Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk i fella-takk ammetåke! Noe jeg aldri gjør ellers, men boka virket så bra at jeg bestilte den...oppga personlige opplysninger som navn, adresse, mobil og e-post adresse, og betalte med kredittkort. Ved utsjekk kom det opp flere «gode tilbud» og da begynte jeg å bli mistenksom. 
Rett etter kjøpet googler jeg boka og firmaet og det viser seg at det hele er svindel, og mange har gått fem på. 
Jeg sjekker opp mailadressen, telefonnummeret og adressen til firmaet- ingenting eksisterer. På angrerettsskjemaet er det opplyst en falsk adresse. På nettsiden deres er det heller ingen kontaktinformasjon-kun en haug innlegg fra folk som prøver å komme i kontakt med de, som klager over mottatt faktura/purring uten å ha mottatt varen etc. Facebooksiden til firmaet har en håndfull følgerne, ingen innlegg og ingen kontaktinformasjon. 
Jeg ønsker ikke boka-om jeg i det hele tatt får den, men beløpet er allerede trukket fra konto, de har alle opplysningene mine (ikke personnummer) og det er ingen måte å komme i kontakt med firmaet-om det i det hele tatt eksisterer. 

Føler meg utrolig dum nå, men kan jeg gjøre noe? Banken? Forbrukerrådet? Politi..? 

Ønsker ikke at andre går i samme fella- firmaet heter «idéklekkeriet»

Anonymkode: a7969...641

Skrevet

Det første du gjør er å sperre kortet ditt, så snakker du med banken om saken. Det ordner seg :) 

• Liker 1
Skrevet

Har du betalt med kredittkort så får du pengene tilbake fra banken. Og du har jo ikke gitt fra deg sensitiv informasjon, så ikke bekymre deg. Men sperr kortet da de har kortinformasjon! Ikke stress, du er ikke den eneste, og det er ingen krise.

Anonymkode: 317a5...756

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...