Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt ukjent i Oslo, men ønsker tips til sted venninner kan dra en lørdagskveld. 

Ønsker utvalg av drikke, spesielt drinker - uten at det er helt sinnsykt dyrt.
Livemusikk er et pluss, men må ikke være det. Men viktig at musikken generelt er bra 😅 Og med det mener jeg at det spilles litt forskjellig (vil ikke på en bar som f.eks bare har jazz), men kanskje overvekt av pop. 80- og 90-tallsmusikk er topp!

Noen som har noen forslag til hvor man kan finne noe sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: f6217...395

• Liker 1
Skrevet

Elsker? 😅

Anonymkode: 6f843...8db

Skrevet

I området ved Oslo Tinghus ligger bl.a. Herr Nilsen, Stopp Pressen og Mulligans Irish Pub. Alle disse stedene pleier å ha livemusikk i helgene, i alle fall lørdag. Mye coverband på de to sistnevnte, førstnevnte er vel mer mot jazz. Stopp Pressen har karaoke på fredag og lørdag fra kl. 22. Jeg drikker mest øl når jeg er ute, så hvordan utvalget av drinker er på disse stedene vet jeg ikke.

Anonymkode: b5591...07f

• Liker 1
Skrevet

Hm, la meg se.

Drinker som ikke er helt sinnsykt dyrt og 80 og 90-tallsmusikk.

Jeg synes Old Irish er hyggelig, og de spiller variert musikk. Live musikk i helgene på kveldene. De har en på Majorstuen og en på Klingenberg. Ikke de beste drinkene, men helt ok. Litt pricey. Eller så kan dere velge Dubliner.

Om dere vil ha noe mer classy kan dere gå få BA3 eller Himkok, men siden du sa ikke for dyrt, bør dere kanskje velge noe annet. Veldig gode drinker. Men tror ingen av dem har 80/90-tallsmusikk.

Hva med Skjenken? Billig, bra, men er trolig alt for fullt. Igjen usikker på om de spiller 90 talls.

Så har du jo Eilefs og John's begge disse spiller en del 80/90-tallsmusikk, helt ok priser. På John's kan det være litt dårlig med sitteplasser.

Jeg juksa litt og bruke denne for å komme på noen av stedene: https://utelivskartet.no/?select=80+talls&lp_s_tag=&lp_s_cat=&s=home&post_type=listing

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville heller satset på 2 smashing gode drinker, en 5 litt billigere. 

Vil foreslå nedre løkka, botaniske, himkok eller crow bar for øl. Vær tidlig ute for å få bord. Gjerne formiddag i stede for kvelden 😊 så kan dere bli sittende hvis, det er god stemning 

Skrevet
Akkurat nå, kaleidoskop skrev:

Jeg ville heller satset på 2 smashing gode drinker, en 5 litt billigere. 

Vil foreslå nedre løkka, botaniske, himkok eller crow bar for øl. Vær tidlig ute for å få bord. Gjerne formiddag i stede for kvelden 😊 så kan dere bli sittende hvis, det er god stemning 

Helt enig! Gå heller for noen god drinker (som ikke nødvendigvis blir de billigste). Alle 4 stedene er god alternativer for cocktails. I tillegg er steder som Bettola og Chair gode valg på Løkka.

Skrevet

Takker for svar 😄 Skal sjekke ut tipsene!

• Liker 1
Skrevet

Ville prøvd Smuget. Når jeg gikk ut på byen i Oslo var dette det hotteste utestedet. 

Anonymkode: b98b1...28e

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville prøvd Smuget. Når jeg gikk ut på byen i Oslo var dette det hotteste utestedet. 

På 90 tallet det da? 😂

Anonymkode: 4a9cd...5a2

Skrevet

Husk at Smuget ble stengt i 2011....hehe.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at Smuget ble stengt i 2011....hehe.

Å? Det var trist. Hvorfor stenge et så suksessfylt utested? De fleste fikk ordnet seg ons på dette stedet. Topp stemning og bra musikk. 

Skrevet

Helt ærlig tror jeg at gode drinker og typisk 80/90-tallsmusikk er gjensidig utelukkende. De fleste cocktailsteder som legger vekt på kvalitet spiller ikke Michael Jackson, de har kuraterte spillelister og gjerne litt mer indieaktig/jazzete/elektronisk musikk.

Så her må man velge, eventuelt dele opp kvelden. Begynne med cocktails på f.eks. Botaniske eller Himkok, og når dere er klar for å danse til gamle slagere kan dere bevege dere videre. Jeg er ikke så mye ute på den slags steder lenger etter jeg bikka 30, men det finnes mange puber og utesteder på Løkka og Torggata. Blå bruker også å ha noe DJ-opplegg med ulike musikkarter og tema, det er ofte masse folk der.

Anonymkode: 01672...424

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...