise til månen. Kanskje bosette meg der 🤔 så ser jeg på Jorden 😂

Anonymkode: 51b55...66f

Skrevet

Hvis vi tar utgangspunkt i at de var vunnet: Jeg hadde betalt ned gjelden min på 1 mill og beholdt 1 mill på konto. De resterende millionene hadde jeg donert til ME-forskning og miljøvernorganisasjoner. Penger er ingenting verdt uten en frisk kropp og en beboelig klode. 🤷🏼‍♀️

• Liker 1
Skrevet (endret)

,

Endret av Aragorn ll Elessar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...