Gå til innhold

Finner ingen hudpleie som fungerer på sikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bakgrunnsinfo er at jeg har gått på isotretinoin fire ganger. Har ganske fet hud (i allefall i T-sonen), ofte også i kinnene. Selv om jeg har fet hud så er den også ganske tørr, ser det spesielt på siden av kinnene. Har nesten sånne tørre flekker. Ser man i riktig lys der det ut som jeg har en maske på.

Jeg drikker nok vann, smører meg alltid etter jeg har dusjet/vasket ansiktet. Bruker mild ansiktsvask.

Altså, jeg blir gæren. Finner ingen produkter som fungerer mer enn en uke.

Har brukt Origins drink up intensive overnight mask, biotherm aquasource cream, decubal basic face cream, hyaluron serum fra la roche posay. Bruker sheet mask ofte, og da ser det greit ut noen timers tid.

prøver å eksfoliere et par ganger i uken osv.

føler ingenting hjelper mer enn en uke. Plutselig legger det seg som et lag utenpå huden, og når det tørker er huden like blass. Sminke meg får jeg ikke gjort, fordi huden er så fet at det bare smelter av... 

tips?? 

Anonymkode: 8ab5f...878

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det vil hjelpe å kutte gluten og melk helt? Det hjalp for meg 😊

Anonymkode: a370b...9c4

Skrevet

Jeg hadde fet hud og cystisk akne i åresvis, måtte ta to runder med isotretinoin og fjerne arr med laser til slutt. I etterkant av alt dette har jeg slutta med alt av produkter, men vasker fjeset hver morgen med kaldt vann. Det blir selvfølgelig individuelt, men kanskje verdt å prøve om du har brukt alskens produkter i åresvis uten resultat.

• Liker 2
Skrevet

Decubal er vel en fet krem?

Jeg tipper huden din trenger fukt (fra vann i kremen), og ikke fett.

Decleor hadde tidligere en maske som het «hydra floral», den brukte jeg mye da jeg gikk på ISO. Huden min ble rikelig fuktet av den. Jeg tror du kan gå innom et Koch parfymeri og be om prøver på kremer. 
(Decleor endrer navn på kremene sine hele tiden, men jeg tipper de fortsatt har en lignende krem i et annet navn. Be om prøver!)

Ellers vil jeg anbefale Laneige sin sleeping mask. (Husker ikke hele navnet, men du finner den på eBay). Du kan bestille prøver av den, bare søk på «sample».

Etter at jeg kuttet ut kremer med fett/olje og fokuserte på fukt så har huden min vært matt og fin i hverdagen. Jeg har og gått på ISO tidligere forresten, så huden min blir fort fet av feil produkter.

Anonymkode: 01e61...f0c

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, aazy skrev:

Jeg hadde fet hud og cystisk akne i åresvis, måtte ta to runder med isotretinoin og fjerne arr med laser til slutt. I etterkant av alt dette har jeg slutta med alt av produkter, men vasker fjeset hver morgen med kaldt vann. Det blir selvfølgelig individuelt, men kanskje verdt å prøve om du har brukt alskens produkter i åresvis uten resultat.

Jeg forsøkte det en periode også. Da fikk jeg etter hvert en del acne igjen. Pluss, jeg har utrolig fet hud, så det både så og kjentes veldig uapetittelig ut.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Decubal er vel en fet krem?

Jeg tipper huden din trenger fukt (fra vann i kremen), og ikke fett.

Decleor hadde tidligere en maske som het «hydra floral», den brukte jeg mye da jeg gikk på ISO. Huden min ble rikelig fuktet av den. Jeg tror du kan gå innom et Koch parfymeri og be om prøver på kremer. 
(Decleor endrer navn på kremene sine hele tiden, men jeg tipper de fortsatt har en lignende krem i et annet navn. Be om prøver!)

Ellers vil jeg anbefale Laneige sin sleeping mask. (Husker ikke hele navnet, men du finner den på eBay). Du kan bestille prøver av den, bare søk på «sample».

Etter at jeg kuttet ut kremer med fett/olje og fokuserte på fukt så har huden min vært matt og fin i hverdagen. Jeg har og gått på ISO tidligere forresten, så huden min blir fort fet av feil produkter.

Anonymkode: 01e61...f0c

Hvis det er den blå water masken til laneige (den man sover med) så la den seg også bare utenpå ansiktet :)

Jeg har forsøkt en periode nå med bare gel-produkter uten olje, og det er også helt for ille. Kinnene er like tørre, annet enn at det ligger et seigt lag med produkt utenpå. Pannen kan du steke noe på - den er fet hele tiden.

kjenner meg direkte seig i fjeset hver gang jeg bruker produkt. Bruker jeg ikke produkt er det så fett at det nesten renner olje, samtidig som jeg er tørr og stram i ansiktet.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å prøve en hydrerende toner, som du legger i flere lag inntil huden føles mettet. Bruk gjerne ett hyaluronsyre serum innimellom lagene. 

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det vil hjelpe å kutte gluten og melk helt? Det hjalp for meg 😊

Anonymkode: a370b...9c4

Hva er det i gluten og melk som gjør kan gjøre huden dårlig? Jeg merker selv at jeg får mye kviser hvis jeg spiser potetgull eller drikker ren melk, men jeg har aldri merket det på noen andre matvarer. Det gjelder også kun hvis eg drikker ren melk, men melkeprodukter som jeg har varmet opp i matlaging går bra 😅

Anonymkode: f0381...9b5

Skrevet

Har du prøvd la roche sin effaclar h? Jeg har fet og tørr hud og den redda meg.du kan få en prøve på apoteket.

Anonymkode: 4a589...701

Skrevet

Jeg går også på isotretinoin. Hvordan har det seg at du ikke har blitt bra etter hele 4 kurer?! Er ikke halvveis på min kur engang og ser allerede stor forbedring.

Hudkremen jeg bruker er fra La Roche Posay. Det serumet er veldig fint for de med fet, tørr hud.

Skrevet
1 minutt siden, Hundemamma97 skrev:

Jeg går også på isotretinoin. Hvordan har det seg at du ikke har blitt bra etter hele 4 kurer?! Er ikke halvveis på min kur engang og ser allerede stor forbedring.

Hudkremen jeg bruker er fra La Roche Posay. Det serumet er veldig fint for de med fet, tørr hud.

Mulig det avhenger fra person til person? Jeg har også gått flere ganger på isotretinoin uten særlig bedringer. Det eneste som gjorde meg bedre var å passere midten av tjueårene og begynne med koreansk hudpleie .

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mulig det avhenger fra person til person? Jeg har også gått flere ganger på isotretinoin uten særlig bedringer. Det eneste som gjorde meg bedre var å passere midten av tjueårene og begynne med koreansk hudpleie .

Hva går koreansk hudpleie ut på? Har ikke trua på sånn fancy hudpleie da jeg tenker bedring kommer innenfra. Eventuelt laser om man har ujevn hud.

Skrevet
3 minutter siden, Hundemamma97 skrev:

Hva går koreansk hudpleie ut på? Har ikke trua på sånn fancy hudpleie da jeg tenker bedring kommer innenfra. Eventuelt laser om man har ujevn hud.

Jeg er ikke så avansert at jeg følger den ti stegs rutinen deres ( Det orker jeg ikke ) men det er ett par merker som er koreanske som har ført til at huden min har blitt utrolig god (Banilla, Tiam og COSRX ). Er også veldig glad i Babor, men det er så fryktelig dyrt.

Skrevet
13 timer siden, Hilde1302 skrev:

Jeg vil anbefale deg å prøve en hydrerende toner, som du legger i flere lag inntil huden føles mettet. Bruk gjerne ett hyaluronsyre serum innimellom lagene. 

Jeg bruker hyaluron-serum! Kan prøve toner, ja. har liksom slutta med det 😛 

Skrevet
13 timer siden, Hundemamma97 skrev:

Nei, har vel vært uheldig.

Gikk min første kur da jeg var 14 år, og var 100% bra i ca 2 år. Begynte på p-piller, og fikk aknen tilbake (koblet ikke dette den gangen). 

Hadde kur nr 2 da jeg var 16, og det holdt seg bra til jeg var ca 19. Da sluttet jeg på p-piller grunnet andre bivirkninger, og aknen kom tilbake sakte men sikkert.

Hadde en kur ca da jeg var 19, som varte til jeg var 22-23 ca. Hadde tatt noen angrepiller rundt da, og antar det var det som bikket lasset igjen.

Tok siste kur da jeg var 23, og har vært fin etter det. Men det er ikke så lenge siden - ca et år siden nå.

Mao, for min del: ikke tull med hormoner.

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd la roche sin effaclar h? Jeg har fet og tørr hud og den redda meg.du kan få en prøve på apoteket.

Anonymkode: 4a589...701

Neei :) Dessverre. Kan sjekke den ut :)

Skrevet

Jeg har hatt bedring altså, men har fått flere tilbakeslag pga hormonforandringer. Har gått på mildere og mildere kurer hver gang, så sånn sett har det vært helt greit. 

Skrevet

Har lest mye om det etter en kollega anbefalte meg det :) Det er absolutt på vurderingslista, jeg er bare litt skeptisk ettersom jeg også har relativt sensitiv hud. (Kjemperart, på en måte er den utrolig sterk men på andre måter så er den veldig sensitiv..)

Skrevet
13 timer siden, Hundemamma97 skrev:

Det tenker jeg også. Jeg drev med koreansk hudpleie før, og fy farao for et styr det var. Hundre steg....

Heldigvis har jeg veldig jevn hud, og alle arrene mine har forsvunnet (helt sykt). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...