AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #1 Skrevet 21. januar 2020 Jeg jobber i Oslo kommune, jeg har fått en arbeidsavtale, denne er signert av begge parter. Men jeg har ikke fått noen stillingsbeskrivelse om arbeidsoppgaver. Jeg opplever nå at arbeidsgiver prøver å delegere både det ene og det andre. Der i blant lederoppgaver de selv ikke ønsker å ha. Kan de gjøre dette? Har jeg krav på en stillingsbeskrivelse hvor dette er "regulert"? Anonymkode: 1d98b...5e0
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #2 Skrevet 21. januar 2020 Hvorfor har du ikke tatt opp dette FØR? Klart du skal en stillingsbeskrivelse!! Folk er så dårlig til å forstå ting. Man skal LESE hva man skriver under på!! Anonymkode: d22bf...c55 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #3 Skrevet 21. januar 2020 Du må jo vite hva du har skrevet under på. Anonymkode: c550c...1b4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #4 Skrevet 21. januar 2020 Det er meget mulig du har skrevet under på at de kan sette deg til de oppgavene de finner naturlig, og da er det forsåvidt regulert, bare ikke på den måten du ønsker. Anonymkode: 5b8d5...273
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #5 Skrevet 21. januar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du ikke tatt opp dette FØR? Klart du skal en stillingsbeskrivelse!! Folk er så dårlig til å forstå ting. Man skal LESE hva man skriver under på!! Anonymkode: d22bf...c55 Jeg har bedt om det fra dag en. 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må jo vite hva du har skrevet under på. Anonymkode: c550c...1b4 Jeg vet hva jeg har skrevet under på, sier jo jeg har fått arbeidskontrakten. Det er stillingsbeskrivelse jeg ikke har fått. Dette er to ulike dokumenter Anonymkode: 1d98b...5e0
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #6 Skrevet 21. januar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er meget mulig du har skrevet under på at de kan sette deg til de oppgavene de finner naturlig, og da er det forsåvidt regulert, bare ikke på den måten du ønsker. Anonymkode: 5b8d5...273 Men de kan vel ikke delegere lederoppgaver? Der skal det jo foreligge en helt annen kompetanse og for ikke å snakke om lønn. Så enkelt kan de vel ikke gjøre det. Ansette en konsulent og gi den lederoppgaver? Anonymkode: 1d98b...5e0
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #7 Skrevet 21. januar 2020 Er det ingen som forstår kjernen i problemstillingen her? Anonymkode: 1d98b...5e0 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #8 Skrevet 21. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det ingen som forstår kjernen i problemstillingen her? Anonymkode: 1d98b...5e0 Joda, men når du ikke har fått den - er det nevnt noe som helst om hva du skal jobbe innen i kontrakt eller stillingsutlysningen? Det må jo være noe hvertfall, uansett hvor diffust det er. Anonymkode: 0b28c...8ef
MaestroR Skrevet 21. januar 2020 #9 Skrevet 21. januar 2020 (endret) Hei Google Doc.25 - Oslo kommune og se om stillingen din er spesifikt nevnt der, Oslo kommune har som regel stillingsbeskrivelse når de lyser ut stilling Endret 21. januar 2020 av MaestroR
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #10 Skrevet 21. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det ingen som forstår kjernen i problemstillingen her? Anonymkode: 1d98b...5e0 Å jo da, og du har krav på en stillingsbeskrivelse, men vær klar over at den kan være veldig rund og generell. Snakk med den som er tillitsvalgt i den delen av kommunen du jobber, for også de tillitsvalgte er opptatt av at kommunen følger arbeidslivets spilleregler. Anonymkode: 6de20...bdb 1
pautina Skrevet 21. januar 2020 #11 Skrevet 21. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det ingen som forstår kjernen i problemstillingen her? Anonymkode: 1d98b...5e0 Du skal ha en stillingsbeskrivelse! Det er ikke det samme som en kontrakt, men kontrakten oppgir en stillingstittel og det skal finnes ett eget dokument som er stillingsbeskrivelsen til den tittelen. Mange stillingsbeskrivelser avsluttes med "og annet forefallende arbeid" o.l som gir arbeidsgiver muligheten til å dumpe ymse på deg uansett, men helt klart så skal du ha en stillingsbeskrivelse. Spør HR eller tillitsvalgt :) Men med andre oppgaver så er det jo naturlig at hoveddelen av arbeidstiden går til oppgaver beskrevet der, hvis ikke ville jeg tatt opp det på neste medarbeidersamtale at jobbhverdagen ikke samsvarer med stillingsbeskrivelsen du har. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #12 Skrevet 22. januar 2020 16 timer siden, pautina skrev: Du skal ha en stillingsbeskrivelse! Det er ikke det samme som en kontrakt, men kontrakten oppgir en stillingstittel og det skal finnes ett eget dokument som er stillingsbeskrivelsen til den tittelen. Mange stillingsbeskrivelser avsluttes med "og annet forefallende arbeid" o.l som gir arbeidsgiver muligheten til å dumpe ymse på deg uansett, men helt klart så skal du ha en stillingsbeskrivelse. Spør HR eller tillitsvalgt Men med andre oppgaver så er det jo naturlig at hoveddelen av arbeidstiden går til oppgaver beskrevet der, hvis ikke ville jeg tatt opp det på neste medarbeidersamtale at jobbhverdagen ikke samsvarer med stillingsbeskrivelsen du har. Takk for konstruktivt svar! Anonymkode: 1d98b...5e0
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #13 Skrevet 22. januar 2020 18 timer siden, pautina skrev: Du skal ha en stillingsbeskrivelse! Det er ikke det samme som en kontrakt, men kontrakten oppgir en stillingstittel og det skal finnes ett eget dokument som er stillingsbeskrivelsen til den tittelen. Mange stillingsbeskrivelser avsluttes med "og annet forefallende arbeid" o.l som gir arbeidsgiver muligheten til å dumpe ymse på deg uansett, men helt klart så skal du ha en stillingsbeskrivelse. Spør HR eller tillitsvalgt Men med andre oppgaver så er det jo naturlig at hoveddelen av arbeidstiden går til oppgaver beskrevet der, hvis ikke ville jeg tatt opp det på neste medarbeidersamtale at jobbhverdagen ikke samsvarer med stillingsbeskrivelsen du har. Styringsretten er sterk, men er på ingen måte absolutt, så "ymse oppgaver" kan ikke være for langt fra det man er ansatt som. Er man økonom kan ikke sjefen plutselig sette deg til å vaske gulv i alle kontorene sånn uten videre. Anonymkode: 0b28c...8ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå